• FiiaN

    Fler som planerar barn 2015?

    Hejsan!

    Jag är 23 år och bor ihop med min stora kärlek. Nu är det såhär att vi börjat planera barn. Har valt att inte prata om detta med vänner eller familj tills det är en bebis på väg :)
    Men man har ju lite funderingar och tankar, så tänkte att fler kanske vill prata och fundera ihop med mig här.
    Har ätit p-piller i ca 8 år och slutade med dom för 2 veckor sedan, jag vet att det kan ta tid innan man kan bli med barn, men tillverkningen har börjat Glad 
    Hoppas på en liten bebis till 2015 i alla fall!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 10:07
    Här är några av oss som är aktiva här inne :) Alla är välkomna och jag uppdaterar listan så gott jag kan :)

    Sarah1990, 24 år, 1a försöket, BIM 20/9
    NattaLind, 25 år, 1 försöket, Östergötland. BIM 30/9.
    ejh97, 16 år, Gotland, 1a försöket, BIM 8/10
    FiiaN, 23 år, Värmland, 2a försöket, BIM 11/10
    Mavidyz. 24år, Dalarna, 1a försöket, BIM okänt

  • Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?
  • FiiaN
    mavidyz skrev 2014-09-06 08:20:21 följande:

    Har det kommit någon mens nu då??? :)
    Ja, man inbillar sig så mkt... Och man försöker att tänka att man inte ska känna efter och att vänta och se, går ju inte fortare att få svar för att man gör det ;)
    Men likt förbannat så gör man det! Dumma hjärna ;)


    Nope ingen mens än :) Har ju BIM idag. Fast har precis som mensvärk... Så känns det som den kommit, men är bara flytningar. Får ont i magen varje gång jag går in på toa och ska kolla om den kommit!
    Hahaha ne precis, va knäpp man är alltså! Hur går det för dig då? :)
  • fruannie

    Får jag hoppa in??

    Är på bim+3 och fick idag vad jag trodde var mens, bröt ihop lite och tyckte att kroppen var grym som lurar mig så o låter mig bli sen tre dagar. Plugga igen med tampong och försökte peppa upp inför nästa omgång. När jag skulle byta tampong 4 timmar senare är tampongen torr en liten slajmigblodstrimma på toppen bara. Nu ännu 5 timmar senare har de enbart kommit klara flytningar.

    Blir galen, ska jag behöva få upp förhoppningarna igen för att sedan bli nedslagen ännu en gång??

    Ska tillägga att jag testade negativt på bim och inte testat sen dess. Lycka till till alla!!!!!

  • Lotten
    fruannie skrev 2014-09-07 00:41:22 följande:

    Får jag hoppa in??

    Är på bim+3 och fick idag vad jag trodde var mens, bröt ihop lite och tyckte att kroppen var grym som lurar mig så o låter mig bli sen tre dagar. Plugga igen med tampong och försökte peppa upp inför nästa omgång. När jag skulle byta tampong 4 timmar senare är tampongen torr en liten slajmigblodstrimma på toppen bara. Nu ännu 5 timmar senare har de enbart kommit klara flytningar.

    Blir galen, ska jag behöva få upp förhoppningarna igen för att sedan bli nedslagen ännu en gång??

    Ska tillägga att jag testade negativt på bim och inte testat sen dess. Lycka till till alla!!!!!


    Håller tummarna :)
  • mavidyz
    FiiaN skrev 2014-09-06 09:34:17 följande:
    Nope ingen mens än :) Har ju BIM idag. Fast har precis som mensvärk... Så känns det som den kommit, men är bara flytningar. Får ont i magen varje gång jag går in på toa och ska kolla om den kommit!
    Hahaha ne precis, va knäpp man är alltså! Hur går det för dig då? :)
    Nu då, nu då, nu då??? :D

    Fortfarande inga tecken på att jag har haft någon ÄL.. :/ CD 65.. Suck :(
  • mavidyz
    fruannie skrev 2014-09-07 00:41:22 följande:

    Får jag hoppa in??

    Är på bim+3 och fick idag vad jag trodde var mens, bröt ihop lite och tyckte att kroppen var grym som lurar mig så o låter mig bli sen tre dagar. Plugga igen med tampong och försökte peppa upp inför nästa omgång. När jag skulle byta tampong 4 timmar senare är tampongen torr en liten slajmigblodstrimma på toppen bara. Nu ännu 5 timmar senare har de enbart kommit klara flytningar.

    Blir galen, ska jag behöva få upp förhoppningarna igen för att sedan bli nedslagen ännu en gång??

    Ska tillägga att jag testade negativt på bim och inte testat sen dess. Lycka till till alla!!!!!


    Frustrerande när kroppen jävlas så :(

    Har hört att fler plussat några dagar efter BIM, är väl lite olika med hormonerna :P
  • FiiaN
    fruannie skrev 2014-09-07 00:41:22 följande:

    Får jag hoppa in??

    Är på bim+3 och fick idag vad jag trodde var mens, bröt ihop lite och tyckte att kroppen var grym som lurar mig så o låter mig bli sen tre dagar. Plugga igen med tampong och försökte peppa upp inför nästa omgång. När jag skulle byta tampong 4 timmar senare är tampongen torr en liten slajmigblodstrimma på toppen bara. Nu ännu 5 timmar senare har de enbart kommit klara flytningar.

    Blir galen, ska jag behöva få upp förhoppningarna igen för att sedan bli nedslagen ännu en gång??

    Ska tillägga att jag testade negativt på bim och inte testat sen dess. Lycka till till alla!!!!!


    Välkommen hit!

    Hmm va knäppt! Läste dock på en annan tråd där en tjej varit med om samma sak. Sen hade hon en dotter sedan tidigare, och där hade det varit likadant när hon blev gravid med henne. Så tappa inte hoppet :D Heja heja!
  • FiiaN
    mavidyz skrev 2014-09-07 07:02:09 följande:
    Nu då, nu då, nu då??? :D

    Fortfarande inga tecken på att jag har haft någon ÄL.. :/ CD 65.. Suck :(
    Ingen bloddroppe så långt ögat når ännu :) Men har mensvärk till och från, annars känner jag INGENTING! :/ Tror den kommer komma snart... Väntar och ser. Har det inte kommit imorgon eller tisdag så köper jag ett test :)

    Åhhh! :/ Stackare! Kramar till dig!
  • mavidyz
    FiiaN skrev 2014-09-07 08:39:56 följande:
    Ingen bloddroppe så långt ögat når ännu :) Men har mensvärk till och från, annars känner jag INGENTING! :/ Tror den kommer komma snart... Väntar och ser. Har det inte kommit imorgon eller tisdag så köper jag ett test :)

    Åhhh! :/ Stackare! Kramar till dig!
    Har läst om många som har samma symptom som vid mens när de plussar, så håller tummarna :D
  • FiiaN
    mavidyz skrev 2014-09-07 09:20:28 följande:
    Har läst om många som har samma symptom som vid mens när de plussar, så håller tummarna :D
    Åh hoppas hoppas! :D Tackar!
Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?