• FiiaN

    Fler som planerar barn 2015?

    Hejsan!

    Jag är 23 år och bor ihop med min stora kärlek. Nu är det såhär att vi börjat planera barn. Har valt att inte prata om detta med vänner eller familj tills det är en bebis på väg :)
    Men man har ju lite funderingar och tankar, så tänkte att fler kanske vill prata och fundera ihop med mig här.
    Har ätit p-piller i ca 8 år och slutade med dom för 2 veckor sedan, jag vet att det kan ta tid innan man kan bli med barn, men tillverkningen har börjat Glad 
    Hoppas på en liten bebis till 2015 i alla fall!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 10:07
    Här är några av oss som är aktiva här inne :) Alla är välkomna och jag uppdaterar listan så gott jag kan :)

    Sarah1990, 24 år, 1a försöket, BIM 20/9
    NattaLind, 25 år, 1 försöket, Östergötland. BIM 30/9.
    ejh97, 16 år, Gotland, 1a försöket, BIM 8/10
    FiiaN, 23 år, Värmland, 2a försöket, BIM 11/10
    Mavidyz. 24år, Dalarna, 1a försöket, BIM okänt

  • Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?
  • fruannie
    FiiaN skrev 2014-09-07 08:34:49 följande:
    Välkommen hit!

    Hmm va knäppt! Läste dock på en annan tråd där en tjej varit med om samma sak. Sen hade hon en dotter sedan tidigare, och där hade det varit likadant när hon blev gravid med henne. Så tappa inte hoppet :D Heja heja!
    Jag tror att mensen kommer igång nu. Var blod igen på pappret när jag gick på toa. Fy så elakt av kroppen att hålla på så här. Räcker de inte att få mens beskedet en gång per månad. :(
  • FiiaN
    fruannie skrev 2014-09-07 11:33:25 följande:
    Jag tror att mensen kommer igång nu. Var blod igen på pappret när jag gick på toa. Fy så elakt av kroppen att hålla på så här. Räcker de inte att få mens beskedet en gång per månad. :(
    Såg nu att jag också fått mensen, antar jag... Det va ljusrosa i alla fall :( BIM+1.
  • fruannie
    FiiaN skrev 2014-09-07 14:49:15 följande:
    Såg nu att jag också fått mensen, antar jag... Det va ljusrosa i alla fall :( BIM+1.
    Usch!! Jobbigt!! Bara o bryta ihop o komma igen. Frågan är ju hur man bör räkna nästa cykel den här vart ju 31 dagar nu för mensen kom 4 dagar sen. Men tror äl ändå kommer va om 2 veckor. P-trackern appen jag har vill räkna så att jag nu har ägglossningen dag 16 istället för 14. Blir nog kanske ältest ändå.
  • FiiaN
    fruannie skrev 2014-09-07 18:17:30 följande:
    Usch!! Jobbigt!! Bara o bryta ihop o komma igen. Frågan är ju hur man bör räkna nästa cykel den här vart ju 31 dagar nu för mensen kom 4 dagar sen. Men tror äl ändå kommer va om 2 veckor. P-trackern appen jag har vill räkna så att jag nu har ägglossningen dag 16 istället för 14. Blir nog kanske ältest ändå.
    Ja sjukt tråkigt! Tror jag fått UVI också :(

    Hmm jag har ingen aning :P Jag ska testa med äl-stickor för första ggn, beställde förut :) Så får se när det kommer.
  • Lilla L

    Åh, vad jag blir avundsjuk när jag läser om er alla som redan försöker! :P Jag och sambon har bestämt att vi ska börja försöka nästa sommar eftersom han fortfarande har nån termin kvar på högskolan.. (Vi är båda 26 år gamla) Har varit bebissjuk så länge jag kan minnas, och det känns helt fantastiskt att faktiskt vara så nära på att börja producera, haha. Även om det är nästan ett helt år kvar!! ^^) Jag är ju lite av ett freak.. har redan bestämt vilken barnvagn jag vill ha, går och känner och klämmer på barnkläder.. känns så frustrerande, hoppas att detta året går fort!


    Hoppas det var okej att jag snubblade in här bland er, finns ju inte direkt några trådar för planerade barn 2016 :P


    Önskar er alla lycka till och att ni snart får era efterlängtade plus! :)

  • FiiaN
    Lilla L skrev 2014-09-07 18:48:42 följande:

    Åh, vad jag blir avundsjuk när jag läser om er alla som redan försöker! :P Jag och sambon har bestämt att vi ska börja försöka nästa sommar eftersom han fortfarande har nån termin kvar på högskolan.. (Vi är båda 26 år gamla) Har varit bebissjuk så länge jag kan minnas, och det känns helt fantastiskt att faktiskt vara så nära på att börja producera, haha. Även om det är nästan ett helt år kvar!! ^^) Jag är ju lite av ett freak.. har redan bestämt vilken barnvagn jag vill ha, går och känner och klämmer på barnkläder.. känns så frustrerande, hoppas att detta året går fort!


    Hoppas det var okej att jag snubblade in här bland er, finns ju inte direkt några trådar för planerade barn 2016 :P


    Önskar er alla lycka till och att ni snart får era efterlängtade plus! :)


    Välkommen hit :D Här får alla vara med!

    Förstår din längtan, jag va/är likadan :) Men nu har vi börjat på att tillverka :)
    Här får du skriva på om dina tankar och känslor, för det gör vi :D

    Tack så himla mycket! Hoppas det funkar nästa gång, för idag kom den icke efterlängtade röda veckan :(
  • Lilla L
    FiiaN skrev 2014-09-07 18:59:45 följande:
    Välkommen hit :D Här får alla vara med!

    Förstår din längtan, jag va/är likadan :) Men nu har vi börjat på att tillverka :)
    Här får du skriva på om dina tankar och känslor, för det gör vi :D

    Tack så himla mycket! Hoppas det funkar nästa gång, för idag kom den icke efterlängtade röda veckan :(

    Tack så mycket, trevligt att vara välkommen! :)


    Har även en bästa kompis som nyligen gift sig och slutat med sina p-piller. Så där är bebisverkstaden i full gång.. vilket ju gör min längtan ännu mer påtagligt! :P


    Usch, vad tråkigt! :( hoppas det tar nästa gång!

  • FiiaN
    Lilla L skrev 2014-09-07 19:15:13 följande:

    Tack så mycket, trevligt att vara välkommen! :)


    Har även en bästa kompis som nyligen gift sig och slutat med sina p-piller. Så där är bebisverkstaden i full gång.. vilket ju gör min längtan ännu mer påtagligt! :P


    Usch, vad tråkigt! :( hoppas det tar nästa gång!


    Åhh då blir det ju extra jobbigt att vänta :D Min syster ringde i onsdags och sa att hon va gravid :D Skulle vara kul att gå och vara tjock ihop med syrran!

    Tack så mycket :) Ja hoppas!
  • Lilla L
    FiiaN skrev 2014-09-07 19:35:14 följande:
    Åhh då blir det ju extra jobbigt att vänta :D Min syster ringde i onsdags och sa att hon va gravid :D Skulle vara kul att gå och vara tjock ihop med syrran!

    Tack så mycket :) Ja hoppas!

    Ja, verkligen! ^^)


    oh, vad roligt. Förstår det, hoppas ni får vara baby-buddies! ;)

  • FiiaN
    Lilla L skrev 2014-09-07 19:45:50 följande:

    Ja, verkligen! ^^)


    oh, vad roligt. Förstår det, hoppas ni får vara baby-buddies! ;)


    Hahha ja hoppas :D
Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?