• FiiaN

    Fler som planerar barn 2015?

    Hejsan!

    Jag är 23 år och bor ihop med min stora kärlek. Nu är det såhär att vi börjat planera barn. Har valt att inte prata om detta med vänner eller familj tills det är en bebis på väg :)
    Men man har ju lite funderingar och tankar, så tänkte att fler kanske vill prata och fundera ihop med mig här.
    Har ätit p-piller i ca 8 år och slutade med dom för 2 veckor sedan, jag vet att det kan ta tid innan man kan bli med barn, men tillverkningen har börjat Glad 
    Hoppas på en liten bebis till 2015 i alla fall!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 10:07
    Här är några av oss som är aktiva här inne :) Alla är välkomna och jag uppdaterar listan så gott jag kan :)

    Sarah1990, 24 år, 1a försöket, BIM 20/9
    NattaLind, 25 år, 1 försöket, Östergötland. BIM 30/9.
    ejh97, 16 år, Gotland, 1a försöket, BIM 8/10
    FiiaN, 23 år, Värmland, 2a försöket, BIM 11/10
    Mavidyz. 24år, Dalarna, 1a försöket, BIM okänt

  • Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?
  • NattaLind

    Åh spännande för er med BIM, ÄL och allt annat!

    Min mens går nog över idag skulle jag tro, men då jag gått på p-stav och p-piller i 10 år så har jag ju inte en aaaaaning om hur min egna mens är. Så nu är jag inne på 6:e dagen(!?) men tror nu i alla fall att den är klar! :P

    Vetifan om/när äl kommer men får börja ha sex redan nu och sedan 2-3, hoppas äl kickar igång direkt i början av nästa vecka :)


  • glaesir

    Ett tips är att ladda ner p-tracker på din telefon om du kan det! Då får du iallafall ett hum!

    Så roligt att vi tog ut p-stav samma dag, allt är precis lika för oss :)

  • NattaLind
    glaesir skrev 2014-09-08 10:15:52 följande:

    Ett tips är att ladda ner p-tracker på din telefon om du kan det! Då får du iallafall ett hum!

    Så roligt att vi tog ut p-stav samma dag, allt är precis lika för oss :)


    Jag kikade lite på appen, är den bra? :) Är det massa krusiduller och annat skit eller håller den koll bra? :)

    Haha, jaaa riktigt kul ju! Hur har du det med mensen?
  • fruannie
    FiiaN skrev 2014-09-07 18:20:40 följande:
    Ja sjukt tråkigt! Tror jag fått UVI också :(

    Hmm jag har ingen aning :P Jag ska testa med äl-stickor för första ggn, beställde förut :) Så får se när det kommer.
    Fy som de inte räckte med mens liksom. Jag hade jätte problem ned uvi hela tiden fram till jag blev gravid med sonen sen var de som bortblåst, har haft det en gång på 4 år tror jag. Så hoppas på plus nästa gång för dig så kanske du slipper uvin sen ;)
  • Sarah1990

    FiiaN - har också haft väldigt många UVI under åren och mitt tips till dig är att se över din kost! :)
    Jag har dragit ner mycket på gluten och socker och och dricker MYCKET vatten får inte alls många längre, var säkert ett halvår sist!
    Tidigare brukade jag få vid varje ny sexpartner och nu "den senaste tiden" (läs med min fästman) då vi haft sex eller vid samband med blödning eller liknande.

    Vet ju inte hur din kost ser ut nu självklart men jag är helt övertygad om att det var min omställning som bidrog för mig :) Kan väl även tillägga att jag aldrig tvättar mig med vanlig tvål längre heller, något jag också tror ställde till det lite tidigare..

  • FiiaN
    Sarah1990 skrev 2014-09-08 11:03:12 följande:

    FiiaN - har också haft väldigt många UVI under åren och mitt tips till dig är att se över din kost! :)
    Jag har dragit ner mycket på gluten och socker och och dricker MYCKET vatten får inte alls många längre, var säkert ett halvår sist!
    Tidigare brukade jag få vid varje ny sexpartner och nu "den senaste tiden" (läs med min fästman) då vi haft sex eller vid samband med blödning eller liknande.

    Vet ju inte hur din kost ser ut nu självklart men jag är helt övertygad om att det var min omställning som bidrog för mig :) Kan väl även tillägga att jag aldrig tvättar mig med vanlig tvål längre heller, något jag också tror ställde till det lite tidigare..


    Jag hade UVI några ggr för 3 år sedan, men efter det har jag inte haft det... Så det bara kom från ingenstans. Vet inte alls vad det kan bero på :/ Men får väl ringa VC idag. Kommer väl antagligen på penicillin, men hur fungerar det om man försöker bli gravid? Någon som vet? :P
  • Sarah1990
    FiiaN skrev 2014-09-08 11:16:32 följande:
    Jag hade UVI några ggr för 3 år sedan, men efter det har jag inte haft det... Så det bara kom från ingenstans. Vet inte alls vad det kan bero på :/ Men får väl ringa VC idag. Kommer väl antagligen på penicillin, men hur fungerar det om man försöker bli gravid? Någon som vet? :P
    Har du försökt bli av med det på egen hand eller har det gått för långt?
    Då jag började känna symtom brukade jag alltid dricka MASSOR vatten och grönt té med citrus, inte käka något socker alls (inga söta frukter heller), klä mig varmt (sitta varmt, ha tjocka byxor) och sen bara hoppas ;P
    Det där med penicillin kan jag tyvärr inte hjälpa dig med :/
  • FiiaN
    Sarah1990 skrev 2014-09-08 11:24:48 följande:
    Har du försökt bli av med det på egen hand eller har det gått för långt?
    Då jag började känna symtom brukade jag alltid dricka MASSOR vatten och grönt té med citrus, inte käka något socker alls (inga söta frukter heller), klä mig varmt (sitta varmt, ha tjocka byxor) och sen bara hoppas ;P
    Det där med penicillin kan jag tyvärr inte hjälpa dig med :/
    Ne det känns inte så mycket, men känner av det. Drack upp en förpackning tranbärsdryck igår, men ska försöka dricka mycket vatten idag. Så det kan ge sig av sig själv? :) Trodde man va tvungen att få penicillin.
  • fruannie
    Sarah1990 skrev 2014-09-08 11:03:12 följande:

    FiiaN - har också haft väldigt många UVI under åren och mitt tips till dig är att se över din kost! :)
    Jag har dragit ner mycket på gluten och socker och och dricker MYCKET vatten får inte alls många längre, var säkert ett halvår sist!
    Tidigare brukade jag få vid varje ny sexpartner och nu "den senaste tiden" (läs med min fästman) då vi haft sex eller vid samband med blödning eller liknande.

    Vet ju inte hur din kost ser ut nu självklart men jag är helt övertygad om att det var min omställning som bidrog för mig :) Kan väl även tillägga att jag aldrig tvättar mig med vanlig tvål längre heller, något jag också tror ställde till det lite tidigare..


    Det där med kosten slår jag med ett slag för:) Hade jag en sån där kväll när man både drack läsk och åt godis slog de nästan aldrig fel så hade man känningar dagen efter.

    Ny partner med förstås vart de ju nästan alltid känning av. Men de antar jag ingen av oss här som planerar barn har ;)
  • FiiaN
    fruannie skrev 2014-09-08 11:33:55 följande:
    Det där med kosten slår jag med ett slag för:) Hade jag en sån där kväll när man både drack läsk och åt godis slog de nästan aldrig fel så hade man känningar dagen efter.

    Ny partner med förstås vart de ju nästan alltid känning av. Men de antar jag ingen av oss här som planerar barn har ;)
    Dricker inte läsk och vi har inte haft någon söt helg heller :/ Så hmm vet inte alls. Men dricker citrus-te nu :)

Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?