• FiiaN

    Fler som planerar barn 2015?

    Hejsan!

    Jag är 23 år och bor ihop med min stora kärlek. Nu är det såhär att vi börjat planera barn. Har valt att inte prata om detta med vänner eller familj tills det är en bebis på väg :)
    Men man har ju lite funderingar och tankar, så tänkte att fler kanske vill prata och fundera ihop med mig här.
    Har ätit p-piller i ca 8 år och slutade med dom för 2 veckor sedan, jag vet att det kan ta tid innan man kan bli med barn, men tillverkningen har börjat Glad 
    Hoppas på en liten bebis till 2015 i alla fall!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 10:07
    Här är några av oss som är aktiva här inne :) Alla är välkomna och jag uppdaterar listan så gott jag kan :)

    Sarah1990, 24 år, 1a försöket, BIM 20/9
    NattaLind, 25 år, 1 försöket, Östergötland. BIM 30/9.
    ejh97, 16 år, Gotland, 1a försöket, BIM 8/10
    FiiaN, 23 år, Värmland, 2a försöket, BIM 11/10
    Mavidyz. 24år, Dalarna, 1a försöket, BIM okänt

  • Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?
  • glaesir
    NattaLind skrev 2014-09-08 10:32:50 följande:

    Jag kikade lite på appen, är den bra? :) Är det massa krusiduller och annat skit eller håller den koll bra? :)

    Haha, jaaa riktigt kul ju! Hur har du det med mensen?


    den är ju förstås inte 100%ig förstås :)

    Den varade bara 4 1/2 dag så vet inte om de ens va en "riktig" mens :( Har annars minst 7 dagar! Och den var också liksom tjockare och mera brunaktig så vette tusan :( Får väl se, om den var riktig har jag ÄL runt den 15/9 :)
  • FiiaN

    Alltså jag fattar nada! Någon som kanske kan hjälpa mig lite? :)
    5 dagar innan BIM hade jag molvärk/mensvärk, rätt kraftiga sådana. Igår BIM+1 fick jag det jag trodde va mens, men va mer en rödaktig flytning och nu en dag senare är det ingenting på pappret :O Känner av lite molvärk ibland, men det är knappt.

  • NattaLind
    glaesir skrev 2014-09-08 13:44:23 följande:
    den är ju förstås inte 100%ig förstås :)

    Den varade bara 4 1/2 dag så vet inte om de ens va en "riktig" mens :( Har annars minst 7 dagar! Och den var också liksom tjockare och mera brunaktig så vette tusan :( Får väl se, om den var riktig har jag ÄL runt den 15/9 :)
    Det förstår jag! Men kul att ha lite koll ändå. Ska testa! :)

    Hmm lustigt, så irriterande att det ska vara så knas just när man försöker få barn. Kroppen spelar en ett spratt :)

    Haha, ja jag är ju min då med! Men när jag räknar på den som finns här på FL (och skriver in mens i 6 dagar) så ska jag ha ÄL typ på fredag eller något. Hmm...
  • glaesir
    NattaLind skrev 2014-09-08 14:03:08 följande:

    Det förstår jag! Men kul att ha lite koll ändå. Ska testa! :)

    Hmm lustigt, så irriterande att det ska vara så knas just när man försöker få barn. Kroppen spelar en ett spratt :)

    Haha, ja jag är ju min då med! Men när jag räknar på den som finns här på FL (och skriver in mens i 6 dagar) så ska jag ha ÄL typ på fredag eller något. Hmm...


    Bäst att "ligga i" ( ;) ) bara så prickar man nog rätt
  • kvinna16780
    FiiaN skrev 2014-09-08 13:54:33 följande:

    Alltså jag fattar nada! Någon som kanske kan hjälpa mig lite? :)

    5 dagar innan BIM hade jag molvärk/mensvärk, rätt kraftiga sådana. Igår BIM+1 fick jag det jag trodde va mens, men va mer en rödaktig flytning och nu en dag senare är det ingenting på pappret :O Känner av lite molvärk ibland, men det är knappt.


    Jag har fick så när jag var gravid...
  • Sarah1990

    Både lingon- och tranbärsjuice har ju tyvärr tillsatt socker så vet inte riktigt om det gör mer skada än nytta trots att jag också brukade köra det förr.. Drick istället vatten med citronjuice (pressad citron) och sedan bara vatten, vatten, vatten. Det är ju, vad jag förstått, just det sura och c-vitaminsrika man är ute efter med att dricka lingon- och tranbärsjuice och detta har ju även citron mängder av :)

  • FiiaN
    Sarah1990 skrev 2014-09-08 15:29:12 följande:

    Både lingon- och tranbärsjuice har ju tyvärr tillsatt socker så vet inte riktigt om det gör mer skada än nytta trots att jag också brukade köra det förr.. Drick istället vatten med citronjuice (pressad citron) och sedan bara vatten, vatten, vatten. Det är ju, vad jag förstått, just det sura och c-vitaminsrika man är ute efter med att dricka lingon- och tranbärsjuice och detta har ju även citron mängder av :)


    Hahhaah tur man får så smarta svar här :D Får köpa mängder av citron sen! TAck så himla mycket, har druckit mer än jag brukar idag, så hoppas på det bästa :)
  • FiiaN
    kvinna16780 skrev 2014-09-08 15:26:22 följande:
    Jag har fick så när jag var gravid...
    Men hjälp vad säger du? Vågar inte hoppas så mycket men skulle bli så lycklig! Började må lite illa för ca 30 min sedan,  fått huvudvärk och såg nyss att jag fått väldigt synliga bristningar på brösten, som inte varit där tidigare. Men har inga ömma bröst och ingen direkt trötthet :/
  • Sarah1990
    FiiaN skrev 2014-09-08 15:38:11 följande:
    Hahhaah tur man får så smarta svar här :D Får köpa mängder av citron sen! TAck så himla mycket, har druckit mer än jag brukar idag, så hoppas på det bästa :)
    Haha visst är det bra? ^^ Köp ekologisk citronjuice på Willys eller Hemköp (finns i alla fall där jag bor) för typ 10kr på glasflaska, mycket billigare! :) Citronjuice är alltså pressad citron.
    Håller tummarna för dig för övrigt också, jag har inte någon vidare koll på min menscykel just nu, vill inte tänka på det FÖR mycket nu heller för jag vet att jag bara kommer bli helt besatt ;P
  • FiiaN
    Sarah1990 skrev 2014-09-08 15:44:03 följande:
    Haha visst är det bra? ^^ Köp ekologisk citronjuice på Willys eller Hemköp (finns i alla fall där jag bor) för typ 10kr på glasflaska, mycket billigare! :) Citronjuice är alltså pressad citron.
    Håller tummarna för dig för övrigt också, jag har inte någon vidare koll på min menscykel just nu, vill inte tänka på det FÖR mycket nu heller för jag vet att jag bara kommer bli helt besatt ;P
    Då ska jag kolla efter det! :) Ska till Willys när min "gubbe" slutat jobba :D

    Tack så mycket! Haha jag har lovat mig själv att inte bli någon galning som tar en massa tester och sånt :) Men igår när jag trodde mensen kom så beställde jag faktiskt äl-tester och grav-tester. :) Har stenkoll på min menscykel, den är alltid på pricken, men nu är den 2 dagar sen eller den kommer inte igång. Vet inte hur jag ska tolka det ljusrosa... Men väntar tills testen kommer, så får jag se :)
Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?