• FiiaN

    Fler som planerar barn 2015?

    Hejsan!

    Jag är 23 år och bor ihop med min stora kärlek. Nu är det såhär att vi börjat planera barn. Har valt att inte prata om detta med vänner eller familj tills det är en bebis på väg :)
    Men man har ju lite funderingar och tankar, så tänkte att fler kanske vill prata och fundera ihop med mig här.
    Har ätit p-piller i ca 8 år och slutade med dom för 2 veckor sedan, jag vet att det kan ta tid innan man kan bli med barn, men tillverkningen har börjat Glad 
    Hoppas på en liten bebis till 2015 i alla fall!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 10:07
    Här är några av oss som är aktiva här inne :) Alla är välkomna och jag uppdaterar listan så gott jag kan :)

    Sarah1990, 24 år, 1a försöket, BIM 20/9
    NattaLind, 25 år, 1 försöket, Östergötland. BIM 30/9.
    ejh97, 16 år, Gotland, 1a försöket, BIM 8/10
    FiiaN, 23 år, Värmland, 2a försöket, BIM 11/10
    Mavidyz. 24år, Dalarna, 1a försöket, BIM okänt

  • Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?
  • FiiaN
    Sarah1990 skrev 2014-09-12 15:07:53 följande:

    Nae vad sakta tiden går när man väntar...

    Och är fortfarande SÅ orolig för att bli besviken om en vecka när mensen kommer så funderar på att ta ett test snart så jag kan bli besviken nu istället för att dra ut på det med falska förhoppningar :p


    Förstår din känsla! Fyfan för denna väntan...

    Jag är så nojig över att det ska bli negativt imorgon :( Går och är nervös typ hela tiden :( Känns som mensen ska komma när som.
  • pinglon
    1. 26 +41
    2. snart 5 år
    3. 1 vecka och 1 dag
    4. 0
    5. ev idag 12.9 (kan ha varit tidigare)
    6. ev 26.9

    Har ingen koll på min menscykel ännu efter uttaget av spiralen. 
  • ejh97

    Hakar på denna tråd också

    1. 17 år och 21 år

    2. Känt till varandra i massor av år, men blev tillsammans först för en månad sen efter ca 3 månader som "friends with benefits"

    3. 4 dagar sen

    4. Bestämde oss för 4 dagar sen, så ja.

    5. Gått på p-piller så vet inte riktigt.

    6. 8 oktober

  • FiiaN
    ejh97 skrev 2014-09-12 21:49:15 följande:

    Hakar på denna tråd också

    1. 17 år och 21 år

    2. Känt till varandra i massor av år, men blev tillsammans först för en månad sen efter ca 3 månader som "friends with benefits"

    3. 4 dagar sen

    4. Bestämde oss för 4 dagar sen, så ja.

    5. Gått på p-piller så vet inte riktigt.

    6. 8 oktober


    Välkommen hit :)
  • FiiaN

    Nej ni tjejer, negativt idag igen :( Blir så ledsen! Vad är felet? BIM+7, brukar ALDRIG gå över tiden, dock kanske det beror på att jag slutat med mina p-piller?

    Hur skulle ni gjort? Jag köpte 3 grav-test och 21 äl-test för 199kr, skulle ni litat på dom? eller skulle ni gått till apoteket och köpt nya? Kanske inte alls är gravid och av den enkla anledningen så blir det negativt, men vill hoppas och tro att jag är gravid!

  • mavidyz
    FiiaN skrev 2014-09-13 07:48:59 följande:

    Nej ni tjejer, negativt idag igen :( Blir så ledsen! Vad är felet? BIM+7, brukar ALDRIG gå över tiden, dock kanske det beror på att jag slutat med mina p-piller?

    Hur skulle ni gjort? Jag köpte 3 grav-test och 21 äl-test för 199kr, skulle ni litat på dom? eller skulle ni gått till apoteket och köpt nya? Kanske inte alls är gravid och av den enkla anledningen så blir det negativt, men vill hoppas och tro att jag är gravid!


    Tog du några test för att se om du hade ägglossning? Kan ju annars vara så att du inte har haft det! Jag fick en pillermens direkt när jag slutade med mina piller och fick ingen mens förrän 6 månader senare, alltså ingen ägglossning heller :/ för vissa kan det ta närmare ett år att få ÄL och mens igen :/
  • glaesir
    FiiaN skrev 2014-09-13 07:48:59 följande:

    Nej ni tjejer, negativt idag igen :( Blir så ledsen! Vad är felet? BIM+7, brukar ALDRIG gå över tiden, dock kanske det beror på att jag slutat med mina p-piller?

    Hur skulle ni gjort? Jag köpte 3 grav-test och 21 äl-test för 199kr, skulle ni litat på dom? eller skulle ni gått till apoteket och köpt nya? Kanske inte alls är gravid och av den enkla anledningen så blir det negativt, men vill hoppas och tro att jag är gravid!


    Men nej Ta nytt om några dagar!

    Du hade ju så tydliga symptom!

    Kram på dig ?
  • kvinna16780
    FiiaN skrev 2014-09-13 07:48:59 följande:

    Nej ni tjejer, negativt idag igen :( Blir så ledsen! Vad är felet? BIM+7, brukar ALDRIG gå över tiden, dock kanske det beror på att jag slutat med mina p-piller?

    Hur skulle ni gjort? Jag köpte 3 grav-test och 21 äl-test för 199kr, skulle ni litat på dom? eller skulle ni gått till apoteket och köpt nya? Kanske inte alls är gravid och av den enkla anledningen så blir det negativt, men vill hoppas och tro att jag är gravid!


    :( va tråkigt. Vad kroppen kan spöka med en...

    Igår fick jag min mens så nu när den är slut så börjar försök nummer 1.

    Jag har en fråga till er: Har någon av er testat bidrottninggele eller vad det heter? Har läst lite att det kan hjälpa en på vägen för att bli gravid. Vågar man testa?
  • FiiaN
    mavidyz skrev 2014-09-13 08:30:32 följande:
    Tog du några test för att se om du hade ägglossning? Kan ju annars vara så att du inte har haft det! Jag fick en pillermens direkt när jag slutade med mina piller och fick ingen mens förrän 6 månader senare, alltså ingen ägglossning heller :/ för vissa kan det ta närmare ett år att få ÄL och mens igen :/
    Nej jag tog aldrig några äl-test. Åhh men hjälp, ska man vänta så lång tid? :( Blir så ledsen av detta!
  • FiiaN
    glaesir skrev 2014-09-13 08:51:36 följande:
    Men nej Ta nytt om några dagar!

    Du hade ju så tydliga symptom!

    Kram på dig ?
    Ska vänta och se om mensen kommer.

    Ja men jag tycker också det... men tydligen inte :(

    Tack och kram tillbaka!
Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?