• FiiaN

    Fler som planerar barn 2015?

    Hejsan!

    Jag är 23 år och bor ihop med min stora kärlek. Nu är det såhär att vi börjat planera barn. Har valt att inte prata om detta med vänner eller familj tills det är en bebis på väg :)
    Men man har ju lite funderingar och tankar, så tänkte att fler kanske vill prata och fundera ihop med mig här.
    Har ätit p-piller i ca 8 år och slutade med dom för 2 veckor sedan, jag vet att det kan ta tid innan man kan bli med barn, men tillverkningen har börjat Glad 
    Hoppas på en liten bebis till 2015 i alla fall!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 10:07
    Här är några av oss som är aktiva här inne :) Alla är välkomna och jag uppdaterar listan så gott jag kan :)

    Sarah1990, 24 år, 1a försöket, BIM 20/9
    NattaLind, 25 år, 1 försöket, Östergötland. BIM 30/9.
    ejh97, 16 år, Gotland, 1a försöket, BIM 8/10
    FiiaN, 23 år, Värmland, 2a försöket, BIM 11/10
    Mavidyz. 24år, Dalarna, 1a försöket, BIM okänt

  • Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?
  • FiiaN
    kvinna16780 skrev 2014-09-13 09:41:45 följande:
    :( va tråkigt. Vad kroppen kan spöka med en...

    Igår fick jag min mens så nu när den är slut så börjar försök nummer 1.

    Jag har en fråga till er: Har någon av er testat bidrottninggele eller vad det heter? Har läst lite att det kan hjälpa en på vägen för att bli gravid. Vågar man testa?
    Ja jättetråkigt :(

    Åh men då är det bara att köra på :D Heja!

    Oj ingen aning, inte hört något om det. Testa skadar väl aldrig, men allt beror ju på att träffa ägget. Kanske är hälsosamt för kroppen, men vet inte om det hjälper att blir gravid. Nej jag ska inte uttala mig, vet ju inte alls :D
  • Therese2014
    FiiaN skrev 2014-09-13 07:48:59 följande:

    Nej ni tjejer, negativt idag igen :( Blir så ledsen! Vad är felet? BIM+7, brukar ALDRIG gå över tiden, dock kanske det beror på att jag slutat med mina p-piller?

    Hur skulle ni gjort? Jag köpte 3 grav-test och 21 äl-test för 199kr, skulle ni litat på dom? eller skulle ni gått till apoteket och köpt nya? Kanske inte alls är gravid och av den enkla anledningen så blir det negativt, men vill hoppas och tro att jag är gravid!


    Nej men vad tråkigt!:( vad jobbigt när kroppen spökar så!
  • Syrran86
    Sarah1990 skrev 2014-09-12 11:00:48 följande:

    Vill också skriva hur vi träffades MEN jag kommer från en mindre stad där alla känner alla (och somliga vet mer om mig än vad jag själv gör ungefär) så om jag skulle skriva så skulle de flesta kunna lista ut vem jag är (ifall det nu är någon från min hemstad här inne) och SÅ officiellt är det inte att vi försöker bli med barn, haha.
    Ska vi försöka sammanställa en lista?

    Alla vi som varit/är aktiva i denna tråd kan ju skriva:
    1. Din egen ålder + partners ålder
    2. Tid tillsammans
    3. Tid sedan du slutade med preventivmedel
    4. Hur länge ni försökt (antal månader ex)
    5. Senaste beräknade ÄL
    6. Datum för BIM

    Fyll gärna i om det är något jag missat, kanske kan hjälpa till att hålla koll och se vem som beräknas ha sin BIM först osv? :)


    1. 28 år, min man är 30.

    2. 8 år tillsammans

    3. Kommer att ta ut spiralen i okt.

    4. Har en son född 13, det tog sig då på första försöket, hoppas på det igen ????
  • Lotten

    1. 26 år o sambon 32

    2. 3 år i februari.

    3. Ca 10 månader (hade kopparspiral)

    4. -"-

    5. 2:e sep.

    6. 18:e sep

    Har sedan 1,5 v tillbaka haft sjukt ont i bröstvårtorna. Nu gör det även ont i hela brösten. För 1 v sedan hade jag svidande vov brännande smärt i livmodern. Är också väldigt, väldigt trött och seg i kroppen.

  • glaesir
    Lotten skrev 2014-09-13 12:06:37 följande:

    1. 26 år o sambon 32

    2. 3 år i februari.

    3. Ca 10 månader (hade kopparspiral)

    4. -"-

    5. 2:e sep.

    6. 18:e sep

    Har sedan 1,5 v tillbaka haft sjukt ont i bröstvårtorna. Nu gör det även ont i hela brösten. För 1 v sedan hade jag svidande vov brännande smärt i livmodern. Är också väldigt, väldigt trött och seg i kroppen.


    Hoppas du är gravid!!
  • kvinna16780
    FiiaN skrev 2014-09-13 09:47:25 följande:

    Ja jättetråkigt :(

    Åh men då är det bara att köra på :D Heja!

    Oj ingen aning, inte hört något om det. Testa skadar väl aldrig, men allt beror ju på att träffa ägget. Kanske är hälsosamt för kroppen, men vet inte om det hjälper att blir gravid. Nej jag ska inte uttala mig, vet ju inte alls :D


    Precis! Du har ett positivt tänkande :)

    Jag gick till en hälsobutik idag och köpte hihi. Hon som jobbade sa att det ökar fertilitet och att det är många som köper det. Hon sa även att det är bra vitaminer i det och är bra för huden. Om jag inte blir gravid så kanske jag får ett fint lyster iaf :p
  • mavidyz
    FiiaN skrev 2014-09-13 09:43:23 följande:
    Nej jag tog aldrig några äl-test. Åhh men hjälp, ska man vänta så lång tid? :( Blir så ledsen av detta!
    Jag börjar tyvärr tro att du inte har haft någon ÄL än :( Du kan ju haft den mellan det datum du tänkte att du hade ÄL och nu, och därför ha senare BIM. Men den kan ju lika gärna inte ha kommit alls :(
    Jag vet precis hur det känns. Så jävla värdelöst och inget man kan göra åt skiten heller :(
  • mavidyz
    kvinna16780 skrev 2014-09-13 09:41:45 följande:
    :( va tråkigt. Vad kroppen kan spöka med en...

    Igår fick jag min mens så nu när den är slut så börjar försök nummer 1.

    Jag har en fråga till er: Har någon av er testat bidrottninggele eller vad det heter? Har läst lite att det kan hjälpa en på vägen för att bli gravid. Vågar man testa?
    Har läst en hel del om det och folk verkar ha haft hjälp av det! Har dock hört att man kan få längre cykel av det. Eller att om man har regelbunden cykel så kan den bli rubbad >.< Jag ska däremot testa rosenrot (när jag nu får mens igen....) som ska korta ner cykeln och göra den lite jämnare :)
  • NattaLind

    Åh, nu blir jag också nojig! Vet iofs att menscykeln kan strula efter spiral och p-spruta, men hur är det med p-stav?

    Jag fick ju mens några dagar efter jag tog ut staven, den var riklig och hade den i 6 dagar(!). Ungefär som den var innan jag började med p-piller för mång år sen (tror jag). Jag bör ju ha min ÄL här i dagarna om allt är som det ska. Men jag kanske inte alls har fått tillbaka min mens eller har äl?

    Ååååååhhh så jobbigt att vänta! :(

    Riktigt tråkigt att höra FiiaN, måste vara jobbigt att inte veta :/


Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?