• FiiaN

    Fler som planerar barn 2015?

    Hejsan!

    Jag är 23 år och bor ihop med min stora kärlek. Nu är det såhär att vi börjat planera barn. Har valt att inte prata om detta med vänner eller familj tills det är en bebis på väg :)
    Men man har ju lite funderingar och tankar, så tänkte att fler kanske vill prata och fundera ihop med mig här.
    Har ätit p-piller i ca 8 år och slutade med dom för 2 veckor sedan, jag vet att det kan ta tid innan man kan bli med barn, men tillverkningen har börjat Glad 
    Hoppas på en liten bebis till 2015 i alla fall!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 10:07
    Här är några av oss som är aktiva här inne :) Alla är välkomna och jag uppdaterar listan så gott jag kan :)

    Sarah1990, 24 år, 1a försöket, BIM 20/9
    NattaLind, 25 år, 1 försöket, Östergötland. BIM 30/9.
    ejh97, 16 år, Gotland, 1a försöket, BIM 8/10
    FiiaN, 23 år, Värmland, 2a försöket, BIM 11/10
    Mavidyz. 24år, Dalarna, 1a försöket, BIM okänt

  • Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?
  • Sarah1990
    klumposaurisen skrev 2014-09-14 12:04:21 följande:

    Hejsan tjejer!
    Är de okej om an hoppar in här? ska försöka läsa tråden så jag hänge med lite.)


    Mest bara skitprat i tidigare kommentarer men fyll gärna i listan som vi skrev i för några dagar sedan :)

    Välkommen!
  • Sarah1990
    mavidyz skrev 2014-09-14 12:03:47 följande:
    Haha, jag har aldrig vågat köpa test i butik, har alltid beställt ;D
    Haha ja jag tror nog också att jag kommer göra det! Kändes som om jag stod där och smygtittade på "porrfilmsavdelningen" i filmbutiken haha
  • pinglon

    Jag har egentligen ingen önskemånad men gärna så fort som möjligt och före november 2015. Dottern fyller i november så jag vill inte att syskonen ska behöva ha samma månad. ;p 

  • Sarah1990

    Förresten, det där med folsyra, jag käkar en vitamin som heter "Kvinna" från Apotekets egna serie, har jämfört en heeeel del mellan olika tillskott och denna var den absolut bästa som täcker mest. Ta en sådan om dagen istället för att köpa flera olika :)

    Ett litet tips bara..

  • haylie13

    Hej tjejer! Får jag vara med er här? :) Har en dotter född 17/9 - 13 och blir alltså ett år på onsdag! Jag fick en kopparspiral 8/8 men tog ut den för en vecka sen för jag vantrivdes med den! Planen var att vi skulle vänta tills sommaren, men efter en del funderade så kände vi "varför vänta"? Vi vill båda ha två täta syskon och vi känner oss redo för en tvåa. Mensen är fortfarande oregelbunden, blödde varje dag under den månaden jag hade spiralen så jag har verkligen NOLL KOLL på ägglossning och dyl :( Men är ganska säker på att jag har mens, riktigt mens, nu och har även köpt ägglossningstester jag ska köra med sen!

  • Therese2014
    FiiaN skrev 2014-09-14 10:58:40 följande:
    Gör du rätt i :)

    Visst är det segt... Bara väntan och väntan, min cykel va tidigare på 3 veckor men nu blev den ju en vecka längre... FY!

    Ja vi får stå i och sen får vi peppa varandra här :) Ja men eller hur, skulle ju vara en fantastisk julklapp! :D
    Ja vad tråkigt det är!

    Ja det är tur att ni finns! Även om det var min sambo som började prata bebis så vill jag inte tråka ut honom med massa datum och sånt, jag vill att han får en överraskning den dagen det blir ist för att bli besviken som jag kommer bli varje gång det inte tar sig:) och eftersom vi håller det hemligt kan jag inte prata med någon annan heller så det är jättebra att vi har varann här på fl:)
  • mavidyz
    Sarah1990 skrev 2014-09-14 12:43:18 följande:
    Haha ja jag tror nog också att jag kommer göra det! Kändes som om jag stod där och smygtittade på "porrfilmsavdelningen" i filmbutiken haha
    Haha, eller hur! :D
  • Syrran86
    Sarah1990 skrev 2014-09-14 12:44:51 följande:

    Förresten, det där med folsyra, jag käkar en vitamin som heter "Kvinna" från Apotekets egna serie, har jämfört en heeeel del mellan olika tillskott och denna var den absolut bästa som täcker mest. Ta en sådan om dagen istället för att köpa flera olika :)

    Ett litet tips bara..


    Den äter jag också!
  • FiiaN
    LovelyD skrev 2014-09-14 11:04:30 följande:

    Planerar också en bebis till sommaren, vi har varit försiktiga och haft kondom men nu sen förra helgen har vi kört utan och vi får se vad som händer. Nästa vecka ska jag har min mens... Vet inte hur stor chansen är att man blir gravid en vecka innan men det är ju så olika :)


    Hoppas det tagit sig :D
Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?