• FiiaN

    Fler som planerar barn 2015?

    Hejsan!

    Jag är 23 år och bor ihop med min stora kärlek. Nu är det såhär att vi börjat planera barn. Har valt att inte prata om detta med vänner eller familj tills det är en bebis på väg :)
    Men man har ju lite funderingar och tankar, så tänkte att fler kanske vill prata och fundera ihop med mig här.
    Har ätit p-piller i ca 8 år och slutade med dom för 2 veckor sedan, jag vet att det kan ta tid innan man kan bli med barn, men tillverkningen har börjat Glad 
    Hoppas på en liten bebis till 2015 i alla fall!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 10:07
    Här är några av oss som är aktiva här inne :) Alla är välkomna och jag uppdaterar listan så gott jag kan :)

    Sarah1990, 24 år, 1a försöket, BIM 20/9
    NattaLind, 25 år, 1 försöket, Östergötland. BIM 30/9.
    ejh97, 16 år, Gotland, 1a försöket, BIM 8/10
    FiiaN, 23 år, Värmland, 2a försöket, BIM 11/10
    Mavidyz. 24år, Dalarna, 1a försöket, BIM okänt

  • Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?
  • FiiaN
    klumposaurisen skrev 2014-09-14 12:04:21 följande:

    Hejsan tjejer!
    Är de okej om an hoppar in här? ska försöka läsa tråden så jag hänge med lite.)


    Välkommen hit :)
  • FiiaN
    Therese2014 skrev 2014-09-14 13:11:12 följande:
    Ja vad tråkigt det är!

    Ja det är tur att ni finns! Även om det var min sambo som började prata bebis så vill jag inte tråka ut honom med massa datum och sånt, jag vill att han får en överraskning den dagen det blir ist för att bli besviken som jag kommer bli varje gång det inte tar sig:) och eftersom vi håller det hemligt kan jag inte prata med någon annan heller så det är jättebra att vi har varann här på fl:)
    Ja men precis så känner jag med :) Svårt att förklara om dessa molvärkar i tjejmagen och sånt för sambon xD han fattar ju inte på samma sätt som ni tjejer gör! :)
  • pinglon

    Det är så sjukt frustrerande att inte veta exakt när jag har/har haft ägglossning och inte heller vet när jag ska ha min mens. Jäkla hormoner - aldrig igen! Före jag satte in spiralen hade jag stenkoll på detta eftersom min mens var mycket punktlig, nästan på timmen. Nu under de senaste 3 åren har jag knappt haft någon. Och jag har inte tänkt på om det är med jämna mellan rum eller ej eftersom det bara varit så lite. 

    Men jag är 95% säker att jag redan haft ägglossning denna månad redan, förra helgen eller början av denna vecka. Eftersom när jag tog bort spiralen den 4.9 sa läkaren att jag snart har ägglossning eftersom min äggblåsa var ca 16,7 mm och den ska vara ca 20-22mm när ägget släpper. Och en äggblåsa växer ca 1-1,5mm om dagen. Skönt att veta att jag har ägglossning iaf.. 

    Men när tusan ska jag hoppas på BIM? det har jag inte den blekaste aning om. kanske mellan 21-25.9. bara att vänta och se nu, endera hoppas jag att mensen kommer igång ordentligt nu denna månad och blir sådär pålitlig igen eller så hoppas jag att jag mirakulöst blivit gravid redan. Det sista skulle ju vara att föredra! :) 

  • Therese2014
    pinglon skrev 2014-09-14 15:20:52 följande:

    Det är så sjukt frustrerande att inte veta exakt när jag har/har haft ägglossning och inte heller vet när jag ska ha min mens. Jäkla hormoner - aldrig igen! Före jag satte in spiralen hade jag stenkoll på detta eftersom min mens var mycket punktlig, nästan på timmen. Nu under de senaste 3 åren har jag knappt haft någon. Och jag har inte tänkt på om det är med jämna mellan rum eller ej eftersom det bara varit så lite. 

    Men jag är 95% säker att jag redan haft ägglossning denna månad redan, förra helgen eller början av denna vecka. Eftersom när jag tog bort spiralen den 4.9 sa läkaren att jag snart har ägglossning eftersom min äggblåsa var ca 16,7 mm och den ska vara ca 20-22mm när ägget släpper. Och en äggblåsa växer ca 1-1,5mm om dagen. Skönt att veta att jag har ägglossning iaf.. 

    Men när tusan ska jag hoppas på BIM? det har jag inte den blekaste aning om. kanske mellan 21-25.9. bara att vänta och se nu, endera hoppas jag att mensen kommer igång ordentligt nu denna månad och blir sådär pålitlig igen eller så hoppas jag att jag mirakulöst blivit gravid redan. Det sista skulle ju vara att föredra! :) 


    Typiskt att det blir så!! Men vad gött iaf att äl är igång, då kan det iaf bli en bebbe:)

    Då hoppas vi på det sista! Verkar juh vara många som lyckas på första försöket, lyllosar!:)
  • FiiaN
    pinglon skrev 2014-09-14 15:20:52 följande:

    Det är så sjukt frustrerande att inte veta exakt när jag har/har haft ägglossning och inte heller vet när jag ska ha min mens. Jäkla hormoner - aldrig igen! Före jag satte in spiralen hade jag stenkoll på detta eftersom min mens var mycket punktlig, nästan på timmen. Nu under de senaste 3 åren har jag knappt haft någon. Och jag har inte tänkt på om det är med jämna mellan rum eller ej eftersom det bara varit så lite. 

    Men jag är 95% säker att jag redan haft ägglossning denna månad redan, förra helgen eller början av denna vecka. Eftersom när jag tog bort spiralen den 4.9 sa läkaren att jag snart har ägglossning eftersom min äggblåsa var ca 16,7 mm och den ska vara ca 20-22mm när ägget släpper. Och en äggblåsa växer ca 1-1,5mm om dagen. Skönt att veta att jag har ägglossning iaf.. 

    Men när tusan ska jag hoppas på BIM? det har jag inte den blekaste aning om. kanske mellan 21-25.9. bara att vänta och se nu, endera hoppas jag att mensen kommer igång ordentligt nu denna månad och blir sådär pålitlig igen eller så hoppas jag att jag mirakulöst blivit gravid redan. Det sista skulle ju vara att föredra! :) 


    Men va jobbigt att det blev så med spiralen :/ Hoppas ni träffade in rätt dag så det slutar med det sistnämnda :D

    Min har också varit på pricken, dock va det ju med mina piller... Men nu fick jag falska förhoppningar och den blev 1 vecka sen. Men nu är det bara att kämpa ut denna röda period och köra på igen! Vi ska minsann ha en varsin sötnos till 2015 :D<3
  • pinglon
    FiiaN skrev 2014-09-14 18:04:45 följande:
    Men va jobbigt att det blev så med spiralen :/ Hoppas ni träffade in rätt dag så det slutar med det sistnämnda :D

    Min har också varit på pricken, dock va det ju med mina piller... Men nu fick jag falska förhoppningar och den blev 1 vecka sen. Men nu är det bara att kämpa ut denna röda period och köra på igen! Vi ska minsann ha en varsin sötnos till 2015 :D<3
    Det hoppas jag också att vi gjorde. :) Och vi ska tro att vi alla här får sin efterlängtade bebis innan 2015 är slut! 
  • Sarah1990

    Klättrar på väggarna! Tänk att jag skulle bli så påverkad av detta, det trodde jag inte!

    Jag kan verkligen inte för mitt liv avgöra ifall min halsbränna är relaterat till graviditet/kommande mens eller om det bara är ett resultat av att jag varit så stressad över det så det gett mig halsbränna! Mår jag illa pga magkatarr? Har tröttheten samma grund? Och magvärken?

    Några olidliga dagar kvar tills jag ska ta och kissa på en av dedär stickorna jag köpt, så länge mensen inte kommit tills dess dvs..

  • pinglon
    Sarah1990 skrev 2014-09-14 22:57:22 följande:

    Klättrar på väggarna! Tänk att jag skulle bli så påverkad av detta, det trodde jag inte!

    Jag kan verkligen inte för mitt liv avgöra ifall min halsbränna är relaterat till graviditet/kommande mens eller om det bara är ett resultat av att jag varit så stressad över det så det gett mig halsbränna! Mår jag illa pga magkatarr? Har tröttheten samma grund? Och magvärken?

    Några olidliga dagar kvar tills jag ska ta och kissa på en av dedär stickorna jag köpt, så länge mensen inte kommit tills dess dvs..


    Det påverkar en mer än man kan tro. Min man säger hela tiden att jag ska sluta tänka på det så blir det nog bra.

    Männen har det så mycket lättare att inte tänka på det för de håller inte koll på någon ägglossning eller BIM.
  • NattaLind

    På tal om drömmar som vi skrev om för någon vecka sedan......

    Drömde inatt att jag var singel, ville ha barn men kunde ju så klart då inte! Var nybliven singel, folk omkring mig var gravida och jag gick omkring och var ledsen/uppgiven. Sedan vaknade jag och insåg att min älskade sambo sov bredvid mig. Underbar känsla!

    Riktigt tråkigt för er det inte tagit sig för! Jag bör ha ÄL imorrn, men vet inte ens om den kommit igång ännu. Jag vet inte om jag brukar känna av när jag har ÄL eller så jävla komplicerade kropp!!! :P


  • FiiaN
    NattaLind skrev 2014-09-15 08:34:31 följande:

    På tal om drömmar som vi skrev om för någon vecka sedan......

    Drömde inatt att jag var singel, ville ha barn men kunde ju så klart då inte! Var nybliven singel, folk omkring mig var gravida och jag gick omkring och var ledsen/uppgiven. Sedan vaknade jag och insåg att min älskade sambo sov bredvid mig. Underbar känsla!

    Riktigt tråkigt för er det inte tagit sig för! Jag bör ha ÄL imorrn, men vet inte ens om den kommit igång ännu. Jag vet inte om jag brukar känna av när jag har ÄL eller så jävla komplicerade kropp!!! :P


    Usch vilken jobbig dröm! Tur den inte va sann :D

    Det är bara att köra på ändå :) Inte lätt att veta hur kroppen fungerar. Jag vet inte heller när jag har ägglossning... MAn får bara hoppas på att man träffar rätt ändå :P
Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?