• FiiaN

    Fler som planerar barn 2015?

    Hejsan!

    Jag är 23 år och bor ihop med min stora kärlek. Nu är det såhär att vi börjat planera barn. Har valt att inte prata om detta med vänner eller familj tills det är en bebis på väg :)
    Men man har ju lite funderingar och tankar, så tänkte att fler kanske vill prata och fundera ihop med mig här.
    Har ätit p-piller i ca 8 år och slutade med dom för 2 veckor sedan, jag vet att det kan ta tid innan man kan bli med barn, men tillverkningen har börjat Glad 
    Hoppas på en liten bebis till 2015 i alla fall!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 10:07
    Här är några av oss som är aktiva här inne :) Alla är välkomna och jag uppdaterar listan så gott jag kan :)

    Sarah1990, 24 år, 1a försöket, BIM 20/9
    NattaLind, 25 år, 1 försöket, Östergötland. BIM 30/9.
    ejh97, 16 år, Gotland, 1a försöket, BIM 8/10
    FiiaN, 23 år, Värmland, 2a försöket, BIM 11/10
    Mavidyz. 24år, Dalarna, 1a försöket, BIM okänt

  • Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?
  • Sarah1990
    FiiaN skrev 2014-09-15 10:20:14 följande:
    Ja precis :) Den som lever får se, kan ju lika gärna vara en liten bebis i magen :)
    Jag tänkte också negativt, så jag inte fick för mycket förhoppningar. Dock fick man ju det i alla fall, men kändes ändå bra att jag va lite inställd på att mensen skulle komma.

    Håller tummarna för dig! och alla andra såklart :)
    Jag tror tyvärr att jag är precis som dig här egentligen.. Jag VILL tänka negativt så jag inte blir besviken men visst har jag fortfarande förhoppningar och ständigt kommer på mig själv med att tänka "men tänk om, tänk om"..
    Förresten, har några av era pojkvänner/sambos/män barn sedan tidigare?
  • FiiaN
    Sarah1990 skrev 2014-09-15 11:42:55 följande:
    Jag tror tyvärr att jag är precis som dig här egentligen.. Jag VILL tänka negativt så jag inte blir besviken men visst har jag fortfarande förhoppningar och ständigt kommer på mig själv med att tänka "men tänk om, tänk om"..
    Förresten, har några av era pojkvänner/sambos/män barn sedan tidigare?
    Ja men precis! Jag kände mig nervös hela tiden dagarna innan och dagarna efter BIM, hade förhoppningar i hela kroppen. Men ah sen blev det ju som det blev, skönt att slippa den där nervositeten, men den börjar ju snart om igen xD HAHA!

    Nope inte min.
  • NattaLind
    FiiaN skrev 2014-09-15 11:39:19 följande:

    Alltså skulle vilja kunna redigera det första inlägget jag gjorde, men det går bara att uppdatera, kommer se helknäppt ut om jag uppdaterar där uppe hela tiden :P Så vi får puffa fram listan ibland istället :) ELler är det någon som vet om det går att redigera det som står högst upp?


    Jahaa, vad bökigt :/

    Hmm, vet inte hur det funkar men vi får väl uppdatera listan varteftersom i tråden annars :)
  • NattaLind
    Sarah1990 skrev 2014-09-15 11:42:55 följande:
    Jag tror tyvärr att jag är precis som dig här egentligen.. Jag VILL tänka negativt så jag inte blir besviken men visst har jag fortfarande förhoppningar och ständigt kommer på mig själv med att tänka "men tänk om, tänk om"..
    Förresten, har några av era pojkvänner/sambos/män barn sedan tidigare?
    Nej, inga barn här! Första för båda :)
  • Sarah1990
    FiiaN skrev 2014-09-15 11:57:34 följande:
    Ja men precis! Jag kände mig nervös hela tiden dagarna innan och dagarna efter BIM, hade förhoppningar i hela kroppen. Men ah sen blev det ju som det blev, skönt att slippa den där nervositeten, men den börjar ju snart om igen xD HAHA!

    Nope inte min.
    Haha jaaaa det är väl det värsta antar jag? Här har man stått ut med spänningen, väntan och den där nerviga väggklättrande känslan i flera veckor för att sedan börja om från början igen! Usch! :P
  • Therese2014

    Sarah1990, 24 år, 1a försöket, BIM 20/9

    NattaLind, 25 år, 1 försöket, Östergötland. BIM 30/9.

    ejh97, 16 år, Gotland, 1a försöket, BIM 8/10

    FiiaN, 23 år, Värmland, 2a försöket, BIM 11/10

    Mavidyz. 24år, Dalarna, 1a försöket, BIM okänt

    Therese2014, 23 år, Värmland,1a barnet, 1a försöket, BIM 7/10

  • NattaLind

    Haha, GUD så löjlig man är!

    Sitter här på jobbet och började känna av halsbränna (vilket jag aldrig har). Vad tänker då jag? "Oj, lite halsbränna. Men gud, kan jag vara gravid kanske?".

    En halv sekund senare inser jag att min ÄL bör vara idag eller imorrn........

    Man hittar symptom om man vill hitta dom ;)


  • Sarah1990
    NattaLind skrev 2014-09-15 13:59:24 följande:

    Haha, GUD så löjlig man är!

    Sitter här på jobbet och började känna av halsbränna (vilket jag aldrig har). Vad tänker då jag? "Oj, lite halsbränna. Men gud, kan jag vara gravid kanske?".

    En halv sekund senare inser jag att min ÄL bör vara idag eller imorrn........

    Man hittar symptom om man vill hitta dom ;)


    Och jag har mått illa nästan konstant i snart 2 veckor, du tror inte min hjärna vill få det till att vara något annat eller? Haha
    Alltså halsbränna i 2 veckor = halsbränna sedan ÄL..... haha
  • NattaLind
    Sarah1990 skrev 2014-09-15 14:02:40 följande:
    Och jag har mått illa nästan konstant i snart 2 veckor, du tror inte min hjärna vill få det till att vara något annat eller? Haha
    Alltså halsbränna i 2 veckor = halsbränna sedan ÄL..... haha
    Låter iofs inte helt orealistiskt! ;) Sedan kan ju hjärnan spela en spratt just för att man vill så mycket.

    Jag sitter här nu och HAR verkligen halsbränna. Har jag aldrig annars. Och jag vet ju inte om mensen som kom efter p-staven åkte ut verkligen var riktigt mens, eller om man haft sån jävla fet-tur och tajmat in ÄL. Högst troligen inte. Meeeeen man vill ju så gärna så även om man inte vill så lever det där jäkla hoppet inom en :P
  • Sarah1990
    NattaLind skrev 2014-09-15 14:26:31 följande:
    Låter iofs inte helt orealistiskt! ;) Sedan kan ju hjärnan spela en spratt just för att man vill så mycket.

    Jag sitter här nu och HAR verkligen halsbränna. Har jag aldrig annars. Och jag vet ju inte om mensen som kom efter p-staven åkte ut verkligen var riktigt mens, eller om man haft sån jävla fet-tur och tajmat in ÄL. Högst troligen inte. Meeeeen man vill ju så gärna så även om man inte vill så lever det där jäkla hoppet inom en :P
    KAN ju vara så att det är stress som spökar hos oss båda.. Börjar bli mer och mer säker på att det är det som ligger bakom mina symtom. Vad jag än gör så tänker jag ju konstant och hoppas på att jag blivit gravid och någonstans där kommer väl stressen smygandes också. Mycket "tänk om" och "tänk om inte"-tankar som dyker upp hela tiden :/
    Kanske är likadant för dig?
Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?