• FiiaN

    Fler som planerar barn 2015?

    Hejsan!

    Jag är 23 år och bor ihop med min stora kärlek. Nu är det såhär att vi börjat planera barn. Har valt att inte prata om detta med vänner eller familj tills det är en bebis på väg :)
    Men man har ju lite funderingar och tankar, så tänkte att fler kanske vill prata och fundera ihop med mig här.
    Har ätit p-piller i ca 8 år och slutade med dom för 2 veckor sedan, jag vet att det kan ta tid innan man kan bli med barn, men tillverkningen har börjat Glad 
    Hoppas på en liten bebis till 2015 i alla fall!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 10:07
    Här är några av oss som är aktiva här inne :) Alla är välkomna och jag uppdaterar listan så gott jag kan :)

    Sarah1990, 24 år, 1a försöket, BIM 20/9
    NattaLind, 25 år, 1 försöket, Östergötland. BIM 30/9.
    ejh97, 16 år, Gotland, 1a försöket, BIM 8/10
    FiiaN, 23 år, Värmland, 2a försöket, BIM 11/10
    Mavidyz. 24år, Dalarna, 1a försöket, BIM okänt

  • Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?
  • glaesir
    Therese2014 skrev 2014-09-18 12:31:14 följande:
    Men Grattis!! Vad underbart!:D
    Tack :D Så nu kan jag titulera honom som min fästman! Iiiih!!
    Vi har dock inga ringar ännu, dom väljer vi tillsammans
  • Sarah1990
    glaesir skrev 2014-09-18 12:26:15 följande:

    Vet ni vad? Fyller år idag och imorse frågade min sambo om vi ska förlova oss! På knä och allt! Åååh är så lycklig!!!!


    Grattis!! :D
    Hur var det? Och vart var ni!? :D
  • Sarah1990
    glaesir skrev 2014-09-18 13:00:03 följande:
    Vi ska inte heller gifta oss på några år, så vi går emot traditionen angående 6mån regeln :)
    Här får bebis gärna komma med låååångt före de!!

    Föresten håller blödningen i sig. Ytterst sparsam dock, satt iaf i en binda idag.
    Har lite molvärk och stickningar i magen, men det har jag haft ca 1v men nu börjar det gå mot korsryggen.. Känns dock inte som mensvärk, hm vad är det nu på gång :(
    Trodde den där reglen var på 12 månader, inte 6? ;p
    Vi har planer att gifta oss nästa sommar så vi gör det inom 1 år men är dock reda gifta (religiös vigsel) så kan skaffa barn utan att det blir en "utomäkting" haha ;p
  • glaesir
    Sarah1990 skrev 2014-09-18 13:35:03 följande:

    Grattis!! :D

    Hur var det? Och vart var ni!? :D


    Kände sån lycka Som ett kvitto (fast jag redan vet det) att han vill leva med mig, att han verkligen älskar mig djupt. Visste det förstås som sagt innan men fick det som bekräftat, svårt att beskriva!

    I sovrummet, före han skulle på jobb 8 på morgonen ;)
  • glaesir
    Sarah1990 skrev 2014-09-18 13:37:00 följande:

    Trodde den där reglen var på 12 månader, inte 6? ;p

    Vi har planer att gifta oss nästa sommar så vi gör det inom 1 år men är dock reda gifta (religiös vigsel) så kan skaffa barn utan att det blir en "utomäkting" haha ;p


    Kan nog bra stämma att det är 12
  • klumposaurisen
    NattaLind skrev 2014-09-18 08:23:13 följande:

    Kul med en till Östgöte! När åkte staven ut? :)


    Östgöte göch löv. Eller något????

    1 och en halv vecka sen förra fredagen. Så ganska nytt. Men känner av äl eller mens eller något i denna stund. De kan ju ta flera månader men mirakel ha ju hänt. ???? hur ser det ut för dig. ? Vart i länet bor du? :)
  • ancl

    Hej, tänkte hoppa in här.

    Anna, 23 år. Bor i Småland. Sambo 24 år, par i 8 år.
    Har försökt sedan juni efter att ha ätit p-piller i ca 6 år.

    Har denna månaden legat ganska mycket kring ägglossning och hoppas så gärna på att det ger med sig denna månaden. BIM 28/9

  • Sarah1990
    glaesir skrev 2014-09-18 14:30:18 följande:
    Kände sån lycka smile2.gif Som ett kvitto (fast jag redan vet det) att han vill leva med mig, att han verkligen älskar mig djupt. Visste det förstås som sagt innan men fick det som bekräftat, svårt att beskriva!

    I sovrummet, före han skulle på jobb 8 på morgonen ;)
    Haha nej vad kul!! ^^

    Vad tänker ni för ringar då?
  • Sarah1990
    ancl skrev 2014-09-18 18:37:45 följande:

    Hej, tänkte hoppa in här.

    Anna, 23 år. Bor i Småland. Sambo 24 år, par i 8 år.
    Har försökt sedan juni efter att ha ätit p-piller i ca 6 år.

    Har denna månaden legat ganska mycket kring ägglossning och hoppas så gärna på att det ger med sig denna månaden. BIM 28/9


    Hej Anna! :) Bor du inåt landet eller längs kusten? Jag bor också i Småland på kustlandet!

    Lycka till i slutet av månaden och hoppats det tagit sig! :D
  • glaesir
    Sarah1990 skrev 2014-09-18 19:07:05 följande:

    Haha nej vad kul!! ^^

    Vad tänker ni för ringar då?


    Smala, enkla silverfärgade

    Behöver inte vara extremt dyra för känner att det är ju inte priset utan själva grejen som betyder något
Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?