• FiiaN

    Fler som planerar barn 2015?

    Hejsan!

    Jag är 23 år och bor ihop med min stora kärlek. Nu är det såhär att vi börjat planera barn. Har valt att inte prata om detta med vänner eller familj tills det är en bebis på väg :)
    Men man har ju lite funderingar och tankar, så tänkte att fler kanske vill prata och fundera ihop med mig här.
    Har ätit p-piller i ca 8 år och slutade med dom för 2 veckor sedan, jag vet att det kan ta tid innan man kan bli med barn, men tillverkningen har börjat Glad 
    Hoppas på en liten bebis till 2015 i alla fall!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 10:07
    Här är några av oss som är aktiva här inne :) Alla är välkomna och jag uppdaterar listan så gott jag kan :)

    Sarah1990, 24 år, 1a försöket, BIM 20/9
    NattaLind, 25 år, 1 försöket, Östergötland. BIM 30/9.
    ejh97, 16 år, Gotland, 1a försöket, BIM 8/10
    FiiaN, 23 år, Värmland, 2a försöket, BIM 11/10
    Mavidyz. 24år, Dalarna, 1a försöket, BIM okänt

  • Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?
  • mavidyz
    glaesir skrev 2014-09-18 14:31:09 följande:
    Kan nog bra stämma att det är 12
    grattis, va roligt :D 

    Tror det är 12! Om man köper brudklänning i butik så behöver de iaf 6 månader på sig att få hem och dona osv. Så det är nog inte många som hinner och vet vad de vill ha på en gång :) Jag gifte mig i somras, vi förlovade oss i augusti förra året :)
  • glaesir
    mavidyz skrev 2014-09-18 19:26:58 följande:

    grattis, va roligt :D 

    Tror det är 12! Om man köper brudklänning i butik så behöver de iaf 6 månader på sig att få hem och dona osv. Så det är nog inte många som hinner och vet vad de vill ha på en gång :) Jag gifte mig i somras, vi förlovade oss i augusti förra året :)


    Åh grattis i efterskott :D Är nog som ni säger - 12 mån
  • Sarah1990
    mavidyz skrev 2014-09-18 19:26:58 följande:
    grattis, va roligt :D 

    Tror det är 12! Om man köper brudklänning i butik så behöver de iaf 6 månader på sig att få hem och dona osv. Så det är nog inte många som hinner och vet vad de vill ha på en gång :) Jag gifte mig i somras, vi förlovade oss i augusti förra året :)
    Vad mysigt!! Känns så sjukt att jag också ska gifta mig nästa sommar! Jag menar, det känns som om jag var bara ett barn för några år sedan och nu står jag här och längtar barn, planerar bröllop och funderar över husets inredning ;p

    Traditionellt sätt så förlovade sig paren för att just för-lova sig till varandra med löfte om att viga sig inom ett år. Denna tradition finns kvar i många länder/kulturer fortfarande och tycker själv att det är så fint! :D
  • Sarah1990
    ancl skrev 2014-09-18 20:14:07 följande:

    Bor längst med kusten


    Jag också! :D

    Vi kanske inte alls bor i samma städer nu (vet inte om du vill hålla det hemligt eller ej?) men vi har inte riktigt gått ut med att vi planerar barn redan. Tror iofs de flesta i vår närmsta omgivning (som inte vet) ändå tror att det kommer komma ganska snart oavsett men iaf, vill inte få min identitet "röjd" här inne trots att jag sååå gärna vill dela med mig av både historier och foton här i tråden :p
  • Sarah1990
    glaesir skrev 2014-09-18 19:20:10 följande:
    Smala, enkla silverfärgade smile1.gif

    Behöver inte vara extremt dyra för känner att det är ju inte priset utan själva grejen som betyder något smile1.gif
    Tror det blir jättefint! Det finna sitter verkligen INTE i priset! :p Jag var som du när vi valde ringar - enkelt, stilrent och bekvämt :) Dom som jobbade där vi köpte dom tittade lite snett på min fästman då han förklarade att jag bara ville ha en helt slät utan något som helst extra. Dom trodde nog mer att han inte ville lägga några extra pengar på att få både stenar, slipningar och andra krussiduller på den ;p

    Sen när ni gifter er kan du ju alltid byta till en annan om du känner så då! :)
  • glaesir
    Sarah1990 skrev 2014-09-18 23:46:30 följande:

    Tror det blir jättefint! Det finna sitter verkligen INTE i priset! :p Jag var som du när vi valde ringar - enkelt, stilrent och bekvämt :) Dom som jobbade där vi köpte dom tittade lite snett på min fästman då han förklarade att jag bara ville ha en helt slät utan något som helst extra. Dom trodde nog mer att han inte ville lägga några extra pengar på att få både stenar, slipningar och andra krussiduller på den ;p

    Sen när ni gifter er kan du ju alltid byta till en annan om du känner så då! :)


    Ja men exakt Åh längtar tills vi ska åka o titta
  • pinglon

    ...och där kom mensen. Lite besviken men samtidigt lättad över att kroppen tycks fungera som den ska efter extra hormoner i några år. Tog ju som ja nämnt tidigare ut spiralen den 4:e och hade då äl på gång, och nu 2 veckor senare kom mensen. (har inte haft mens på 3 år)

    Skulle ju nog liksom varit ett mirakel om vi lyckats redan detta försök men samtidigt var känslan av att känna mensen rinna till en stor besvikelse. Nåja nya tag och nu har jag ju lite koll på mina datum igen :)

  • NattaLind
    klumposaurisen skrev 2014-09-18 18:01:32 följande:
    Östgöte göch löv. Eller något????

    1 och en halv vecka sen förra fredagen. Så ganska nytt. Men känner av äl eller mens eller något i denna stund. De kan ju ta flera månader men mirakel ha ju hänt. ???? hur ser det ut för dig. ? Vart i länet bor du? :)
    Haha, du kan ju tänka dig hur fint ungarna kommer låta sen! ;)

    Ja gud ja, man lever ju på hoppet! Min p-stav åkte ut den 29:e augusti, fick mens bara några dagar efteråt som varande i 6 dagar, rikligt. Vet dock inte om detta är "fejd-mens" efter staven eller riktigt. OM äl kommit igång så hade jag den i tisdags, men vem vet?? :P Så BIM landar på 30:e sep, men man vet ju inte vad man kan förvänta sig. Vet ju inte ens om mensen kommit igång på riktigt :P

    Jag bor nära Linköping :) Du då?
  • haylie13

    WOHO! Äntligen är mensen över! Bara vänta tills ägglossningen nu då och hålla tummarna! Maken verkar vara helt med på tåget nu, igår kväll låg vi och pratade namn! 3 namn har vi än så länge (till vårat obefruktade barn HAHA!) 2 flicknamn och ett pojknamn!

Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?