• FiiaN

    Fler som planerar barn 2015?

    Hejsan!

    Jag är 23 år och bor ihop med min stora kärlek. Nu är det såhär att vi börjat planera barn. Har valt att inte prata om detta med vänner eller familj tills det är en bebis på väg :)
    Men man har ju lite funderingar och tankar, så tänkte att fler kanske vill prata och fundera ihop med mig här.
    Har ätit p-piller i ca 8 år och slutade med dom för 2 veckor sedan, jag vet att det kan ta tid innan man kan bli med barn, men tillverkningen har börjat Glad 
    Hoppas på en liten bebis till 2015 i alla fall!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 10:07
    Här är några av oss som är aktiva här inne :) Alla är välkomna och jag uppdaterar listan så gott jag kan :)

    Sarah1990, 24 år, 1a försöket, BIM 20/9
    NattaLind, 25 år, 1 försöket, Östergötland. BIM 30/9.
    ejh97, 16 år, Gotland, 1a försöket, BIM 8/10
    FiiaN, 23 år, Värmland, 2a försöket, BIM 11/10
    Mavidyz. 24år, Dalarna, 1a försöket, BIM okänt

  • Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?
  • NattaLind
    ticcer skrev 2014-10-02 15:03:07 följande:
    åhh är så svårt att inte testa tycker jag :)
    Här hemma ligger det test och väntar men väntar tills BIM infaller, vill inte hoppas på för mycket :)

    Men jag hoppas att du får ett fint + imorgon, håller tummarna :)
    Tack! :)

    Jag jag är ju på BIM +2 idag och inget tecken nerifrån på mens ännu (men än det där jäkla molandet som får mig att tro att mensen kommer närsom!).

    Då jag tog ut p-staven för lite mer än en månad sen så är jag ju så himla osäker på min cykel. Men äh, imorrn får det bära eller brista! :)
  • NattaLind
    majskroken skrev 2014-10-02 15:15:25 följande:

    Nattalind: Den molvärken hade jag nör jag var gravid. Höll i sig i flera veckorð???


    Jag har hört fler som säger det där! Men åh, jag är så skeptisk. Brösten är inte speciellt ömma, inget speciellt alls har hänt förutom att ena bröstet är ömt och jag fått en finne (ovanligt för mig att ha finnar :P).

    Men jag är väl skeptiker. Molvärken har jag haft en vecka nu, dock så brukade jag ha den ett par dagar när jag hade p-stav och det var ca 1 vecka kvar till mens. Så därför har jag i en vecka trott att det är mensen som är på g! Kan man verkligen vara gravid utan att ha några direkta symptom?
  • kasovi

    Om ett ÄL-test ser ut så här så är det väl ingen idé att testa på några dagar eller?

    Första gången jag provar nu, så jag har ingen aning om hur det funkar!

  • FiiaN
    kasovi skrev 2014-10-02 15:57:47 följande:

    Om ett ÄL-test ser ut så här så är det väl ingen idé att testa på några dagar eller?

    Första gången jag provar nu, så jag har ingen aning om hur det funkar!


    Vänta några dagar du :) Ser fram emot att se ett starkt streck :D
  • mavidyz
    NattaLind skrev 2014-10-02 09:46:21 följande:
    Ja man börjar ju hoppas lite! Men jag vet inte, känns som att man borde känna att man är gravid? 

    Vänstra bröstet är ömt, jo visst men det var det för en månad sen också. Det molar, ja jo men det gör det ju när man ska ha mens. Uppstötningar? Hade jag nog innan jag försökte bli gravid med. 

    Mer än så är det liksom inte. Så är typ bombsäker på att mensen kommer komma. Tyvärr! :/
    Det finns ju många som inte har nå symptom alls under hela grav. :)
  • mavidyz
    haylie13 skrev 2014-10-02 11:46:43 följande:

    Ååh bara 2/10 idag! Har inte BIM fören den 10/10. Känns som en evighet!

    Hur många i er närhet vet att ni försöker?


    Flr våran del är det nog bara min ena syster som VET, men resten misstänker/förstår nog ;)
  • mavidyz
    NattaLind skrev 2014-10-02 15:29:33 följande:
    Jag har hört fler som säger det där! Men åh, jag är så skeptisk. Brösten är inte speciellt ömma, inget speciellt alls har hänt förutom att ena bröstet är ömt och jag fått en finne (ovanligt för mig att ha finnar :P).

    Men jag är väl skeptiker. Molvärken har jag haft en vecka nu, dock så brukade jag ha den ett par dagar när jag hade p-stav och det var ca 1 vecka kvar till mens. Så därför har jag i en vecka trott att det är mensen som är på g! Kan man verkligen vara gravid utan att ha några direkta symptom?
    Jag vill veta testresultat!! :D
  • mavidyz

    Jag tempar och använder programmet Fertility friend för att försöka se när jag har ÄL osv (dyrt med ÄL-test på en 100 dagar lång cykel) och FF tror att jag hade ÄL DEN 27/9!! (CD 85) fortsätter tempa och ser om det stämmer, kan ju ha jävlig otur att jag haft ett liknande mönster av andra anledningar :/ men OM det är så så har jag BIM 11/10 :D

  • kasovi
    FiiaN skrev 2014-10-02 21:19:40 följande:
    Vänta några dagar du :) Ser fram emot att se ett starkt streck :D
    Ja, jag tänkte testa imorgon... Fast det kanske också är väldigt tidigt x) det syns mer i verkligheten på det där testet förresten... Var jättesvårt att få med det på bild :S
Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?