• FiiaN

    Fler som planerar barn 2015?

    Hejsan!

    Jag är 23 år och bor ihop med min stora kärlek. Nu är det såhär att vi börjat planera barn. Har valt att inte prata om detta med vänner eller familj tills det är en bebis på väg :)
    Men man har ju lite funderingar och tankar, så tänkte att fler kanske vill prata och fundera ihop med mig här.
    Har ätit p-piller i ca 8 år och slutade med dom för 2 veckor sedan, jag vet att det kan ta tid innan man kan bli med barn, men tillverkningen har börjat Glad 
    Hoppas på en liten bebis till 2015 i alla fall!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 10:07
    Här är några av oss som är aktiva här inne :) Alla är välkomna och jag uppdaterar listan så gott jag kan :)

    Sarah1990, 24 år, 1a försöket, BIM 20/9
    NattaLind, 25 år, 1 försöket, Östergötland. BIM 30/9.
    ejh97, 16 år, Gotland, 1a försöket, BIM 8/10
    FiiaN, 23 år, Värmland, 2a försöket, BIM 11/10
    Mavidyz. 24år, Dalarna, 1a försöket, BIM okänt

  • Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?
  • Vw88
    kasovi skrev 2014-10-15 11:12:49 följande:

    Precis som jag då! :D hoppas!

    Efter att jag skrev det där inlägget så somnade jag om till tio i elva... Sjukt trött både idag och igår. Kanske också är nåt?


    Håller tummarna för oss! Spänner på något konstigt sätt i nedre delen av magen på mig men kan inte sätta finger på vad det är.. Känns bara inte som "vanligt" ;D
  • FiiaN
    Vw88 skrev 2014-10-15 11:18:28 följande:
    Håller tummarna för oss! Spänner på något konstigt sätt i nedre delen av magen på mig men kan inte sätta finger på vad det är.. Känns bara inte som "vanligt" ;D
    kasovi skrev 2014-10-15 11:12:49 följande:
    Precis som jag då! :D hoppas!

    Efter att jag skrev det där inlägget så somnade jag om till tio i elva... Sjukt trött både idag och igår. Kanske också är nåt?


    Åh vad jag håller tummarna för er, fast det gör jag för alla här inne :D Men kul att få läsa om lite möjliga symtom på en graviditet :D
  • kasovi
    Vw88 skrev 2014-10-15 11:18:28 följande:
    Håller tummarna för oss! Spänner på något konstigt sätt i nedre delen av magen på mig men kan inte sätta finger på vad det är.. Känns bara inte som "vanligt" ;D
    Jag håller tummar och tår! ;D

    Var i cykeln är du?
  • kasovi
    FiiaN skrev 2014-10-15 11:29:53 följande:
    kasovi skrev 2014-10-15 11:12:49 följande:Precis som jag då! :D hoppas!

    Efter att jag skrev det där inlägget så somnade jag om till tio i elva... Sjukt trött både idag och igår. Kanske också är nåt?


    Åh vad jag håller tummarna för er, fast det gör jag för alla här inne :D Men kul att få läsa om lite möjliga symtom på en graviditet :D
    Jaa, jättekul att kunna dela med sig av nåt också! :D Sen är det ju bara att hoppas det stämmer överens med en graviditet! :)

    Jag håller tummar o tår för dig med!
  • Sarah1990
    Faer skrev 2014-10-15 08:38:37 följande:

    Hade äl för typ 3-4 dagar sen och inatt så hade jag rejälrejäl mensvärkliknande värk som höll i sig i en kvart i vänstra äggstocken .. Vad kan det ha varit?!?


    Jag hade ömma bröst/bröstvårtor under några dagar under förra cykeln samt JÄTTEont i ena sidan vid en äggstock, högg till som bara den.
    Var dock inget eftersom jag fick min mens förra veckan så tror det även kan vara ägglossningen som kan kännas för vissa.
    Hoppas ni "legat i" och att det tar sig för er! :D
  • Vw88
    kasovi skrev 2014-10-15 11:59:44 följande:

    Jag håller tummar och tår! ;D

    Var i cykeln är du?


    BIM 26/10 för min del :) jag och sambon bestämde att vi ska göra ett test den 25:e :) håller tummarna :) själv då?
  • Vw88

    Någon som vet om det är "vanligt" med tjocka vita flytningar (ej grumliga) 4 dagar efter ÄL?

  • pinglon
    Vw88 skrev 2014-10-15 14:11:23 följande:

    Någon som vet om det är "vanligt" med tjocka vita flytningar (ej grumliga) 4 dagar efter ÄL?


    Vissa säger det ät vanligt och att man har det mellan äl och mens, medan andra säger att det inte är det och är ett graviditet tecken. Jag har själv sådana nu och har BIM på fredag. Men jag kan inte svara på om jag brukar ha det eftersom jag inte har tänkt på saken före nu. :)
  • Vw88
    pinglon skrev 2014-10-15 14:21:43 följande:

    Vissa säger det ät vanligt och att man har det mellan äl och mens, medan andra säger att det inte är det och är ett graviditet tecken. Jag har själv sådana nu och har BIM på fredag. Men jag kan inte svara på om jag brukar ha det eftersom jag inte har tänkt på saken före nu. :)


    Vi får hålla tummarna för dig inför fredag! :D

    Vad jag vet har jag aldrig kännt såhär och haft sådana flytningar efter ÄL innan :)
Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?