• FiiaN

    Fler som planerar barn 2015?

    Hejsan!

    Jag är 23 år och bor ihop med min stora kärlek. Nu är det såhär att vi börjat planera barn. Har valt att inte prata om detta med vänner eller familj tills det är en bebis på väg :)
    Men man har ju lite funderingar och tankar, så tänkte att fler kanske vill prata och fundera ihop med mig här.
    Har ätit p-piller i ca 8 år och slutade med dom för 2 veckor sedan, jag vet att det kan ta tid innan man kan bli med barn, men tillverkningen har börjat Glad 
    Hoppas på en liten bebis till 2015 i alla fall!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 10:07
    Här är några av oss som är aktiva här inne :) Alla är välkomna och jag uppdaterar listan så gott jag kan :)

    Sarah1990, 24 år, 1a försöket, BIM 20/9
    NattaLind, 25 år, 1 försöket, Östergötland. BIM 30/9.
    ejh97, 16 år, Gotland, 1a försöket, BIM 8/10
    FiiaN, 23 år, Värmland, 2a försöket, BIM 11/10
    Mavidyz. 24år, Dalarna, 1a försöket, BIM okänt

  • Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?
  • MalynCazzandra
    Joozzaan skrev 2015-02-05 15:54:44 följande:
    Jag tänkte precis kika in och fråga en liknande fråga! Antingen borde du ju precis haft ÄL eller så ska du snart få. Nu är ju ibte jag något proffs därför tänkte jag ställa samma fråga.

    Har inte haft någon som helst stegring på en vecka (testat en gång om dagen) men nyss hade det hänt grejer! Dock var inte strecket exakt lika mörkt, betyder det att det är nära men inte riktigt än då?
    Eftersom det är första förändringen sen jag började testa så borde det ju betyda att ÄL är på gång för mig :) Jag hoppas det iaf. Jag ska testa kl. 11.30 idag och se om strecket blir lite starkare ... Annars är det ju nåt konstigt :P
  • MalynCazzandra


    Det verkar ju gå åt rätt håll iaf! :D Imorgon borde ju strecken vara lika starka så... Äl borde komma typ.... Måndag? Kan det stämma? Ska "ligga i" ändå med gubben men tänkte bara. Ska testa varje dag ändå men :) Kul att den inte var på väg bort iaf
  • Lotten
    MalynCazzandra skrev 2015-02-06 11:43:30 följande:



    Det verkar ju gå åt rätt håll iaf! :D Imorgon borde ju strecken vara lika starka så... Äl borde komma typ.... Måndag? Kan det stämma? Ska "ligga i" ändå med gubben men tänkte bara. Ska testa varje dag ändå men :) Kul att den inte var på väg bort iaf


    Jag fick positivt på äl-stickan igår. Jag läste någonstans att äl borde ske inom 36h. Lycka till och hoppas det tar sig. På vilket försök är ni?
  • MalynCazzandra
    Lotten skrev 2015-02-06 20:56:29 följande:

    Jag fick positivl-stickan igår. Jag läste någonstans att äl borde ske inom 36h. Lycka till och hoppas det tar sig. På vilket försök är ni?


    Spännande! :) fick första mensen efter förlossningen (26/9) nu den 17/1 och detta är första äl jag märkt av :) så första försöket antar jag hehe
  • Lotten
    MalynCazzandra skrev 2015-02-07 01:53:38 följande:
    Spännande! :) fick första mensen efter förlossningen (26/9) nu den 17/1 och detta är första äl jag märkt av :) så första försöket antar jag hehe
    Ah! :) jag har aldrig tidigare varit gravid och sambon har inte försökt med någon tidigare. (Inte jag heller iof) men jag har även ätit pergotime i 3 mån utan resultat. Vi valde själva att denna månaden försöka på egen hand. Tar det sig inte ska vi påbörja utredning i början på mars.

    Den här längtan utan resultat är förjävlig! Hoppas det tar sig för er :)
  • MalynCazzandra
    Lotten skrev 2015-02-07 10:42:49utredningande:

    Ah! :) jag har aldrig tidigare varit gravid och sambon har inte försökt med någon tidigare. (Inte jag heller iof) men jag har även ätit pergotime i 3 mån utan resultat. Vi valde själva att denna månaden försöka på egen hand. Tar det sig inte ska vi påbörja utredning i början på mars.

    Den här längtan utan resultat är förjävlig! Hoppas det tar sig för er :)


    Vi fick reda på att vi var gravid på vårt första möte under utredningen :) det var mäktigt! Efter nästan 1,5 år av försök. Lilleman är fyra månader och nu hoppas jag att det tar sig till ett syskon! :D
  • MalynCazzandra

    Idag har jag nog äl. Så i förrgår och igår så myste vi till det redigt! Jag låg kvar ca 30 minuter efter med kudde under rumpan för att ge simmarna en extra knuff :)

    Nu kan man ju bara vänta... och vänta. Har tid på bvc den 4/3 så tänkte ha den dagen som testdag! :D Spännande men känns som att dagarna kommer krypa fram. Hur går det för er andra?

  • Hanzi

    Hej på er! Hoppar in i denna tråden lite sent!

    Jag och min sambo har bestämt att vi ska försöka skaffa barn detta året! Så beslutat att ta ut min spiral i juli efter vi varit i Florida och jag har gått ner tillräckligt i vikt!

    Har längtat väldigt länge efter barn trots min ålder , 21 år o sambon 22! Men vi har varit tillsammans i 4 år! :)

    Tänkte flika in o kolla med er om det tagit lång tid att bli gravida? Många tankar som snurrar nu när vi bestämt oss????

  • Joozzaan
    Hanzi skrev 2015-02-07 20:32:21 följande:

    Hej på er! Hoppar in i denna tråden lite sent!

    Jag och min sambo har bestämt att vi ska försöka skaffa barn detta året! Så beslutat att ta ut min spiral i juli efter vi varit i Florida och jag har gått ner tillräckligt i vikt!

    Har längtat väldigt länge efter barn trots min ålder , 21 år o sambon 22! Men vi har varit tillsammans i 4 år! :)

    Tänkte flika in o kolla med er om det tagit lång tid att bli gravida? Många tankar som snurrar nu när vi bestämt oss????


    Åh vad kul :) jag och sambon är ett år äldre än er och med med längtat länge nu. jag slutade med piller i nov och än har det inte blivit något men har för mig att jag läste att snittet är 7 månader att bli gravid så man ska väl inte börja stressa sönder innan den tiden passerat.

    Hoppas det går fort för er! :)
  • MalynCazzandra

    Nu är tiden för äl förbi och jag hoppas att det tagit sig nu! :D

    Nu är det bara att vänta tills den 4/3 då jag ska till bvc och även ta gravtest! :) hoppas att hag orkar hålla mig och inte testa innan. Hade sån smärtsam äl men har läst att man kunde få det efter förlossning? Aja nu väntar ju det roligaste testet av de alla! :D Spännande!!

Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?