• FiiaN

    Fler som planerar barn 2015?

    Hejsan!

    Jag är 23 år och bor ihop med min stora kärlek. Nu är det såhär att vi börjat planera barn. Har valt att inte prata om detta med vänner eller familj tills det är en bebis på väg :)
    Men man har ju lite funderingar och tankar, så tänkte att fler kanske vill prata och fundera ihop med mig här.
    Har ätit p-piller i ca 8 år och slutade med dom för 2 veckor sedan, jag vet att det kan ta tid innan man kan bli med barn, men tillverkningen har börjat Glad 
    Hoppas på en liten bebis till 2015 i alla fall!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 10:07
    Här är några av oss som är aktiva här inne :) Alla är välkomna och jag uppdaterar listan så gott jag kan :)

    Sarah1990, 24 år, 1a försöket, BIM 20/9
    NattaLind, 25 år, 1 försöket, Östergötland. BIM 30/9.
    ejh97, 16 år, Gotland, 1a försöket, BIM 8/10
    FiiaN, 23 år, Värmland, 2a försöket, BIM 11/10
    Mavidyz. 24år, Dalarna, 1a försöket, BIM okänt

  • Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?
  • mavidyz
    NattaLind skrev 2015-02-12 09:52:43 följande:
    Jag bor i Östergötland :)

    Nej det är jätteolika har jag märkt! Hade ju noll koll på sådant här innan. Men om två veckor får jag se det lilla pyret!
    Verkligen!

    Men kul för er att ni ska på UL så snart! :)
  • Joozzaan
    NattaLind skrev 2015-02-12 09:52:43 följande:

    Jag bor i Östergötland :)

    Nej det är jätteolika har jag märkt! Hade ju noll koll på sådant här innan. Men om två veckor får jag se det lilla pyret!


    Vet du om det är så i hela Östergötland? :) Tänkte för jag bor ju med här men kanske är olika mellan städerna ändå? :)
  • Lotten

    Ni som plussat och fick ont i bröstvårtorna tidigt. Hur ont gjorde det egentligen? Jag har sjukt ont nu, det typ bränner och svider. Bim om 1 vecka.

  • Joozzaan
    Lotten skrev 2015-02-14 18:24:38 följande:

    Ni som plussat och fick ont i bröstvårtorna tidigt. Hur ont gjorde det egentligen? Jag har sjukt ont nu, det typ bränner och svider. Bim om 1 vecka.


    Tänkte ställa samma fråga för jäklar vad de är ömtåliga just nu, började igår och har BIM -5... har aldrig upplevt detta innan.
  • Syrran86
    Lotten skrev 2015-02-14 18:24:38 följande:

    Ni som plussat och fick ont i bröstvårtorna tidigt. Hur ont gjorde det egentligen? Jag har sjukt ont nu, det typ bränner och svider. Bim om 1 vecka.


    Har inte ont nu, men förra graviditeten fick jag ömma bröstvårtor som ett tidigt symtom. Kommer inte ihåg exakt när det kom, men inte innan bim utan snarare någon vecka efter. Fick sjukt ont, trodde jag skulle dö när duschslangen kom åt dem i duschen, hehe.
  • mavidyz
    Lotten skrev 2015-02-14 18:24:38 följande:

    Ni som plussat och fick ont i bröstvårtorna tidigt. Hur ont gjorde det egentligen? Jag har sjukt ont nu, det typ bränner och svider. Bim om 1 vecka.


    Jag hade sedan någon cykel sedan redan haft ont redan direkt efter ÄL. När mensen kom försvann det. När jag plussade höll det i sig i kanske ett par veckor efter BIM. Jag var mest väldigt öm. Obekvämt med bh, ont utan. Mannen fick sig en smäll om han rörde för hårt ;) men det var mest vid beröring och när de liksom "gungar" pga hur jag rörde mig, inte om jag bara satt still.
  • Vw88
    FiiaN skrev 2015-02-12 08:41:51 följande:
    Pga att jag inte har något jobb, så ligger allt på min sambo :/ Och det gör att han blir stressad och måste jobba massor, sen när han kommer hem är han helt slut :( Sen har han fått börja gå och prata med en för han blivit lite deprimerad över detta. Denna månad har jag inte fått jobba en enda dag. Hatar detta! Så jag är väl inte heller i rätt tillstånd för att skaffa barn just nu, tyvärr :( Men längtar till den dagen, men gör inget om det får vänta ett tag heller.
    Stort lycka till för er också! :P
    Usch det låter som en riktigt jobbig situation för er! Styrkekramar!
    Men så länge ni har varandra så kommer allt lösa sig, jag vet av erfarenhet hur det är när man inte har jobb och det känns som om man inte kan bidra själv :(
    Men en dag kommer det både jobb och ett plus! Det lovar jag dig!
  • Vw88
    Lotten skrev 2015-02-14 18:24:38 följande:

    Ni som plussat och fick ont i bröstvårtorna tidigt. Hur ont gjorde det egentligen? Jag har sjukt ont nu, det typ bränner och svider. Bim om 1 vecka.


    Jag fick ont i mina vid ÄL och sen höll det i sig till BIM, därefter inte lika ont men mer ont i brösten :) är i 4+5 idag :)
  • FiiaN
    Vw88 skrev 2015-02-16 07:21:22 följande:
    Usch det låter som en riktigt jobbig situation för er! Styrkekramar!
    Men så länge ni har varandra så kommer allt lösa sig, jag vet av erfarenhet hur det är när man inte har jobb och det känns som om man inte kan bidra själv :(
    Men en dag kommer det både jobb och ett plus! Det lovar jag dig!
    Ja det är lite tråkigt. Men jag trivs kanon i hans sällskap, och som du säger, en dag kommer både jobb och barn. Njuter av att få leva ihop med den stora kärleken :D Kram!
Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?