• FiiaN

    Fler som planerar barn 2015?

    Hejsan!

    Jag är 23 år och bor ihop med min stora kärlek. Nu är det såhär att vi börjat planera barn. Har valt att inte prata om detta med vänner eller familj tills det är en bebis på väg :)
    Men man har ju lite funderingar och tankar, så tänkte att fler kanske vill prata och fundera ihop med mig här.
    Har ätit p-piller i ca 8 år och slutade med dom för 2 veckor sedan, jag vet att det kan ta tid innan man kan bli med barn, men tillverkningen har börjat Glad 
    Hoppas på en liten bebis till 2015 i alla fall!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 10:07
    Här är några av oss som är aktiva här inne :) Alla är välkomna och jag uppdaterar listan så gott jag kan :)

    Sarah1990, 24 år, 1a försöket, BIM 20/9
    NattaLind, 25 år, 1 försöket, Östergötland. BIM 30/9.
    ejh97, 16 år, Gotland, 1a försöket, BIM 8/10
    FiiaN, 23 år, Värmland, 2a försöket, BIM 11/10
    Mavidyz. 24år, Dalarna, 1a försöket, BIM okänt

  • Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?
  • Vw88
    FiiaN skrev 2015-02-16 08:38:33 följande:
    Ja det är lite tråkigt. Men jag trivs kanon i hans sällskap, och som du säger, en dag kommer både jobb och barn. Njuter av att få leva ihop med den stora kärleken :D Kram!

    Precis! Det är så du ska tänka :D
    Lycka till för er :D
  • Lotten
    mavidyz skrev 2015-02-15 10:53:41 följande:
    Jag hade sedan någon cykel sedan redan haft ont redan direkt efter ÄL. När mensen kom försvann det. När jag plussade höll det i sig i kanske ett par veckor efter BIM. Jag var mest väldigt öm. Obekvämt med bh, ont utan. Mannen fick sig en smäll om han rörde för hårt ;) men det var mest vid beröring och när de liksom "gungar" pga hur jag rörde mig, inte om jag bara satt still.
    Tack för ditt svar.

    Idag är jag sjukt torr i munnen och dricker vatten hela tiden. Vet inte om det är ett tecken.
  • mavidyz
    Lotten skrev 2015-02-16 12:41:05 följande:
    Tack för ditt svar.

    Idag är jag sjukt torr i munnen och dricker vatten hela tiden. Vet inte om det är ett tecken.
    Precis innan BIM var jag jättetorr i halsen och drack massor. Tänkte på det framför dagen innan men eftersom att jag var säker på att vi inte träffat ÄL antog jag att jag bara druckit dåligt :P har även varit torr i munnen/törstig på fm sen dess
  • Lotten
    mavidyz skrev 2015-02-16 20:04:46 följande:
    Precis innan BIM var jag jättetorr i halsen och drack massor. Tänkte på det framför dagen innan men eftersom att jag var säker på att vi inte träffat ÄL antog jag att jag bara druckit dåligt :P har även varit torr i munnen/törstig på fm sen dess
    Du skojar!! Hoppas verkligen att det tagit sig denna månad. Annars blir det utredning.

    Jag känner en annorlunda smak i munnen med. Som när man inte borstat tänderna på länge typ.
  • monkeey

    Hej jag heter Petra!

    Jag är 22 år och jag och min sambo har försökt att bli gravida under 13 månader nu..

    Tänkte om det var ok att hoppa in här!

    Jag ska ringa till gyn första dagen på

    mensen nu när den kommer nästa gång för att boka tid för sköljning av äggledarna ..

    Har läst lite och verkar som om det fungerar för vissa :)

    Något av er här som har någon erfarenhet av detta?:)

  • Lotten
    monkeey skrev 2015-02-16 22:07:50 följande:

    Hej jag heter Petra!

    Jag är 22 år och jag och min sambo har försökt att bli gravida under 13 månader nu..

    Tänkte om det var ok att hoppa in här!

    Jag ska ringa till gyn första dagen på

    mensen nu när den kommer nästa gång för att boka tid för sköljning av äggledarna ..

    Har läst lite och verkar som om det fungerar för vissa :)

    Något av er här som har någon erfarenhet av detta?:)


    Tror inte du kan ringa och beställa det bara sådär, om jag inte har helt fel då. För vi har försökt väldigt länge utan resultat och har fått gå igenom massor av tester och ska börja med utredning i mars. Det är nog först då som dem kan göra en spolning.
  • Vw88
    Syrran86 skrev 2015-02-17 10:11:27 följande:

    Tog ett digitalt test idag eftersom det förra var så svagt


    Grattis grattis!!!
    Vi ligger nog lika du och jag :D jag är på 4+6 idag :)
  • Syrran86
    Vw88 skrev 2015-02-17 11:29:32 följande:
    Grattis grattis!!!
    Vi ligger nog lika du och jag :D jag är på 4+6 idag :)
    Vad kul jag är nog i 4+2. Ringde Mvc idag och ska på inskrivning 16/3.
Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?