• Lilla räven

    Bf Maj 2015

    Äntligen blev det två streck på gravtestet!

    Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

    Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

    Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

    Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

    Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

    Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

    Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

    Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

    Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

    Anneli­R
    BF 12 Maj

    SJLN
    BF 12 Maj

    Fantasifull
    26, Örebro

    Maripoas
    32 år, Malmö

    Jordgubb
    25 år, Karlstad

    Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

    Trippelm
    28 år

    UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

    Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

    Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

    Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

    Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

    Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

    MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

    Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

    Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

    Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

    Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

    Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

    Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

    Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

    Anneli­R
    BF 12 Maj

    SJLN
    BF 12 Maj

    Fantasifull
    26, Örebro

    Maripoas
    32 år, Malmö

    Jordgubb
    25 år, Karlstad

    Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

    Trippelm
    28 år

    UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

    Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

    Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

    Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

    Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

    Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

    MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

    Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

    Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

    Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

    Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

    Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

    mrssol
    Bf 27 Maj

    Pearl10
    Bf 22 Maj

    a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

    Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

  • Svar på tråden Bf Maj 2015
  • Lilla räven
    Ciconiidae skrev 2014-09-04 21:42:10 följande:

    När berättade ni för er familj? Mamma, pappa och syskon? Jag är bara i vecka 3+5, men det är jättesvårt att vara tyst om det. Jag har en kollega på jobbet som vet. Jag är ju ensamstående och har ingen partner att dela allt med. Den lille blev till genom insemination.


    Vi har pratat lite om det här hemma och även om vi kan bolla med varandra så är det jättesvårt att veta hur man ska resonera. Man vill kanske inte berätta på jobbet i vecka 5 men kanske berätta innan vecka 12 för familjen?


    Jag kommer umgås med min syster en hel helg när jag är i vecka 9 nästan 10. Beroende på hur jag mår då är det mycket möjligt att hon får veta det då. Äh jag kommer säkert råka försäga mig någon gång :D 


    Hur tänker du kring att berätta för familjen och vännerna?

  • Anonym

    Nej, på jobbet berättar jag inte innan vecka 12, om jag inte får en riktigt jobbig graviditet så att jag inte har något val. I stort sett alla mina vänner vet om att jag vill inseminera mig, en del av dem vet att jag börjat. Min pappa vet inte alls, syskonen vet att jag är i full gång med försök och mamma fick reda på mina planer för ett år sedan och sedan dess har vi inte pratat om det. Kollegan som vet på jobbet var även med mig till Danmark på denna insemination så för henne är det lite extra speciellt, och hon är enda som än så länge vet att det tog sig. Jag har velat vara öppen då jag inte vetat hur andra ställer sig kring mitt beslut och på jobbet tycker jag det är skönt att veta att en står bakom mig i mitt beslut när det är dags att berätta för alla andra.

    Jag funderar på om jag ska vänta till slutet på vecka sju. Det är väl den mest kritiska när hjärtat börjar slå? Samtidigt ska hela familjen samlas imorgon för födelsedagsfika och jag har lite lust att säga det då, men då har inte ens BIM passerat så det är ju jättetidigt


    Lilla räven skrev 2014-09-04 22:20:15 följande:

    Vi har pratat lite om det här hemma och även om vi kan bolla med varandra så är det jättesvårt att veta hur man ska resonera. Man vill kanske inte berätta på jobbet i vecka 5 men kanske berätta innan vecka 12 för familjen?

    Jag kommer umgås med min syster en hel helg när jag är i vecka 9 nästan 10. Beroende på hur jag mår då är det mycket möjligt att hon får veta det då. Äh jag kommer säkert råka försäga mig någon gång :D 

    Hur tänker du kring att berätta för familjen och vännerna?


  • Anonym (MammaMu)
    Lilla räven skrev 2014-09-04 22:09:50 följande:

    Här kommer en sammanfattning av oss.


    Ta gärna och slå en titt på listan och komplettera gärna uppgifterna som ev saknas. Är det något ni vill lägga till eller ta bort så är det bara att skriva i tråden eller släng iväg ett pm till mig.


    Jag slänger upp den redigerade versionen i trådstarten i morgon :) 


    Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj


    Ciconi­idae 
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj


    hising­enftw 
    Göteborg, BF 2 Maj


    flugsv­ampis 
    Uddevalla, BF 11 Maj


    nathal­ieg91 
    24 år, Göteborg BF 15 Maj


    Mamma­Mu
    28 år, Norrland


    Den och den 
    BF 10 Maj


    Maripo­sas 


    Anneli­R 
    BF 12 Maj


    SJLN


    6e Maj har jag BF :)
  • fantasifull

    Hej! Hoppar ägna med, jag var med i någon råes som kändes ganska tråkig tidigare. Så tänkte testa någon ny!

    Jag är 26år, bor i Örebro och det här blir andra barnet.

    Jag är på BIM idag, plussade i måndags. Väldigt tidigt men jag märkte att det var något lurt. Vi fick MA i januari så det är många tankar i huvudet den här gången som jag försöker att ignorera för det känns onödigt att fundera. Försöker se framåt och njuta men inte ropa hej än.

    Min grabb är 4 & längtar något så otroligt efter att få bli storebror. När berättar man liksom? Svårt att hålla sig när han pratar om det 5 av 7 dagar.:)

  • Mariposas
    Anonym (MammaMu) skrev 2014-09-05 07:43:52 följande:
    6e Maj har jag BF :)
    Har ingen aning om hur jag kan komplettera listan. Men lägg gärna till mig. 32 år från Malmö. 2:a barnet (pojke -11)
  • Den och den

    Jag är 33 år och bor i Skåne. Har två barn sen tidigare, en född 06 och en 10:a. Det är dock min sambos första barn. Vi berättar inget för barnen för dom vill så gärna ha ett syskon och skulle ha svårt att förstå varför det aldrig blir nåt. Dom vet dock om att vi vill och försöker få en bebis. När jag fick mitt X i våras så blev jag sjukskriven och dom fick var kvar hos sin pappa några extra dagar och   frågade mycket om varför. Då berättade vi.
    Mina kollegor blir ganska snabbt informerade eftersom vi jobbar oerhört tätt och jag behöver förståelse när det går fel. Min bästa vän är den som får veta först, näst efter sambon. Alla andra får vänta till efter KUB!


    nathalieg91 skrev 2014-09-04 21:25:43 följande:
    Okej.. Jag fick också plus först på bim+1 vilket är ovanligt för mig! Har fått plus jättetidigt de andra graviditeterna.. Fick en brun flytning i måndags när jag var på toa också men hoppas att det var en "nidblödning" har inte kommit mer... Jag testade mig bara med digitalt denna gång har lovat mig själv att inte testa och se om det blir starkare/svagare streck men det är skitsvårt jag vet!!! Fy vad jobbigt med okontaktbar sambo :( man behöver någon att ventilera med såklart! Du får skriva här om du vill ventilera dig! Åh fyy vad jobbigt med 4 missfall :( hoppas att progesteronet hjälper dig på traven nu så att det går vägen denna gång!
    Håller verkligen tummarna för dig med!!
  • SJLN

    Angående diskussionen att berätta för familj/vänner och när. Jag har redan berättat för en syster och min bästa vän, och så fort jag träffar på dem ska jag berätta för en syster till och en vän till. Det är såklart fortfarande väldigt tidigt men om det skulle gå åt skogen är det dessa personer jag känner att jag skulle kunna behöva lite extra kärlek från.

    Resten av syskonen och föräldrarna får vänta tills jag själv känner mig mer säker på att allt kommer gå som det ska :)

  • Mariposas

    Mina föräldrar, närmsta arbetskamrater o vänner vet. Fick missfall i juni o då fick jag ringa mamma (som inget visste) från KK akut så hon kunde rycka in o hämta sonen på förskolan. Inte kul att hon fick veta på det viset. De andra nära (typ samma som jag berättat för nu) som visste har varit ett oerhört stöd för mig de senaste månaderna. Så jag va glad att de visste iaf. Sonen (och resten av släkt o vänner) får vänta med att veta till vi är mer säkra på att bebis klarar sig denna gången. Tror vi väntar till efter kub med att berätta för honom.

  • SJLN

    Är det någon som vet vad som gäller med kub förresten? Finns det några rikstäckande bestämmelser för om man får göra eller inte? Jag förstår det som att det tidigare har varit endast för riskgrupper, men jag vill gärna göra kub trots att jag inte är över 35 :)

  • Jordgubb90

    Hej på er! Jag plussade för en vecka sedan och då stod det gravid v2-3 på digitala. Vilket borde betyda att jag var i v.4-5 då. Alltså är jag i v.5-6 nu :) Jag har pco så sist jag hade mens var i maj. Så det är lite svårt att räkna ut min BF. Men tog ett gravtest för 3 veckor sen och då var det negativt så kan ju inte vara hur långt gången som helst ;)

Svar på tråden Bf Maj 2015