• Lilla räven

    Bf Maj 2015

    Äntligen blev det två streck på gravtestet!

    Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

    Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

    Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

    Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

    Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

    Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

    Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

    Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

    Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

    Anneli­R
    BF 12 Maj

    SJLN
    BF 12 Maj

    Fantasifull
    26, Örebro

    Maripoas
    32 år, Malmö

    Jordgubb
    25 år, Karlstad

    Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

    Trippelm
    28 år

    UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

    Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

    Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

    Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

    Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

    Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

    MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

    Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

    Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

    Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

    Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

    Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

    Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

    Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

    Anneli­R
    BF 12 Maj

    SJLN
    BF 12 Maj

    Fantasifull
    26, Örebro

    Maripoas
    32 år, Malmö

    Jordgubb
    25 år, Karlstad

    Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

    Trippelm
    28 år

    UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

    Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

    Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

    Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

    Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

    Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

    MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

    Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

    Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

    Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

    Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

    Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

    mrssol
    Bf 27 Maj

    Pearl10
    Bf 22 Maj

    a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

    Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

  • Svar på tråden Bf Maj 2015
  • Bullen11
    Bebben84 skrev 2014-09-11 16:02:11 följande:

    Vet ni vart man kan göra privat VUL i Stockholm?


    Jag ska göra VUL på måndag i Kista (vid gallerian), det var inga problem alls att få tid där! Kan kolla i min kalender om du vill ha nr :)
  • Bullen11

    Vad betalar ni för VUL förresten? Den första jag ringde (Mamma Mia) skulle ha 500 kr men de var fullbokade flera veckor framåt. Den andra som jag fick tid hos tar 350 kr. Och de delade lokaler och allt men ändå skiljer priset så pass mycket, konstigt!

  • Den och den
    Bullen11 skrev 2014-09-11 14:49:36 följande:
    Åh så skönt!! Vad spännande att få komma tillbaka, man ser så stor skillnad från gång till gång då :)

    Med vår son gjorde vi i v.7 och v.10 och den skillnaden var ENORM!

    Ja, det ska bli väldigt häftigt att få följa det här pyret med flera vul i början av grav :) Det ska bli trevligt att få sällskap av min sambo nästa gång också :)


     


    rosahelikopter skrev 2014-09-11 14:51:40 följande:
    Vilken vecka är du i? Jag var på vul igår pga tidigare missfall. Var då i 5+0 och gyn kunde se en hinnsäck på 6 mm men ingen gulekropp :( ska tillbaka på måndag för att se om det har växt. Men hon gav mig inte mycket hopp, i princip kunde jag läsa mellan raderna att det var kört. Kan man avgöra det såhär tidigt tänker jag? Klart jag lyssnar på gyn, hon borde ju veta, men känns så tidigt att kunna avgöra om det är kört redan nu. Hoppas såklart på att de har växt till på måndag!

    Jag är i ca 5+4. Hon kämpade ordentligt med att få se gulekroppen eftersom det var lite avgörande. Hon var inte helt hundra säker, men 97%, men det är ju så svårt eftersom det är så smått och svårt att komma nära. Allt annat såg rätt ut dock, den låg i kanten av livmodern, den hade rund och hade nåt som hon kallade "Halo" runt sig... typ vitt "burr". Och hon tyyyyckte där var nåt inne i den.


    MEN, jag tycker inte du ska ta det som att det är kört. Min läkare (helt underbar för övrigt) sa innan vulet att det är inte säkert att man kan se nåt alls och det är inget konstigt. Men hade det inte gått att se något inne i hinnsäcken så hade hon tagit HCG som vi kunde följa. Fick du ta det?


    Nu behövdes det egentligen inte ansåg hon men bestämde att jag skulle ta det ändå eftersom jag ändå skulle till labb och ta andra prover


    SJLN skrev 2014-09-11 15:56:34 följande:

    Ännu en fråga till er som varit gravida tidigare, och då framförallt till de som haft en "normal" graviditet. Jag ska på inskrivning hos barnmorskan v 11+6, lyssnar de i regel efter hjärtljuden då?

    Jag är inte särskilt orolig för missfall i dagsläget, men det vore otroligt jobbigt om barnet inte lever men man fortfarande inte kollar det. Något ultraljud har jag fått veta att det inte blir före rutinultraljudet så länge det inte händer något, men jag tänkte inte på att fråga om hjärtljudet


    Nej, det är för tidigt för att lyssna då. Kan hända man hör nåt men tror att BM är väldigt försiktiga med att lyssna så tidigt eftersom det är större sannolikhet att inte höra nåt, så det oroar mer än det lugnar..
    .

  • Anonym
    Bullen11 skrev 2014-09-11 11:30:45 följande:

    GRATTIS!!! Vad underbart!! :D Vilken vecka är du i nu?


    Tack! I vecka 7.. :)
  • Bebben84
    Bullen11 skrev 2014-09-11 16:43:21 följande:
    Jag ska göra VUL på måndag i Kista (vid gallerian), det var inga problem alls att få tid där! Kan kolla i min kalender om du vill ha nr :)
    Jättegärna!!
  • Anne89

    Hej allihopa!

    Enligt egna uträkningar så har jag BF 2:a maj. Första barnet (jag är 24 år). :)

    Jag är fruktansvärt orolig för missfall - Finns det någon av er här inne som upplever samma som jag?

    Jag hade jätteömma bröst fram till v 7 men nu har jag knappt känt något alls i dom på en hel vecka. Och molvärken har gått över till mer huggande känsla i ena äggstocken blandat med ganska rejäla "mensvärkar" som kommer några gånger per dygn, mest på natten.

    Jag känner mig inte gravid längre.. Vet inte hur jag annars ska förklara det! Det är bara känslan.. Ingen annan som känner/har känt samma? Hur gick det?

    Jag är extra orolig eftersom jag varit gravid en gång förut och det blev MA i v 8 (missfallet kom v 12). Dessutom har jag 25 kilos övervikt.

    Mvh OROLIG :(

    Ps: Jag kan inte ringa MVC för dom har stängt hela veckan. :(

  • Lilla räven

    Sådär ja! För er som vill stå med i trådstarten släng gärna iväg ett mail till mig. (Nu har jag ändrat inställningarna så att alla ska kunna göra det.)

  • Anonym (MammaMu)
    Bullen11 skrev 2014-09-11 14:51:51 följande:

    Jo det blir kanske en Kronan igen, vi var ju faktiskt väldigt nöjda med den förra gången! 


    Men vad är det för skillnad egentligen mellan Kronan City och Duo S?


    Provkör vagnarna så känner du.

    Jag röstar för Emmaljunga alla gånger även mot Trille.
    Kvalitén, kundservicen (från Emmaljunga) är oslagbar.

    Då jobbar jag med att sälja barnvagnar, Emmlajunga, Trille, Baby Jogger m.fl och ser hur det funkar vid ev. problem osv.. Vi hade Emmalunga till förra brnet och det blir definitivt en sån igen, ingen tvekan :)
  • Anonym (MammaMu)
    Anonym (MammaMu) skrev 2014-09-11 19:56:53 följande:
    Provkör vagnarna så känner du.

    Jag röstar för Emmaljunga alla gånger även mot Trille.
    Kvalitén, kundservicen (från Emmaljunga) är oslagbar.

    Då jobbar jag med att sälja barnvagnar, Emmlajunga, Trille, Baby Jogger m.fl och ser hur det funkar vid ev. problem osv.. Vi hade Emmalunga till förra brnet och det blir definitivt en sån igen, ingen tvekan :)
    Ursäkta stavfelen :)
Svar på tråden Bf Maj 2015