• nihka

    Smutsiga sanningar om SD!

    Konspirationsteorier, rasbiologi och ren och skär rasism. Här är filmen som sammanfattar sidorna som SD helst mörkar.

    Här samlar vi sedan fler smutsiga sanningar som SD helst mörkar - smutsiga sanningar som många som röstat på SD inte känner till eller väljer att blunda för.

    ">





    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-21 19:41
    Här är 24 vidriga åsikter från SD-politiker som mer än var åttonde svensk röstade på:

    nyheter24.se/maktkamp24/777308-24-vidriga-asikter-som-mer-an-var-attonde-svensk-rostade-pa

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-26 14:01
    Nya fräscha extremister i SDs EU-parlamentsgrupp EFDD:

    www.europaportalen.se/2014/10/uppgifter-sd-grupp-tillbaka-i-europaparlament

  • Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!
  • nihka
    Gert skrev 2014-10-11 21:23:45 följande:
    Men vad har att hjälpa en religion med alla människors lika värde att göra? På dig låter det som att Right Hand Aid gör någonting olagligt.
    Om man kategoriskt väljer bort att att hjälpa människor av en viss tro diskriminerar man dem, och det gör man om man anser att de inte är lika mycket värda eller lika mycket värda att hjälpa. Jämför med att bara hjälpa vita människor och inte svarta.

    På mig låter det som de gör något osmakligt och rasistiskt.
  • Gert
    nihka skrev 2014-10-12 15:54:55 följande:
    Om man kategoriskt väljer bort att att hjälpa människor av en viss tro diskriminerar man dem, och det gör man om man anser att de inte är lika mycket värda eller lika mycket värda att hjälpa. Jämför med att bara hjälpa vita människor och inte svarta.

    På mig låter det som de gör något osmakligt och rasistiskt.
    Så det är osmakligt och rasistiskt att hjälpa människor? Jag är inte förvånad, jag lever trots allt i Sverige där allt är rasistiskt.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Biffus
    Gert skrev 2014-10-12 15:13:27 följande:
    Jag har aldrig påstått att andra hjälporganisationer inte hjälper kristna. Vill du se en lagstiftning där staten ska bestämma vilka som hjälper vem? Om man inte kan hjälpa alla så ska man inte hjälpa någon, eller?
    Förutom i inlägg #293 "Menar du att de kristna människorna som finns i ISIS närområde inte är i nöd?", där du antyder detta. 

    Alla andra hjälper så många de kan. De väljer inte ut "de bra människorna som är värd hjälpen med än muslimerna", utan de hjälper så många av dem som är i nöd som de kan hjälpa. Svårt att förstå? Jag kan skriva det på mer lättläst svenska om du behöver det.
  • nihka
    Gert skrev 2014-10-12 16:00:23 följande:
    Så det är osmakligt och rasistiskt att hjälpa människor? Jag är inte förvånad, jag lever trots allt i Sverige där allt är rasistiskt.
    Du är på semester och ditt hotell blir bombat och en hjälporganisation som bara hjälper vissa människor är de första på plats. Du är oskadd, men din fru och barn ligger svårt klämda i rasmassorna och de behöver omedelbar hjälp att komma loss. Till det behövs den utrustning som hjälporganisationen förfogar över på platsen. Du och din familj hör inte till de som denna hjälporganisation hjälper så de hjälper bara "sina" och låter din familj dö. Detta är du förstås helt OK med dig eftersom man inte kan hjälpa alla. Du skänker berömmande tankar till denna välskötta hjälporganisation som du anser lever upp till parollen om alla människors lika värde. De har ju hjälpt folk. De har lagat sin möda på att hjälpa alla "sina". Några barn som befann sig i källarvåningen och som undkom med skubbsår fick bamseplåster och sedan se en dockteater eftersom hjälparbetarna hade lite tid över när de hjälpt alla "sina" med stort hjälpbehov. Du tycker detta är ett bra upplägg. Du och din familj hörde ju inte till deras ansvarsområde och man kan ju inte hjälpa alla.
  • Biffus
    Gert skrev 2014-10-12 16:00:23 följande:
    Så det är osmakligt och rasistiskt att hjälpa människor? Jag är inte förvånad, jag lever trots allt i Sverige där allt är rasistiskt.
    NSDAP var inte nazister för att de förbättrade ekonomin för tyskarna. De var nazister för att de dödade judar, svarta, homosexuella m.fl. Resten får du räkna ut själv...
  • Gert
    Biffus skrev 2014-10-12 16:34:37 följande:
    NSDAP var inte nazister för att de förbättrade ekonomin för tyskarna. De var nazister för att de dödade judar, svarta, homosexuella m.fl. Resten får du räkna ut själv...
    När argumenten tar slut kommer nazistkortet fram.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • nihka
    Biffus skrev 2014-10-12 15:06:21 följande:
    Och de andra hjälporganisationerna, som hjälper alla, hjälper alltså inte kristna? Alla människor har samma rätt till liv, oavsett om man är muslim, kristen eller något annat. 

    SD skriker ofta om att det behövs hjälp i närområdet. Nu ser man vad de menar med det. 
    Javisst. Här fick vi finfint prov på vad en SDare menar med "hjälp i närområdet"
  • Biffus
    Gert skrev 2014-10-12 16:37:44 följande:
    När argumenten tar slut kommer nazistkortet fram.
    Fast det är ett rättfärdigat argument i det här fallet, eftersom att det handlar om att låta en viss grupp av människor dö istället för att hjälpa dem, p.g.a. sin religion.
  • Biffus
    nihka skrev 2014-10-12 16:39:00 följande:
    Javisst. Här fick vi finfint prov på vad en SDare menar med "hjälp i närområdet"
    Hjälp - till de vi tycker om, för att de har den religion som den sortens svenskar vi gillar bäst hade som statskyrka förr i tiden - i närområdet.

    "Human" flyktingpolitik...
  • StackarsMia

    Vad tycker ni om att införa Ebolaasyl? Jag menar näronmrådet är inget som ni vurmare gillar särskilt mycket. Hyra en jumbojet och visa solidaritet?

Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!