• nihka

    Smutsiga sanningar om SD!

    Konspirationsteorier, rasbiologi och ren och skär rasism. Här är filmen som sammanfattar sidorna som SD helst mörkar.

    Här samlar vi sedan fler smutsiga sanningar som SD helst mörkar - smutsiga sanningar som många som röstat på SD inte känner till eller väljer att blunda för.

    ">





    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-21 19:41
    Här är 24 vidriga åsikter från SD-politiker som mer än var åttonde svensk röstade på:

    nyheter24.se/maktkamp24/777308-24-vidriga-asikter-som-mer-an-var-attonde-svensk-rostade-pa

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-26 14:01
    Nya fräscha extremister i SDs EU-parlamentsgrupp EFDD:

    www.europaportalen.se/2014/10/uppgifter-sd-grupp-tillbaka-i-europaparlament

  • Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!
  • Padirac

    M ligger där de historisk haft sina röstandelar - de är ett 15-22% parti sedan 70-talet (sen har de val då de gått lägre och val då de gått högre , högre gick de då de profilerade sig som närmare mitten än höger)

  • nihka
    FDFMGA skrev 2018-05-27 23:17:45 följande:
    Nej, det var Nihka som nämnde cirka 20 procent som ett möjligt valresultat för SD, själv tror jag att de får mindre än så.
    Jepp. Det var jag. Tror SD kommer hamna någonstans där. Helst ska de hamna så lågt som möjligt förstås, men utan egen majoritet spelar det ingen större praktisk roll med några procent hit eller dit.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Gabbe75 skrev 2018-05-28 20:01:58 följande:
    Alla partier är minoritetspartier, eftersom inget parti ensamt har minst 51% av rösterna. Moderaterna har fått visst uppsving sedan de bytte partiledare, men det är ändå historiskt svaga siffror. De lär ha tappat var fjärde väljare till SD.
    Jo, men alla de andra partierna samarbetar med varandra medan ingen vill sammarbeta med SD.

    M ligger stadigt på ca 20-23% sedan oktober förra året - ett ganska normalt stöd historiskt sett.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • FDFMGA
    nihka skrev 2018-05-29 09:47:07 följande:
    Jepp. Det var jag. Tror SD kommer hamna någonstans där. Helst ska de hamna så lågt som möjligt förstås, men utan egen majoritet spelar det ingen större praktisk roll med några procent hit eller dit.
    Jag vet inte, till skillnad från dig anser jag att såväl M som S har anpassat retoriken kring partiernas invandringspolitiska budskap för att försöka locka tillbaka väljare som försvunnit till SD. 

    Jag tycker det är trist att det ska vara så svårt att försöka ge en balanserad bild, alltså det är inte fel att se problem - men det blir fel när man bara ser till problemen, precis lika fel som när det fanns en tendens att blunda för problemen.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • nihka
    FDFMGA skrev 2018-05-29 16:12:13 följande:

    Jag vet inte, till skillnad från dig anser jag att såväl M som S har anpassat retoriken kring partiernas invandringspolitiska budskap för att försöka locka tillbaka väljare som försvunnit till SD. 

    Jag tycker det är trist att det ska vara så svårt att försöka ge en balanserad bild, alltså det är inte fel att se problem - men det blir fel när man bara ser till problemen, precis lika fel som när det fanns en tendens att blunda för problemen.


    Man pratar väl utifrån situationen och den är inte densamma idag som före 2015. Det som behövs idag är inte vad som behövdes tidigare. Alla partier, utom SD förstås, utgår från hur det ser ut och följer med i förändringar.

    Jag ville länge exempelvis inte ha något tiggeriförbud utan bara att lagar som reglerar följder så som nedskräpning och olaglig camping skulle implementeras, men du vill jag ha ett förbud av den enkla anledningen att Sverige inte kan vara typ enda EU-landet där det är tillåtet att tigga för att det blir för många som kommer. Det är ju skit att EU inte kan vara mer handlingskraftig när det gäller att få hemländerna att ta ansvar för den egna befolkningen.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2018-05-29 23:00:09 följande:
    Jaja, att du skulle associera sex med piss och skit, det förvånar mig inte alls när det gäller dig. Men men, jag struntar i vad fan folk tänder på när det gäller sex, fd, så vad mig beträffar kan du köra på som vanligt...

    Förresten, så blev det ytterligare en avsugning ute i skärgården. Mer än en förresten. En rent....ljuvlig, och synnerligen tillfredsställande, afton.
    Nja, jag associerar inte dina avsugningsbetraktelser med sex överhuvudtaget, snarare med sprätthöns eller påfåglar.
    Anton Chigurh skrev 2018-05-29 23:00:09 följande:
    För övrigt kan jag konstatera att din statsministers förtroende är i ständig utförsbacke. 34 % har stort förtroende för gubben din jämfört med 46 % juni 2014.

    Löfven har onekligen problem. Stora problem.

    Herr Åkesson har under samma period ökat till 24 %
    Hans förtroende har ökat från 12 % till 24 %.

    En fördubbling. Under samma tid.

    Faktum är, fd, att bland manliga väljare är det idag FLER som har stort förtroende för Åkesson än för Löfven.
    33 % resp 30 %.
    Lite tråkiga nyheter kanske. Apropå mest avskydde parti och deras företrädare... smile1.gif

    Allt enl DN/Ipsos.

    Förresten, så blev det ytterligare en avsugning ute i skärgården. Mer än en förresten. En rent....ljuvlig, och synnerligen tillfredsställande, afton.

    Löfven är inte bara min utan också din statsminister, även om det var längesen du påstod dig vara socialdemokrat så är han hela Sveriges statsministerSolig

    Ja, jag har förstått att du och andra har problem med att ta till er det faktum att SD är Sveriges mest avskydda parti. Det hanlar då inte främst om anhängarnas vurmande för partiet, utan långt mer om vanliga väljares syn på SD.

    Och hur anhängarna än krumbuktar sig så är det så att SD är Sveriges mest avskydda riksdagsparti.

    Hoppas du får en trevlig onsdagSolig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    nihka skrev 2018-05-29 20:51:13 följande:
    Man pratar väl utifrån situationen och den är inte densamma idag som före 2015. Det som behövs idag är inte vad som behövdes tidigare. Alla partier, utom SD förstås, utgår från hur det ser ut och följer med i förändringar.

    Jag ville länge exempelvis inte ha något tiggeriförbud utan bara att lagar som reglerar följder så som nedskräpning och olaglig camping skulle implementeras, men du vill jag ha ett förbud av den enkla anledningen att Sverige inte kan vara typ enda EU-landet där det är tillåtet att tigga för att det blir för många som kommer. Det är ju skit att EU inte kan vara mer handlingskraftig när det gäller att få hemländerna att ta ansvar för den egna befolkningen.
    Javisst, Eu är knappast optimalt.

    Men jag undrar hur man anpassar sig till en situation där Ryssland blivit ett gangstervälde, USA styr av en narcissistisk lögnare och Kina blir allt mer obehagligt.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • nihka
    FDFMGA skrev 2018-05-30 07:44:41 följande:
    Javisst, Eu är knappast optimalt.

    Men jag undrar hur man anpassar sig till en situation där Ryssland blivit ett gangstervälde, USA styr av en narcissistisk lögnare och Kina blir allt mer obehagligt.
    Ryssland, USA och KIna lever sina egna liv såsom alla stora kan göra. Lilla Sverige kan inte göra mycket mer än vad man redan gör och så påminna om vilka krafter här i Sverige som stöttar vem så galenskapen inte får fäste här.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Padirac
    Anton Chigurh skrev 2018-05-29 23:00:09 följande:
    Jaja, att du skulle associera sex med piss och skit, det förvånar mig inte alls när det gäller dig. Men men, jag struntar i vad fan folk tänder på när det gäller sex, fd, så vad mig beträffar kan du köra på som vanligt...

    För övrigt kan jag konstatera att din statsministers förtroende är i ständig utförsbacke. 34 % har stort förtroende för gubben din jämfört med 46 % juni 2014.

    Löfven har onekligen problem. Stora problem.

    Herr Åkesson har under samma period ökat till 24 %
    Hans förtroende har ökat från 12 % till 24 %.

    En fördubbling. Under samma tid.

    Faktum är, fd, att bland manliga väljare är det idag FLER som har stort förtroende för Åkesson än för Löfven.
    33 % resp 30 %.
    Lite tråkiga nyheter kanske. Apropå mest avskydde parti och deras företrädare... smile1.gif

    Allt enl DN/Ipsos.

    Förresten, så blev det ytterligare en avsugning ute i skärgården. Mer än en förresten. En rent....ljuvlig, och synnerligen tillfredsställande, afton.
    34% är fler procent än 24% på samma sätt som 5 myror är fler än 4 elefanterSolig
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!