• nihka

    Smutsiga sanningar om SD!

    Konspirationsteorier, rasbiologi och ren och skär rasism. Här är filmen som sammanfattar sidorna som SD helst mörkar.

    Här samlar vi sedan fler smutsiga sanningar som SD helst mörkar - smutsiga sanningar som många som röstat på SD inte känner till eller väljer att blunda för.

    ">





    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-21 19:41
    Här är 24 vidriga åsikter från SD-politiker som mer än var åttonde svensk röstade på:

    nyheter24.se/maktkamp24/777308-24-vidriga-asikter-som-mer-an-var-attonde-svensk-rostade-pa

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-26 14:01
    Nya fräscha extremister i SDs EU-parlamentsgrupp EFDD:

    www.europaportalen.se/2014/10/uppgifter-sd-grupp-tillbaka-i-europaparlament

  • Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!
  • Gabbe75
    FDFMGA skrev 2018-05-30 07:19:19 följande:
    Nja, jag associerar inte dina avsugningsbetraktelser med sex överhuvudtaget, snarare med sprätthöns eller påfåglar.
    Anton Chigurh skrev 2018-05-29 23:00:09 följande:
    För övrigt kan jag konstatera att din statsministers förtroende är i ständig utförsbacke. 34 % har stort förtroende för gubben din jämfört med 46 % juni 2014.

    Löfven har onekligen problem. Stora problem.

    Herr Åkesson har under samma period ökat till 24 %
    Hans förtroende har ökat från 12 % till 24 %.

    En fördubbling. Under samma tid.

    Faktum är, fd, att bland manliga väljare är det idag FLER som har stort förtroende för Åkesson än för Löfven.
    33 % resp 30 %.
    Lite tråkiga nyheter kanske. Apropå mest avskydde parti och deras företrädare... smile1.gif

    Allt enl DN/Ipsos.

    Förresten, så blev det ytterligare en avsugning ute i skärgården. Mer än en förresten. En rent....ljuvlig, och synnerligen tillfredsställande, afton.

    Löfven är inte bara min utan också din statsminister, även om det var längesen du påstod dig vara socialdemokrat så är han hela Sveriges statsministerSolig

    Ja, jag har förstått att du och andra har problem med att ta till er det faktum att SD är Sveriges mest avskydda parti. Det hanlar då inte främst om anhängarnas vurmande för partiet, utan långt mer om vanliga väljares syn på SD.

    Och hur anhängarna än krumbuktar sig så är det så att SD är Sveriges mest avskydda riksdagsparti.

    Hoppas du får en trevlig onsdagSolig
    Stefan Löfven är inte min statsminister. Har aldrig varit och kommer aldrig att bli. Usch och fy!
  • Gabbe75
    nihka skrev 2018-05-30 09:28:29 följande:
    Ryssland, USA och KIna lever sina egna liv såsom alla stora kan göra. Lilla Sverige kan inte göra mycket mer än vad man redan gör och så påminna om vilka krafter här i Sverige som stöttar vem så galenskapen inte får fäste här.
    När det inrikespolitiskt knakar i sömmarna på det sätt som nu sker i Sverige försöker vissa element tuta i oss att det finns en stork hemsk fiende utanför landets gränser som vill oss ont. Sosseministern Dan Eliasson är ju numera GD för MSB och bland det första han gör är att ge ut och distribuera foldern "Om kriget kommer". Känns ju inte trovärdigt för fem öre. De är desperata i Rosenbad nu.Skrattande
  • Padirac
    Gabbe75 skrev 2018-05-30 21:58:40 följande:
    När det inrikespolitiskt knakar i sömmarna på det sätt som nu sker i Sverige försöker vissa element tuta i oss att det finns en stork hemsk fiende utanför landets gränser som vill oss ont. Sosseministern Dan Eliasson är ju numera GD för MSB och bland det första han gör är att ge ut och distribuera foldern "Om kriget kommer". Känns ju inte trovärdigt för fem öre. De är desperata i Rosenbad nu.Skrattande
    Så du har inte följt med i nyhetsrapporteringen de senaste åren?  Var har du haft din bostad Drömmer

    www.svd.se/i-veckans-medieflode-overtid-i-trollfabriken

    "EU:s Disinformation Review har intressanta saker att berätta om hur den ryska trollfabriken i S:t Petersburg arbetar, det så kallade Sanningsministeriet som döljs bakom det officiella namnet Internet Research Agency. Radio Liberty har intervjuat ännu en avhoppare därifrån, trött på 12-timmarspassen i ljugande på nätet."

    "Ett populärt tema i desinformationen är hur väst suger ut öst genom suspekta affärer. Ett exempel med bäring på Sverige är ett påhitt om hur ukrainsk svartjord fraktas till Dalarna, en lögnhistoria som fick spridning också i Dagens Nyheter."

    osv osv..

    www.sydsvenskan.se/2017-10-22/i-putins-kolonn

    "Det är grundligt belagt att Putinregimen utnyttjar högerextrema och populistiska partier för att underminera EU och Nato och därmed den västliga fronten mot rysk revanschism och aggression, till exempel i Ukraina. Detta pågår parallellt med att ryska ”trollfabriker” sprider falska nyheter och grundlösa rykten om politiker som är kritiska till Putins politik. Ett prioriterat mål är att få bort EU:s sanktioner mot Ryssland."

    "FPÖ har ingått ett femårigt samarbetsavtal med Putins maktparti, Förenade Ryssland. En av punkterna är ”att fostra yngre generationer i patriotismens och arbetsglädjens anda”. Från rysk sida undertecknades avtalet av Sergei Zheleznyak, vice talman i den ryska statsduman och vice ordförande i Förenade Ryssland. Zheleznyak har tilldelats en nyckelroll i kontakterna mellan Ryssland och Europas populist- och extremistpartier.
    Häromåret publicerade den fristående och Budapestbaserade tankesmedjan Political Capital en uppmärksammad studie om Putins högerextrema vänner i Europa. Här framträder spjutspetsen i den Moskvasponsrade femtekolonnen: FPÖ i sällskap med bland andra ungerska Jobbik och belgiska Vlaams Belang. I år har samma institut sammanställt en rapport om den ryska infiltrationen i österrikisk, ungersk och tjeckisk politik, det vill säga centraleuropeiska länder i Ukrainas närhet; i fredags och lördags höll Tjeckien parlamentsval.
    Nästa år är det val i Sverige. Risken för rysk inblandning är överhängande, särskilt med tanke på Sveriges Natorelationer och de skarpa svenska markeringarna mot Ryssland i Ukrainafrågan. De ryska ”trollen” är redan här.
    ”Säkerhetspolisen ser att Ryssland har en avsikt att påverka det politiska beslutsfattandet och den allmänna opinionen”, skrev svenska Säpo i sin årsrapport för 2015 och varnade för ”förvrängda, felaktiga och förvanskade budskap” som ofta sprids via sociala medier: ”Syftet är att få ut pro-ryska budskap samt spä på oro och skapa splittring i samhället.” "
  • Padirac
    Gabbe75 skrev 2018-05-30 21:54:48 följande:
    Stefan Löfven är inte min statsminister. Har aldrig varit och kommer aldrig att bli. Usch och fy!
    Så du ÄR inte svensk - det har jag alltid misstänkt. Det finns visst de som arbetar med *information* på andra sidan östersjön, är det där du håller till?
  • Gabbe75
    Padirac skrev 2018-05-30 22:12:04 följande:
    Så du ÄR inte svensk - det har jag alltid misstänkt. Det finns visst de som arbetar med *information* på andra sidan östersjön, är det där du håller till?
    Nej, jag härstammar från USA, men har visst svenskt påbrå.
  • Padirac
    Gabbe75 skrev 2018-05-30 22:17:59 följande:
    Nej, jag härstammar från USA, men har visst svenskt påbrå.
    Återvandring aktuell?

    Det finns ju mer än ett visst stöd i *partierna* för det - efter 70-talet eller efter 2002 säger avfällingarna om jag minns rätt?  Jag tänker om nu SD vinner så har du här och nu erkänt att du inte delar den svenska kulturen och värderingarna särskilt mycket. Till och med SD säger att de är för den parlamentariska demokratin - så om en svensk statsminister inte är *din* statsminister så hänger du kanske löst.

    just saying

    eller så är SD helt fel ute i sitt tankesättDrömmer
  • FDFMGA
    Gabbe75 skrev 2018-05-30 21:54:48 följande:
    Stefan Löfven är inte min statsminister. Har aldrig varit och kommer aldrig att bli. Usch och fy!
    Du får välja - antingen är Löfven din statsminister och du får rösta i riksdagsvalet precis som du påstått att du ska göra ett flertal gånger, eller också är du inte svensk medborgare, Löfven inte din statsminister och du får heller inte rösta i riskdagsvalet.

    Hursomhelst, Löfven är Sveriges statsminister och den statsminister vi svenskar har för närvarande, dessförinnan var Reinfeldt min statsminister.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Gabbe75
    Padirac skrev 2018-05-30 22:22:48 följande:
    Återvandring aktuell?

    Det finns ju mer än ett visst stöd i *partierna* för det - efter 70-talet eller efter 2002 säger avfällingarna om jag minns rätt?  Jag tänker om nu SD vinner så har du här och nu erkänt att du inte delar den svenska kulturen och värderingarna särskilt mycket. Till och med SD säger att de är för den parlamentariska demokratin - så om en svensk statsminister inte är *din* statsminister så hänger du kanske löst.

    just saying

    eller så är SD helt fel ute i sitt tankesättDrömmer
    Oj, vad du fantiserar. Har jag erkänt att jag inte delar svensk kultur och svenska värderingar? Berätta gärna för mig på vilket sätt jag avviker. Löfven är bara en marionettdocka. Flera på vänsterkanten inom S och VP har ju dessutom hävdat att Björn Söder inte är deras talman så de hävdar väl då också att riksdagen är ogiltig
  • Gabbe75
    FDFMGA skrev 2018-05-30 23:33:53 följande:
    Du får välja - antingen är Löfven din statsminister och du får rösta i riksdagsvalet precis som du påstått att du ska göra ett flertal gånger, eller också är du inte svensk medborgare, Löfven inte din statsminister och du får heller inte rösta i riskdagsvalet.

    Hursomhelst, Löfven är Sveriges statsminister och den statsminister vi svenskar har för närvarande, dessförinnan var Reinfeldt min statsminister.
    Du måste skilja mellan att vara svensk och att vara svensk medborgare. Jag vet att det är svårt för dig, men de flesta förstår skillnaden.

    Stefan Löfven är inte min statsminister.
  • Padirac
    Gabbe75 skrev 2018-05-30 23:52:44 följande:

    Du måste skilja mellan att vara svensk och att vara svensk medborgare. Jag vet att det är svårt för dig, men de flesta förstår skillnaden.

    Stefan Löfven är inte min statsminister.


    Så du är inte svensk om jag förstår dig rätt?

    Eller är det svensk medborgare du inte är?

    Eller varför tar du upp neonazistiska tankar här?
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!