• TypNattaaa

    Hur hanterar ni sorgen?

    Hej jag undrar hur ni hanterar sorgen efter dödsfall.. Jag förlorade min mor i början av sommaren utan nå förvarning och 3 veckor efter det så gick mormor bort som var mer väntad på grund av sjukdom och ålder..

    Det jag vill veta hur ni hanterar sorgen...

  • Svar på tråden Hur hanterar ni sorgen?
  • slätstruket

    Det enda som jag tycker hjälper (min mamma gick också bort hastigt och oväntat) var tiden. Det blir lite lättare att andas för varje vecka, månad, år som går.

    Beklagar verkligen dina förluster

  • 88Malin

    Beklagar verkligen dina förluster.. Jag förlorade min mamma för 1 månad sen , hastigt och väldigt oväntat.

    Har du nå tips du vill dela med dig av om du kommit på hur man hanterar sorg , så vore jag väldigt tacksam för svar.. Har ingen aning om hur livet ska kunna gå vidare igen..

  • Anonym (Frida)

    Skulle vilja säga att sorgen efter en förlust är aldrig lätt att hantera många hanterar detta väldigt olika visa gråter  andra får en chock visa blir arga på livet det viktigaste att tänka på är hur ville (den man har förlorat) att jag skulle må vill den se mig ledsen? nej absolut inte när jag söker på internet Begravningsbyrå malmö www.begravningsbyråmalmö.se tex så kan man få tips om sorgen och begravnings frågor  det är viktigt att man involverar alla anhöriga när man ska anlita en begravningsbyrå för inför en sorg och begravning så kan folk oftast bli ovänner hur dom tyckte man skulle hantera begravningen på
    mina bästa tips
    Vid en förlust är det viktigt att man är med sin familj
    Prata om hur begravningen ska vara
    vid arv e det viktigt att man tillsammans delar upp och är det 2st som vill ha samma sak är det viktigt att man talar om för den andra varför man vill ha den
    detta är mina bästa tips om begravningsbyrå till sorg hoppas dom hjälper er
    Kärlek till er som har förlorat en anhörig
    //Frida

    Tips

    Begravnings byrå Malmö

    www.begravningsbyramalmo.se/

  • TypNattaaa
    slätstruket skrev 2014-09-23 08:11:03 följande:

    Det enda som jag tycker hjälper (min mamma gick också bort hastigt och oväntat) var tiden. Det blir lite lättare att andas för varje vecka, månad, år som går.

    Beklagar verkligen dina förluster


    88Malin skrev 2014-11-28 08:47:24 följande:

    Beklagar verkligen dina förluster.. Jag förlorade min mamma för 1 månad sen , hastigt och väldigt oväntat.

    Har du nå tips du vill dela med dig av om du kommit på hur man hanterar sorg , så vore jag väldigt tacksam för svar.. Har ingen aning om hur livet ska kunna gå vidare igen..


    Jag beklagar verkligen er förlust. Det är verkligen inte så kul att förlora sin egen mor hastigt och oväntat.. Jag har nu börjat kunna andas och acceptera att hon är borta efter jag har fått ta varje dag som det kommer samt fått prata med proffs samt även så fick jag mediciner för jag fick kraftiga attacker så kunde inte sova eller vara bland människor..


    Men som du sa "slätstruket" så är det tiden hjälper mycket att man får gå igenom vad som hände och att man kan acceptera händelsen.. Jag hade verkligen svårt för de i början men inser att sjukdomar är en hemsk bov i vår värld som bara kommer från ingenstans..


    Jag hoppas det går bra för er också! Massa kramar<3

Svar på tråden Hur hanterar ni sorgen?