• Äldre 8 Nov 16:49
    11663 visningar
    6 svar
    6
    11663

    förmaksflimmer?

    Hur känns ett förmaksflimmer?

    Mitt hjärta kan fladdra (känns hårt i bröstet och som att det slå en volt) vissa dagar ä det typ helatiden. Och vissa dagar känner jag inget. Få väldigt mycke av de då jag ä hungrig.. Ha gjort ultraljud, arbets ekg och träffat ett antal läkare som säger att de inte ä nå fel. Men va f...n nu ä ja less! Tränar jag så kan ja känna dom, ta ja lugnt så få ja, ja de spelar som ingen roll. Jag har det nästanVARJE DAG ???? allt började efter min graviditet. Pojken va 2 månader, jag låg i soffan och PANG sa de så fick jag svårt att andas, hjärtat slog fort, tryck k bröst korgen m.m. jag åkte på ångest sa läkarna.. (som tydligen va vanligt efter man fått bafn) men nu ha de gått snart 1 år utan att ja fått nå ångest attack, men ha fortfarande detta med hjärtat.. ja blir TOKIG SNART. Ser dom om jag ha förmaksflimmer om mitt hjärta slog normalt på ekg? Gjorde ett långtids ekg och där fick ja bara med 2-3 oregelbundna slag.

    Nån som ha likadant?

  • Svar på tråden förmaksflimmer?
  • Mascar­aklump­ar
    Äldre 8 Nov 18:04
    #1

    Hade du någon sådan där episod medan du gjorde långtids-ekg:t då? Om inte så kan man ju göra om det. De vanligaste symptomen på förmaksflimmer är oregelbunden puls och hjärtklappning, följt av andfåddhet. 

  • Äldre 8 Nov 20:21
    #2

    När jag åkte in på akuten en gång så flippade mitt hjärta totalt ut och då fick dom med hela tiden.. men hjärtläkaren sa att de va helt ofarliga extraslag.. men man börja ju fundera då de ä bra vissa dagar och sämre vissa :/ kanske ska säga att jag är 23 år

  • Mascar­aklump­ar
    Äldre 9 Nov 00:05
    #3
    embia skrev 2014-11-08 20:21:43 följande:

    När jag åkte in på akuten en gång så flippade mitt hjärta totalt ut och då fick dom med hela tiden.. men hjärtläkaren sa att de va helt ofarliga extraslag.. men man börja ju fundera då de ä bra vissa dagar och sämre vissa :/ kanske ska säga att jag är 23 år


    Men dåså, då är det ju utrett. Skulle det varit förmaksflimmer så hade man sett det på ekg:t, det går inte att missa det
  • Äldre 10 Nov 15:27
    #4

    Men nått skumt ä de :/ och varför blev de så här efter graviditeten ? Idag på jobbat ha det fladdrar hela dagen sen 9 imorse. Och magen känns uppsvälld

  • Sat 18 Mar 2023 23:25
    #5

    Hur gick det? Har nåt liknande.

  • Anonym (Flimm­rig)
    Sun 19 Mar 2023 07:40
    #6

    Jag har haft det till och från i några år. Första gången trodde jag det var någon form av panikångest.
    Det syns direkt på ett Ekg. Jag känner av flimmret men andra kan tydligen gå omkring utan att veta om det. Kan vara ont i bröstet men främst är att man blir trött och anfådd samt hjärtklappning. Fått elkonvertering några gånger men det återkommer.

Svar på tråden förmaksflimmer?