• Anonym (Kråke)

    mamma och mamma?

    Hej, jag måste bara fråga vad ni tycker om detta.
    Vill inte ha moralpredikningar tack.

    Halkade in på en blogg av en tillfällighet, en blogg som drivs av en lesbisk kvinna. Hon är gift och det finns två barn i familjen. So far, so good.
    Det jag hakar upp mig på är att hon skriver att de båda är mammor til bägge barnen.

    Det ligger till så att de båda kvinnorna har fött varsitt barn, befruktningen skedde med donator.
    De står tydligen båda som vårdnadshavare, alltså mamma och mamma.

    Alla vet ju att två kvinnor inte kan ha gemensamma barn, varför d envisas med denna lögn?

    Hon ondgör sig över färdiga formulär för föräldrar där det finns en ruta för mamman och en för pappan och skriker envist att hon och frugan är diskriminerade. Det tjatas genus, det känns nästan som att hon vill radera barnens kön.

    Bloggerskan har en son och hennes fru har en dotter men de envisas som sagt med att säga att de båda är mammor till båda barnen.

    Vad tycker ni om det?
    Jag tycker det är fel mot barnen framför allt, och varför förneka faktum att två kvinnor inte kan ha gemensamma barn?

  • Svar på tråden mamma och mamma?
  • LaLola
    Anonym (Kråke) skrev 2014-12-07 16:11:48 följande:
    Nej det är sant, alla kan inte.
    Men de barn som blir till är en produkt av en man och en kvinna.

     
    Vad är det som är pinsamt menar du?
    OMG...

    Ha ett kul liv Ts.
    Nu ska jag lägga lite tid på något vettigare. Typ pilla bort skräp mellan tårna.
  • Anonym (Kråke)
    Anonym (Hmm) skrev 2014-12-07 16:13:56 följande:

    Så min man är alltså inte pappa till barnet som är här 50% av året? Han kommer heller inte vara pappa till barnet vi planerar att skaffa?

    Hans son (ja om jag nu kan kalla honom det :/) kommer bli väldigt ledsen när vi säger att han inte kan kalla min man för sin pappa eftersom att han, biologiskt sett, inte är det!


    Fast nu pratar du om något helt annat.
    Det jag ville diskutera är att förvilla barn med att de kan ha två mammor.

    Det du pratar om är en helt annan diskussion.
    Jag har heller ingen aning om vad ni har för förhållande till hans barn. Bara konstigt av dig att skriva så.
  • Anonym (Kråke)
    LaLola skrev 2014-12-07 16:14:32 följande:
    OMG...

    Ha ett kul liv Ts.
    Nu ska jag lägga lite tid på något vettigare. Typ pilla bort skräp mellan tårna.
    Härligt, pilla på du!
  • Anonym (fredag hela veckan)

    Intressant. Först undanber du dig moralpredikningar, sen håller du en själv.

  • Anonym (Vad kalla den andra?)

    Jag håller delvis med dig ts. De är inte två biologiska mammor. Jag hoppas att barnet vet vem av dem som är deras genetiska mamma. Men vad ska barnet då kalla den andra mamman som faktiskt också är en mamma åt barnet en vårdnadshavare men dock ej den biologiska.

    Så mitt problem i hela detta är att jag hoppas att barnet vet om vem av dem som är den riktiga genetiska mamman åt denne, det har varje barn rätt att veta.

  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Kråke) skrev 2014-12-07 16:20:26 följande:
    Fast nu pratar du om något helt annat.
    Det jag ville diskutera är att förvilla barn med att de kan ha två mammor.

    Det du pratar om är en helt annan diskussion.
    Jag har heller ingen aning om vad ni har för förhållande till hans barn. Bara konstigt av dig att skriva så.
    Inte ett dugg konstigt att jag skriver så.

    Varför skulle 2 kvinnor inte kunna ha gemensamma barn? Är det för att de är samkönade eller för att den ena inte är barnets mamma, biologisk? Eller båda kanske?
  • Anonym (Kråke)
    Anonym (fredag hela veckan) skrev 2014-12-07 16:27:50 följande:

    Intressant. Först undanber du dig moralpredikningar, sen håller du en själv.


    Gjorde jag det... ooupps!
    Det gick nog av bara farten.
  • Anonym (Kråke)
    Anonym (Vad kalla den andra?) skrev 2014-12-07 16:30:26 följande:

    Jag håller delvis med dig ts. De är inte två biologiska mammor. Jag hoppas att barnet vet vem av dem som är deras genetiska mamma. Men vad ska barnet då kalla den andra mamman som faktiskt också är en mamma åt barnet en vårdnadshavare men dock ej den biologiska.

    Så mitt problem i hela detta är att jag hoppas att barnet vet om vem av dem som är den riktiga genetiska mamman åt denne, det har varje barn rätt att veta.


    Äntligen ett konstruktivt svar!

    Barnet kan exempelvis kalla mammans fru för hennes namn.
    De här specifika barnen lär ju kunna läsa det på nätet också... de hängs ut mycket med bilder och allt.

    Ni som evenetuellt tror att jag kritiserar paret för att de är homo har helt fel, det är sättet att lura barnen jag ifrågasätter.
  • Anonym (Kråke)
    Anonym (Hmm) skrev 2014-12-07 16:32:04 följande:
    Inte ett dugg konstigt att jag skriver så.

    Varför skulle 2 kvinnor inte kunna ha gemensamma barn? Är det för att de är samkönade eller för att den ena inte är barnets mamma, biologisk? Eller båda kanske?
    Ungefär så ja.
    Två kvinnor kan inte ha gemensamma barn, det är en fysiskt omöjlighet.
    Sedan kan man ju alltid låtsas att det är så men det ändrar ju inte faktum.
  • Anonym (Vad kalla den andra?)
    Anonym (Kråke) skrev 2014-12-07 16:38:29 följande:

    Äntligen ett konstruktivt svar!

    Barnet kan exempelvis kalla mammans fru för hennes namn.

    De här specifika barnen lär ju kunna läsa det på nätet också... de hängs ut mycket med bilder och allt.

    Ni som evenetuellt tror att jag kritiserar paret för att de är homo har helt fel, det är sättet att lura barnen jag ifrågasätter.


    Ja det är ett alternativ. Vet du om barnen från bloggen vet vem som är deras genetiska mamma av dem två?

    Tänker också på ifall de separerar från varandra, hur kommer barnen då förehålla sig till sina två mammor när det egentligen bara finns en gentisk mamma som de då kommer följa med?!?
Svar på tråden mamma och mamma?