• lindmarken

    NÅGON med bf runt nyår som vill följas åt?

    Har bf 31/12. Någon som är beräknad runt där som vill följas åt sista tiden?

  • Svar på tråden NÅGON med bf runt nyår som vill följas åt?
  • Frida07

    För min del hade liten gärna fått komma redan, men icke. Jag har stängt från 23/12 till 1/1, alla andra dagar är den lille välkommen ut ;)

    Har ni andra slutat jobba än, eller jobbar ni på fortfarande?

    Själv så jobbar jag, men det är tungt nu..

  • lindmarken

    Jag har gått sjukskriven sen 8/8. Bröt olyckligtvis armen då. Så när den väl läkte och rehabilitering var klar blev ja istället sjukskriven för att Livmodertappen var förkortad. Längtar tillbaka till arbetslivet.

  • blåklocka01

    Det här blir tredje barnet för mig, min yngsta son föddes 2/1-07. Jag kom in till förlossningen den 1/1 så det var på vippen att det skulle bli en 06:a istället. Han var daterad 9/1. Men denna gång tror jag inte att jag når över årsskiftet. Har varit hemma nu i en månad pga foglossning och ont i ryggen.

  • HelCaj

    Hoppar in hör jag oxå, bf 31/12. Mår oförskämt bra och går gärna över tiden så liten kommer 2015. 3:e barnet för min del????

  • Sunnan
    lindmarken skrev 2014-12-08 10:05:34 följande:
    Jag vill också ha ett barn född 2015 om ja tänker på ungen. När jag tänker på mig hoppas ja han skulle vart född igår. Det är tur att min dotter är 4 år så hon klarar endel själv.. Men hon blir ju inte så mycket aktiverad just nu och de gör lite ont i mamma hjärtat. Men vi blickar framåt.. men detta är de andra och sista barnet. Utsätter mig inte för detta igen. Två graviditeter som slutat lika. 10 veckor i vilande läge pga förkortad Livmodertapp och värkar.
    Förstår att det är tufft när man har ett till barn att tänka på!
    Jag har inte haft sängläge men foglossningen började v 13 och har varit sjukskriven sedan slutet av oktober då jag knappt kunde röra mig. Nu har jag en mer anpassad aktivitetsnivå och är glad att jag inte har en aktiv 4-åring att underhålla.
    Det börjar onekligen bli tröttsamt och otympligt med alla extra kilon men jag har inte så många måsten så 3,5 v till borde inte vara några större problem...säger jag nu iaf.
  • Frida07

    Usch, jobbigt med sjukskrivningar. Men nu är det inte långt kvar för oss!

    Min plan har varit att jobba fram till och med 19 december då skolan jag jobbar på får jullov då, men jag ska ta denna vecka nu så får jag se hur jag gör nästa vecka. Jag känner att jag kanske skulle behöva vila och komma ikapp med kropp och knopp.

  • AnnaR84

    Utöver de graviditetsrelaterade besvären har jag haft influensa med efterföljande lunginflammation och ett brutet revben på det så de senaste veckorna har inte varit en dans på rosor. Sjukskriven 50 % nu men ska försöka jobba nästa vecka. Vill helst inte plocka föräldrapenning innan bebisen kommer.

    Men nu närmar det sig, längtar så otroligt mkt efter att få träffa den lilla! :)

  • blåklocka01

    Var på UL igår för barnmorskan ville vara på säkra sidan gällande tillväxten. Bebis väger 3,3kg, förväntad vikt var 2.9kg, ligger på +15% tillväxt. Man kan ju undra hur mycket den kommer väga när det väl är dags :)

    Gud vad jag längtar!! Men har jag väntat i 9 mån på detta lilla underverk så kan jag vänta lite till

  • finlandssvenskan

    Jag hoppar också in här, har BF 4.1, första barnet. Jag mår annars bra förutom en del foglossning.

    Frida07: haha, ja precis, då har jag också stängt ;) Helst får det nog gå till 2015, BF skulle passa riktigt bra :)

Svar på tråden NÅGON med bf runt nyår som vill följas åt?