• NillA95

    Är det slemproppen ??

    Nu är jag gravid i v 36+3 och idag när jag satt och läste så kände jag att det rann till där nere. Efter en stund gick jag på toan och det var en kletig klump i trosorna och jätte blött som om jag hade kissat på mig ! ::o fick mensvärk efter detta.

    Kan det ha varit en bit av slemproppen ?

  • Svar på tråden Är det slemproppen ??
  • ummsumaya
    NillA95 skrev 2015-03-01 21:00:11 följande:

    Nu är jag gravid i v 36+3 och idag när jag satt och läste så kände jag att det rann till där nere. Efter en stund gick jag på toan och det var en kletig klump i trosorna och jätte blött som om jag hade kissat på mig ! ::o fick mensvärk efter detta.

    Kan det ha varit en bit av slemproppen ?


    jepp. kan ha. min var så. jag gick en månad till efter att slemproppen gick innan hon dök upp. så bara för att slemproppen gick betyder inte det att barnet kommer.

    Är det ditt första?
  • Angel D

    Ja, det verkar troligt. Ring BB och prata med dem. Det kan dröja ett par dagar upp till två veckor till men det är inte långt kvar nu. Grattis, snart har du ditt lilla pyre i famnen.

  • NillA95

    Okej , tack för svar ! Får hålla tummarna på att det var slemproppen :D det är första barnet och längtar så !

  • ummsumaya
    Angel D skrev 2015-03-01 21:04:24 följande:

    Ja, det verkar troligt. Ring BB och prata med dem. Det kan dröja ett par dagar upp till två veckor till men det är inte långt kvar nu. Grattis, snart har du ditt lilla pyre i famnen.


    fast enligt förlossningen kan slemproppen återbildas, så det   behöver inte betyda att förlossningen är igångsatt eller att det ens är nära.-.
  • BigMami
    ummsumaya skrev 2015-03-01 21:23:11 följande:

    fast enligt förlossningen kan slemproppen återbildas, så det   behöver inte betyda att förlossningen är igångsatt eller att det ens är nära.-.


    Precis det jag tänkt skriva!

    Den kan lossna och återbildas from v 4 och är egentligen inget tecken på någon förlossning.

    Det kan ju ha varit en rejäl flytning då det är vanligt.
Svar på tråden Är det slemproppen ??