• Äldre 21 Mar 14:27
    1457343 visningar
    23130 svar
    -17 +24
    23130
    1457343

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Äldre 22 Mar 14:49
    #22
    sjuttiofemman skrev 2015-03-21 23:20:02 följande:

    "Brukar vara många vänsterradikaler här inne". Knappast, Sd-lobbyn är stark både på FL och nätet i helhet. Dock inte i verkligheten.


    Nä mest kommunister som dig, vad jag har märkt ;)
  • nordan­vind
    Äldre 22 Mar 15:01
    #23
    sjuttiofemman skrev 2015-03-21 23:20:02 följande:

    "Brukar vara många vänsterradikaler här inne". Knappast, Sd-lobbyn är stark både på FL och nätet i helhet. Dock inte i verkligheten.


    Hela jävla vänster-högerskalan är ute o cyklar jag hoppas dom förintar varandra så kan vi börja ägna oss åt att bygga ett fungerande samhälle.
    asar och runor står mig bi
  • Giovan­na
    Äldre 22 Mar 15:07
    #24
    nordanvind skrev 2015-03-22 15:01:34 följande:
    Hela jävla vänster-högerskalan är ute o cyklar jag hoppas dom förintar varandra så kan vi börja ägna oss åt att bygga ett fungerande samhälle.
    Vad är ditt förslag till ett bättre samhälle? Hur skulle den politiken se ut?
  • nordan­vind
    Äldre 22 Mar 15:16
    #25
    +2
    Giovanna skrev 2015-03-22 15:07:07 följande:

    Vad är ditt förslag till ett bättre samhälle? Hur skulle den politiken se ut?


    Nummer ett kan vara synen att allt ska gå med vinst att välmående endast kan mätas i BNP. Sen bör vi utvisa kriminella i högre utsträckning. Jämna getton med marken. Stoppa invandring helt. Stärka militären sänkabostadskostnader minska skuldsättning . Sluta sträva efter ständig tillväxt. Stärka vår nationella identitet . Jämna moskéer med marken . Osv osv osv.
    asar och runor står mig bi
  • Äldre 23 Mar 18:52
    #26
    +1

    Kan bara hålla med ts. Jag har noll förtroende för vår regering. Jag blir ofta arg eller frustrerad när jag hör vad som kommer ur deras munnar. Tyvärr kommer dom hinna ställa till mycke skada innan nästa val.

  • nordan­vind
    Äldre 25 Mar 08:37
    #27
    Lonlely Wolf skrev 2015-03-21 23:06:02 följande:

    Förra regeringen var en katastrof, men det verkar som att både det röda och blåa är lika stora katastrofer. Våra politiker bryr sig inte om dem som byggt upp välfärden i Sverige för vad som sker nu är att den utplånas till sista öret. Jag har bara en önskan att folk vaknar upp ur sin sovande ställning och ser vad som sker med Sverige. Det finns inte pengar till hur mycket som helst och livnära behövande från omvärlden. Vi måste tänka på att det finns människor i Sverige som byggt upp detta land som också måste kunna leva ett humant liv och även deras efterkommande.


    Klockrent inlägg. Får hoppas det kommer finnas något parti i framtiden som kan göra något åt den situation vi fått.
    asar och runor står mig bi
  • Äldre 25 Mar 08:41
    #28
    nordanvind skrev 2015-03-22 15:01:34 följande:

    Hela jävla vänster-högerskalan är ute o cyklar jag hoppas dom förintar varandra så kan vi börja ägna oss åt att bygga ett fungerande samhälle.


    Och hur ska det samhället se ut? Heterosexuellt, homogent ariskt och kristet?
  • nordan­vind
    Äldre 25 Mar 08:52
    #29
    sjuttiofemman skrev 2015-03-25 08:41:03 följande:

    Och hur ska det samhället se ut? Heterosexuellt, homogent ariskt och kristet?


    Vem folk knullar har inte jag med att göra. Ariskt skulle vara vackert för mig. Kristendomen har jag ingen åsikt om men klart bättre än islam uppenbarligen. I övrigt skulle det vara intressant med ett ökat engagemang från medborgarna enligt slogan "fråga inte vad ditt land kan göra för dig utan vad du kan göra för ditt land." En minskad fokus på BNP som mått på välstånd och istället en övergång till en medborgerlig enkät likt Bhutans skulle vara önskvärd. Vi kommer hur vi än vänder oss snart behöva sälla oss till skaran av utvecklingsländer då v7 inte kan konkurrera med varesig löner eller utbildning. En ökad fokusering på nationellt självförsörjande är förmodligen det 3nda hållbara i längden.
    asar och runor står mig bi
  • Ben66
    Äldre 25 Mar 09:54
    #30

    Nu är det på förslag att sänka rot avdraget vid nästa årsskifte.
    Stefan Löfven gör ett löftesbrott.
    http://www.di.se/artiklar/2015/3/24/regeringen-vill-sanka-rot-avdraget/

  • nordan­vind
    Äldre 25 Mar 10:01
    #31
    Ben66 skrev 2015-03-25 09:54:11 följande:

    Nu är det på förslag att sänka rot avdraget vid nästa årsskifte.

    Stefan Löfven gör ett löftesbrott.

    www.di.se/artiklar/2015/3/24/regeringen-vill-sanka-rot-avdraget/


    Kan man inte betala vad det kostar eller göra det själv ska man inte ha nån jävla vebod hehe
    asar och runor står mig bi
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?