• Äldre 21 Mar 14:27
    1458257 visningar
    23131 svar
    -17 +24
    23131
    1458257

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Äldre 25 Mar 10:21
    #32
    Ben66 skrev 2015-03-25 09:54:11 följande:

    Nu är det på förslag att sänka rot avdraget vid nästa årsskifte.

    Stefan Löfven gör ett löftesbrott.

    www.di.se/artiklar/2015/3/24/regeringen-vill-sanka-rot-avdraget/


    Det är knappast det första löften han bryter, är ända han är bra på, att ljuga och bryta löften till höger och vänster.
  • Äldre 25 Mar 10:23
    #33
    nordanvind skrev 2015-03-25 10:01:14 följande:

    Kan man inte betala vad det kostar eller göra det själv ska man inte ha nån jävla vebod hehe


    Bevisar ju nivån på din intelligens! Ungefär lika låg som Magdalena Andersson som det verkar.. Om du inte förstår det stora syftet med ROT-avdraget och skattesubventioner.
  • nordan­vind
    Äldre 25 Mar 10:53
    #34
    Felicia86 skrev 2015-03-25 10:23:59 följande:

    Bevisar ju nivån på din intelligens! Ungefär lika låg som Magdalena Andersson som det verkar.. Om du inte förstår det stora syftet med ROT-avdraget och skattesubventioner.


    Nää ere sant!! Jag som trodde beviset på min intelligens bland annat låg i när jag diskuterar saker på allvar. Men det är klart att du har rätt eftersom du naturligtvis, med din höga intelligens, inte kan ha missat att ett "hehe" i slutet betyder att man skojar. Jag menar, endast en idiot skulle ju missa en sån sak, och sån är ju inte du.

    PS Kära moderator. No worries. Jag tror ironi är en "lost cause" här, så det finns ingen som tar illa vid sig.DS
    asar och runor står mig bi
  • Äldre 25 Mar 12:55
    #35
    Felicia86 skrev 2015-03-21 17:57:29 följande:

    Väntar spänt på den första här som har väldigt högt förtroende, än så länge har inte den personen vågat träda fram ;) Antagligeb för att jag valde bort anonyma kommentarer här...


    Jag kanske inte är först, jag vet inte, har inte läst alla inlägg. 
    Men jag har fullt förtroende för vår regering. 
    Den förra, inte ett dugg. 
  • Äldre 25 Mar 12:58
    #36
    nordanvind skrev 2015-03-25 10:53:13 följande:
    Nää ere sant!! Jag som trodde beviset på min intelligens bland annat låg i när jag diskuterar saker på allvar. Men det är klart att du har rätt eftersom du naturligtvis, med din höga intelligens, inte kan ha missat att ett "hehe" i slutet betyder att man skojar. Jag menar, endast en idiot skulle ju missa en sån sak, och sån är ju inte du.

    PS Kära moderator. No worries. Jag tror ironi är en "lost cause" här, så det finns ingen som tar illa vid sig.DS
    Okej Sorry. Var i så fall inte min mening. Missade att du var ironisk. Detta forumet är ju annars fullt av vänstervänliga människor, så man känner sig lite ensam här inne ibland ;)
  • Sensit­iveguy
    Äldre 25 Mar 13:00
    #37

    Nej.

  • Sensit­iveguy
    Äldre 25 Mar 13:02
    #38
    -1
    Giovanna skrev 2015-03-21 15:56:30 följande:

    Jag röstade på det tredje alternativet och hade hellre sett en vänsterpartistisk regering med samarbete med MP och FI.


  • nordan­vind
    Äldre 25 Mar 13:14
    #39
    -1 +1
    Felicia86 skrev 2015-03-25 12:58:36 följande:

    Okej Sorry. Var i så fall inte min mening. Missade att du var ironisk. Detta forumet är ju annars fullt av vänstervänliga människor, så man känner sig lite ensam här inne ibland ;)


    Haha jag förstod att det var en snabb slutsats men jag kunde inte låta bli att ironiska lite. Ja det är lätt att bli påhoppad här inne men jag tror det blir så med anonymiteten. Hur som bara för att förtydliga så är jag varken vänster eller höger och definitivt inte center. Jag skulle snarare sälla mig till den skara som vill kunna göra mina förfäder tjänsten att inte förstöra deras land och det samhälle de slet för. Ett samhälle som inkluderar såväl vänster som höger relaterade idéer men som inte inkluderade jihadister obetänksam invandring och begränsande av yttrandefriheten.
    asar och runor står mig bi
  • Äldre 25 Mar 13:17
    #40
    +1
    Felicia86 skrev 2015-03-21 14:27:05 följande:

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...


    Vilka skandaler är det du syftar på? På vilket sätt var regeringen ifrågasatt från början, och av vem? 

    Det är bra att vara lite konkret, annars blir det svårt att veta vad vi diskuterar. 
  • Ogenom­tänkt
    Äldre 25 Mar 13:30
    #41
    +1

    @ Felicia 86

    Jag undrar också vad du menar med ifrågasatt. Framförallt vad du menar med "ganska" ifrågasatt. I relation till vad?

    Jag undrar också hur du tänker kring att de regerat på alliansens budget hittills. De har jubinte kunnat genomföra sin politik ännu.

    Jag undrar också hur du tänker att regeringen skulle sett ut med det valresultat vi fick i september 2014.

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?