• Äldre 21 Mar 14:27
    1456943 visningar
    23128 svar
    -17 +24
    23128
    1456943

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Äldre 27 Mar 08:15
    #52
    Felicia86 skrev 2015-03-26 11:53:22 följande:
    Såg att någon givit dig en tumme ner för det du skrev, den personen är antingen jihadist eller så bryr sig personen inte om Sverige för fem öre, men det är så normen är idag, att vara svensk och stolt för det och vår kultur, är något smutsigt.

    Det låter i mina öron som att du är Sverigedemokrat, är precis det du skrev som de står för och de är i grunden varken höger eller vänster.
    Att jag skulle vara sverigedemokrat är ungefär lika troligt som att en rosa elefant snart flyger förbi mitt fönster. 
  • Sensit­iveguy
    Äldre 27 Mar 12:48
    #53
    Felicia86 skrev 2015-03-27 00:32:04 följande:

    De flesta ministrarna är rena skämtet, med noll utbildning och erfarenhet och JA det märks, stiligare regering får man leta efter.


    Nu är jag inget fan av regeringen - men här har du fel. De flesta av dem har mycket hög utbildning, i motsats till t ex Mona Sahlin.
  • Sensit­iveguy
    Äldre 27 Mar 12:49
    #54
    +1
    Solidaritet skrev 2015-03-27 08:15:12 följande:

    Att jag skulle vara sverigedemokrat är ungefär lika troligt som att en rosa elefant snart flyger förbi mitt fönster. 


    Roligt!
  • Äldre 27 Mar 13:18
    #55
    Solidaritet skrev 2015-03-27 08:12:07 följande:

    Eftersom jag inte delar dina åsikter? 

    Om du vill hitta en stor samling inkompetenta representanter lär SD:s riksdagsledamöter utgöra ett utmärkt urval. I det ljuset ter sig din tolkning sakna all verklighetsförankring. 


    Nu är det inte SD som sitter I regeringen, vi pratar om denna regeringen trovärdighet och kometens. Och den är verkligen inte stor i mina ögon och många andras heller som det klart verkar.

    Intresserad att höra vad du tycker de har gjort bra hittills, då du verkar väldigt nöjd med den?

    Idelt öra här.
  • Äldre 27 Mar 13:20
    #56
    Solidaritet skrev 2015-03-27 08:15:12 följande:

    Att jag skulle vara sverigedemokrat är ungefär lika troligt som att en rosa elefant snart flyger förbi mitt fönster. 


    Är något fel på citatfunktionen här, tror verkligen inte du är Sverigedeomkrat, snarare är du kanske en miljöpartist?
  • Äldre 27 Mar 13:22
    #57
    Felicia86 skrev 2015-03-27 13:20:46 följande:
    Är något fel på citatfunktionen här, tror verkligen inte du är Sverigedeomkrat, snarare är du kanske en miljöpartist?
    Fel igen. 
  • Äldre 27 Mar 13:24
    #58
    Sensitiveguy skrev 2015-03-27 12:48:39 följande:

    Nu är jag inget fan av regeringen - men här har du fel. De flesta av dem har mycket hög utbildning, i motsats till t ex Mona Sahlin.


    Inte vad som förväntas. Nu minns jag inte riktigt, då jag läste om detta när den bildades. Men exempelvis så har Gustav Fridolin ingen speciell utbildning och han ska vara skolminister, vilket han visserligen har misslyckads med helt än så länge. Jag vet även att universitetsminisern inte har ett ända högskolepoäng, hur trovärdigt blir det. Sjukvårdsministern har inget som helst erfarenhet inom sjukvård osv...
  • Äldre 27 Mar 13:28
    #59
    Felicia86 skrev 2015-03-27 13:18:12 följande:
    Nu är det inte SD som sitter I regeringen, vi pratar om denna regeringen trovärdighet och kometens. Och den är verkligen inte stor i mina ögon och många andras heller som det klart verkar.

    Intresserad att höra vad du tycker de har gjort bra hittills, då du verkar väldigt nöjd med den?

    Idelt öra här.
    Det skulle bli oerhört långrandigt om jag skulle rada upp allt jag tycker är bra med regeringen, eller allt de gjort som jag stödjer. Då skulle mitt inlägg rymma flera sidor. 

    Eftersom du anklagar regeringen för att bestå av outbildade och inkompetenta ministrar förklarar jag för dig att partiet SD är de som verkligen givit okunskapen ett ansikte. 
  • Sensit­iveguy
    Äldre 27 Mar 13:30
    #60
    Felicia86 skrev 2015-03-27 13:24:33 följande:

    Inte vad som förväntas. Nu minns jag inte riktigt, då jag läste om detta när den bildades. Men exempelvis så har Gustav Fridolin ingen speciell utbildning och han ska vara skolminister, vilket han visserligen har misslyckads med helt än så länge. Jag vet även att universitetsminisern inte har ett ända högskolepoäng, hur trovärdigt blir det. Sjukvårdsministern har inget som helst erfarenhet inom sjukvård osv...


    Han är utbildad folkhögskolelärare - kan man begära något mer för den positionen?
  • Sensit­iveguy
    Äldre 27 Mar 13:32
    #61
    Felicia86 skrev 2015-03-27 13:24:33 följande:

    Inte vad som förväntas. Nu minns jag inte riktigt, då jag läste om detta när den bildades. Men exempelvis så har Gustav Fridolin ingen speciell utbildning och han ska vara skolminister, vilket han visserligen har misslyckads med helt än så länge. Jag vet även att universitetsminisern inte har ett ända högskolepoäng, hur trovärdigt blir det. Sjukvårdsministern har inget som helst erfarenhet inom sjukvård osv...


    Dessvärre gissar jag att du skulle ogilla samtliga möjliga regeringar - utom möjligen de som innehåller SD.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?