• Äldre 21 Mar 14:27
    1457174 visningar
    23130 svar
    -17 +24
    23130
    1457174

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Äldre 1 Apr 20:48
    Sensitiveguy skrev 2015-04-01 20:31:03 följande:
    Vad är en "vänsterinspirerad invandringspolitik"? Vänster- och högerskalan avser fördelning och ägande i samhället, liberal invandringspolitik kan både en moderat och en socialdemokrat förespråka, precis som desamma kan vara motståndare till invandring.
    Traditionellt sett har högern varit lite mer återhållsam med invandring eftersom det setts som en kostnad, något högern velat hålla nere för att kunna sänka skatterna.
    Nya Moderaterna har dock lyckats övertyga sig själva om att invandring är en lönsam affär.
  • Sensit­iveguy
    Äldre 1 Apr 20:54
    Tom Araya skrev 2015-04-01 20:48:35 följande:

    Traditionellt sett har högern varit lite mer återhållsam med invandring eftersom det setts som en kostnad, något högern velat hålla nere för att kunna sänka skatterna.

    Nya Moderaterna har dock lyckats övertyga sig själva om att invandring är en lönsam affär.


    Förvisso, jag bara menade på att det var förenklat att dela in synen på invandring i höger och vänster, för och emot. Men sverigedemokrater brottas ju ofta med ett svartvitt tänkande, dock.
  • Äldre 1 Apr 21:31

    Angående vänsterorienteringen inom media och hur det påverkar medias rapportering:

























    www.annatroberg.se/2014/09/10/researchgruppen-ar-bara-ett-glorifierat-medborgargarde/

  • Äldre 1 Apr 21:40
    -1 +1
    Felicia86 skrev 2015-04-01 20:01:06 följande:
    Tror vi kan vara ganska överreds vilket budskap reachersgruppen vill förmedla? Räcker med det för mig och de flesta andra som har lite kunskap innanför pannbenet..
    Är det den nivån du håller i dina diskussioner, att den som inte håller med dig i dina tolkningar saknar något innanför pannbenet.
    Jag skulle kunna säga att människor som drar negativa slutsatser om andra för att det ska passa deras världsbild är okunniga och ganska korkade. 

    Och sen då, ska vi kasta sand på varandra?
    Nej tack, det är en diskussion jag kan avstå ifrån.
    Sen undrar sd-människor varför ingen vill ta diskussionen med dom, det är ju ni som inte tål mothugg, utan att gå till personangrepp. 
    Man får inte tycka annorlunda än er. 
    Jag vidhåller att du väljer att göra en illvillig tolkning av ingenting. 
    Men min del i den här diskussionen slutar här.
    Jag ger dig sista ordet om du vill ha det. 
  • Äldre 1 Apr 22:01
    Sensitiveguy skrev 2015-04-01 20:54:44 följande:
    Förvisso, jag bara menade på att det var förenklat att dela in synen på invandring i höger och vänster, för och emot. Men sverigedemokrater brottas ju ofta med ett svartvitt tänkande, dock.
    Mmm...inte bara de dock...svårt att uttrycka motstånd mot driven invandrarpolitik idag utan att bli utmålad som Sverigedemokrat, främlingsfientlig eller rentav rasist.
  • Sensit­iveguy
    Äldre 1 Apr 22:19
    Tom Araya skrev 2015-04-01 22:01:01 följande:

    Mmm...inte bara de dock...svårt att uttrycka motstånd mot driven invandrarpolitik idag utan att bli utmålad som Sverigedemokrat, främlingsfientlig eller rentav rasist.


    Om man lyssnar på de mest högljudda invandringsförespråkarna, ja. Men att tro att alla är sådana är också det en förenkling.
  • Äldre 1 Apr 22:36
    Sensitiveguy skrev 2015-04-01 22:19:11 följande:
    Om man lyssnar på de mest högljudda invandringsförespråkarna, ja. Men att tro att alla är sådana är också det en förenkling.
    Peka på en grupp och säg att alla "de" är "sådana", ja det är en förenkling och vad som ständigt görs åt alla håll i sådana här diskussioner, du är inget undantag och antagligen inte jag heller.
  • Sensit­iveguy
    Äldre 1 Apr 23:16
    Tom Araya skrev 2015-04-01 22:36:13 följande:

    Peka på en grupp och säg att alla "de" är "sådana", ja det är en förenkling och vad som ständigt görs åt alla håll i sådana här diskussioner, du är inget undantag och antagligen inte jag heller.


    Det är väl möjligen ofrånkomligt, stundom.
  • Äldre 2 Apr 08:48
    Rataxes skrev 2015-03-27 15:36:32 följande:
    "Det är jättedyrt att tanka bensin som det är, vi ser inget behov av att höja bensinskatten." Magdalena Andersson, 17 augusti 2014.

    http://www.svt.se/nyheter/inrikes/regeringen-haller-presskonferens-1

    2:46 i klippet frågar reportern om det där med ROT inte var ett vallöfte.


    Statsminister Stefan Löfven svarar: "Det spelar ingen roll". Japp. Så säger han faktiskt.


    Före valet lovade Socialdemokraterna att inte röra ROT-avdraget. Det behövdes "för att arbetslösheten är så pass hög".


    Nu sviker man sina löften. Vilket blir nästa?

    Blommans gamla låt är högaktuell

     Löften, kan ingen jävel ge dom löften, jag har väl aldrig sett ett värre rövarband. Snart så måste vi försöka, få dom där å sluta stöka, eller tjacka spikskor och listigt dra iväg.
    Löften, kan ingen jävel ge dom löften, jag har väl aldrig sett ett värre rövarband, Visst är det skit me vår regering, snacka me dom där, är ju knappt nån mening, så jag tjackar spikskor och listigt drar iväg.


    Här får du lite perspektiv 

    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=4000051
  • Äldre 2 Apr 08:52
    +1
    Speakers Corner skrev 2015-04-01 21:40:48 följande:
    Är det den nivån du håller i dina diskussioner, att den som inte håller med dig i dina tolkningar saknar något innanför pannbenet.
    Jag skulle kunna säga att människor som drar negativa slutsatser om andra för att det ska passa deras världsbild är okunniga och ganska korkade. 

    Och sen då, ska vi kasta sand på varandra?
    Nej tack, det är en diskussion jag kan avstå ifrån.
    Sen undrar sd-människor varför ingen vill ta diskussionen med dom, det är ju ni som inte tål mothugg, utan att gå till personangrepp. 
    Man får inte tycka annorlunda än er. 
    Jag vidhåller att du väljer att göra en illvillig tolkning av ingenting. 
    Men min del i den här diskussionen slutar här.
    Jag ger dig sista ordet om du vill ha det. 
    Den genomsnittlige SD:aren har en skör världsbild. Att ifrågasätta den får den så lätt att skaka i sina grundvalar. Det är med största sannolikhet därför många SD:are reagerar så aggressivt på alla slags ifrågasättanden. 

    Ifrågasättanden är hotfulla. Se bara på reaktionerna efter Skavlans ganska milda utfrågning av Åkesson. Om en lyssnar till SD svansen förhördes han under tortyr, minst. 
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?