• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2015-04-11 17:45:34 följande:

    Vissa bidrag behövs självklart. Men en del av dagens bidrag går ut på att finansiera lyxvaror till vissa utsatta grupper, och dom bidragen ska tas bort omgående.


    Även om det är etnicitetiska svenskar som åtnjuter dessa förmåner?
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2015-04-11 17:50:06 följande:

    Okej, ändå är SD inte lika långt ut på högersidan som borgarna.


    Vad avser värdefrågor: Jo. Borgarna (KD frånräknat) är mera liberala vad avser människors privatliv.
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2015-04-11 17:51:52 följande:

    Haha. Du tror att jag är rasist va? Barnbidrag och bidrag till sjuka osv ska självklart finnas kvar för alla människor.


    Nej, jag bara frågar eftersom den synen säkerligen finns hos personer inom ditt parti.
  • Gert
    Sensitiveguy skrev 2015-04-11 17:56:07 följande:
    Även om det är etnicitetiska svenskar som åtnjuter dessa förmåner?
    Självklart. Hur kan du tro något annat?
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    Sensitiveguy skrev 2015-04-11 17:58:32 följande:
    Vad avser värdefrågor: Jo. Borgarna (KD frånräknat) är mera liberala vad avser människors privatliv.
    Jag tycker SD har en bra politik vad avser människors privatliv. Lite socialkonservatism blandat med människors frihet att själva få välja vad som är bäst för sin familj.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2015-04-11 17:53:13 följande:

    Det lär ändras på när SD blir näst största parti eller det största partiet.


    Vad händer för annorlunda då jämfört med nu? Jag tror det krävs egen majoritet om man inte ändrar sin nitiska syn på invandring: 90%-ig minskning.
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2015-04-11 18:02:57 följande:

    Självklart. Hur kan du tro något annat?


    Ville bara synliggöra eventuella rasistiska åsikter hos dig. Och nej, jag anser inte att alla i SD är tokrasister.
  • Gert
    Sensitiveguy skrev 2015-04-11 18:06:35 följande:
    Vad händer för annorlunda då jämfört med nu? Jag tror det krävs egen majoritet om man inte ändrar sin nitiska syn på invandring: 90%-ig minskning.
    Jag har svårt att se att övriga partier låter sina väljare fly över till SD. Ju mindre väljarstöd andra partier får, desto mindre makt och pengar får de. 

    Varför är 90%-ig minskning på invandringen nitisk? Det är ju samma nivåer som våra grannländer har och mer än vad många andra länder i världen har!
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2015-04-11 18:05:47 följande:

    Jag tycker SD har en bra politik vad avser människors privatliv. Lite socialkonservatism blandat med människors frihet att själva få välja vad som är bäst för sin familj.


    Men tyvärr skepticism mot homosexuella.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?