• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Rataxes
    Gert skrev 2015-07-20 14:56:54 följande:
    Är det lika olämpligt om Moderaternas partiledare sjöng samma visa? Jag är helt säker på att den visan har sjungits mycket oftare på MUF:s-fester än på SD-fester.

    Nu spekulerar du att det är relativt vanligt att sverigedemokrater misshandlar och skriker "jävla svartskalle!" till krogvakter. Du har inga bevis för dina påståenden.
    Jo, den var inte ovanlig på MUF-fester... (skämskudde). det är definitivt inget jag är stolt över idag. Jag vet flera M-toppar (idag) som glatt sjöng med. (Nej, tänker inte nämna några namn så det är ingen idé att fråga)
    Ödslar inte tid på anonyma nick.
  • Gert
    Rataxes skrev 2015-07-20 20:40:55 följande:
    Jo, den var inte ovanlig på MUF-fester... (skämskudde). det är definitivt inget jag är stolt över idag. Jag vet flera M-toppar (idag) som glatt sjöng med. (Nej, tänker inte nämna några namn så det är ingen idé att fråga)
    Har du varit Muffare?
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Rataxes
    Gert skrev 2015-07-20 20:55:03 följande:
    Har du varit Muffare?
    På den tiden de var liberala på riktigt. (80-talet)
    Ödslar inte tid på anonyma nick.
  • Gert
    Rataxes skrev 2015-07-20 21:00:20 följande:
    På den tiden de var liberala på riktigt. (80-talet)
    Ok. Då gör vi så här. Jag skriver ett namn och om det är fel namn så svarar du Nej. Om det är rätt namn svarar du inte alls. Då nämner du inga namn.

    Anna Kinberg Batra?
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Rataxes
    Gert skrev 2015-07-20 21:02:42 följande:
    Ok. Då gör vi så här. Jag skriver ett namn och om det är fel namn så svarar du Nej. Om det är rätt namn svarar du inte alls. Då nämner du inga namn.

    Anna Kinberg Batra?
    Nej, så gör vi inte alls. Inga spekulationer. Lägg ner, kommer inte att svara. Var snäll och respektera.
    Ödslar inte tid på anonyma nick.
  • Gert
    Rataxes skrev 2015-07-20 21:09:35 följande:
    Nej, så gör vi inte alls. Inga spekulationer. Lägg ner, kommer inte att svara. Var snäll och respektera.
    Är du allvarlig nu?

    Fredrik Reinfeldt.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Flash Gordon
    Gert skrev 2015-07-20 21:16:32 följande:
    Är du allvarlig nu?

    Fredrik Reinfeldt.
    Försök hitta en MUF:are som inte sjungit med i sångerna på lokalavdelningens fylleslag. Sedan avancerar en del vidare och blir höga kommunalpolitiker, riksdagsledamöter eller till och med regeringsmedlemmar.

    Spännande ändå att se hur en tråd om något helt annat (regeringen i detta fall) återigen kidnappas av folk med SD-fixering och kommer att handla om SD.
  • Rataxes
    Gert skrev 2015-07-20 21:16:32 följande:
    Är du allvarlig nu?

    Fredrik Reinfeldt.
    Ja, jag är allvarlig. Se även F.G.'s svar ovan.
    Ödslar inte tid på anonyma nick.
  • Gert
    Flash Gordon skrev 2015-07-20 21:24:42 följande:
    Försök hitta en MUF:are som inte sjungit med i sångerna på lokalavdelningens fylleslag. Sedan avancerar en del vidare och blir höga kommunalpolitiker, riksdagsledamöter eller till och med regeringsmedlemmar.

    Spännande ändå att se hur en tråd om något helt annat (regeringen i detta fall) återigen kidnappas av folk med SD-fixering och kommer att handla om SD.
    Men det här handlar ju om den förra regeringen och inte om SD. Jag tycker det är uppseendeväckande att bara ett parti får ta skit för att ha sjungit en visa på fyllan när det finns ett annat parti som har för vana att sjunga den hela tiden. Före detta ministrar dessutom!

    Det här måste ju komma ut. Reinfeldt ska stå vid skampålen och erkänna att han har sjungit nidvisan om Olof Palme.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Flash Gordon
    Gert skrev 2015-07-20 21:38:41 följande:
    Men det här handlar ju om den förra regeringen och inte om SD. Jag tycker det är uppseendeväckande att bara ett parti får ta skit för att ha sjungit en visa på fyllan när det finns ett annat parti som har för vana att sjunga den hela tiden. Före detta ministrar dessutom!

    Det här måste ju komma ut. Reinfeldt ska stå vid skampålen och erkänna att han har sjungit nidvisan om Olof Palme.
    Spela roll.

    Alla vet ändå vad som sker på ungdomsförbundens fester (folk valde ungdomsförbund efter vem som hade bäst fester, ungefär). Folk som idag har verklig politisk makt har sjungit om både det ena och det andra på sina interna fester.

    Skulle vi rensa ut folk på grund av det skulle vi behöva tillsätta så gott som varje stol i varje fullmäktige.

    Att just SD har fångats på dold kamera och avslöjats sjunga den typen av sånger och att det basuneras ut har ju bara att göra med att peta i sidan på SD och retas med dem.

    Och inte för att SD har med tråden att göra ...
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?