• Äldre 21 Mar 14:27
    1478545 visningar
    23133 svar
    -17 +24
    23133
    1478545

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Gert
    Äldre 1 Jul 22:38
    FDFMGA skrev 2016-07-01 22:23:44 följande:
    Är MP islamistiskaFörvånad

    Tur att du och Rataxes är så aktiva på FL.

    Hen är nästan ett strå vassare i sina analyser än duSolig
    Givetvis. Det finns inte mer islamister i något annat svenskt parti än i MP. Men nu när MP har blivit granskade av media - efter många år av ickegranskning - så lär Vänsterpartiet locka till sig mera islamister.

    Jag är inte särskilt aktiv på FL i jämförelse med Hallelujasektens medlemmar.
    Give ´em Hell!
  • Äldre 1 Jul 22:39
    Gert skrev 2016-07-01 22:16:52 följande:

    Det är antagligen därför som islamistiska Miljöpartiet är under riksdagsspärren i många opinionsundersökningar. 


    Att Miljöpartiet är inkompetenta och direkt kontraproduktiva i miljöfrågor visste vi redan innan, men i regeringsställning så blir det så mycket tydligare än som opposition. Svenska folket ser därför ut att just nu belöna partiet med att kasta ut det ur riksdagen. Även om Åsa Romson nu åkt ur som språklåda för partiet sitter hen Fridolin kvar, så antagligen kommer inget ändras. Förhoppningsvis åker verkligen partiet ur riksdagen 2018 och den direkt destruktiva påverkan partiet haft på svensk politik och svenska miljöfrågor kan förhoppningsvis börja återställas. Inte bara CO2-halterna, utan hela Östersjön kommer må bättre utan Miljöpartiet när kväve- och fosforutsläppen från svenskt jordbruk kan minska utan Miljöpartiets krav på maximala utsläpp av näringsämnen från jordbruket genom att förbjuda konstgödsel.
    Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
  • Äldre 1 Jul 22:40
    Gert skrev 2016-07-01 22:38:12 följande:
    Givetvis. Det finns inte mer islamister i något annat svenskt parti än i MP. Men nu när MP har blivit granskade av media - efter många år av ickegranskning - så lär Vänsterpartiet locka till sig mera islamister.

    Jag är inte särskilt aktiv på FL i jämförelse med Hallelujasektens medlemmar.
    Du ligger i lä i aktivitet jämfört med dumvänsterns eget radarpar Bill & Bull.
    Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
  • Äldre 1 Jul 22:41
    Rataxes skrev 2016-07-01 22:33:53 följande:
    Du förstod således inte. Gott så. Något annat var inte att vänta.
    Klart jag förstod. Du insinuerade att det finns ett samband mellan våldtäkter och Zara Larssons uppträdanden

    "Vad är det förresten hos den där Zara Larsson som lockar fram så många sexövergrepp hos publiken? "

    Det är rätt avskyvärt att påstå att det är något hos henne som lockar fram sexövergrepp.

    Men så har du ju också nattmössan på.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Äldre 1 Jul 22:47
    Rataxes skrev 2016-07-01 22:40:13 följande:
    Du ligger i lä i aktivitet jämfört med dumvänsterns eget radarpar Bill & Bull.
    Mm, det blir en hel del Billigt Bullshit.
  • Äldre 1 Jul 22:49
    Gert skrev 2016-07-01 22:38:12 följande:
    Givetvis. Det finns inte mer islamister i något annat svenskt parti än i MP. Men nu när MP har blivit granskade av media - efter många år av ickegranskning - så lär Vänsterpartiet locka till sig mera islamister.

    Jag är inte särskilt aktiv på FL i jämförelse med Hallelujasektens medlemmar.
    Ja, det har jag ingen uppfattning om. Det är möjligt att Rataxes är mer aktiv än du.

    Fyndigt med hallelujasekt om nattmössorna, hursomhelst.

    Bland utopier måste det vara den tokigaste av dem alla, nattmössestaten alltså.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Äldre 1 Jul 22:52
    FDFMGA skrev 2016-07-01 18:23:14 följande:
    Mm.

    "Problemen försvinner inte för att unga använder armbanden. Däremot ökar chansen att fler uppmärksammar, bevittnar och anmäler brotten"

    En rimlig synpunkt. 
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
    Nej, det är ingen rimlig synpunkt.

    Det enda rimliga försvaret för denna kampanj är att "vi HOPPAS att fler.... Osv"

    De kan omöjligen veta om det blir effekten i förväg.

    Nina Rung är inte polis heller. Hon är anställd av Polismyndigheten som utredare. Förmodligen som någon form av expert på genus eftersom hon är "genusvetare".

    Jag känner rätt många poliser. De tar fram skämskudden när armbanden kommer upp.
  • Äldre 1 Jul 22:53
    Rataxes skrev 2016-07-01 22:22:28 följande:

    Här skylls inte på Zara, det enbart konstateras att artisten i fråga har en förmåga att locka till sig avskum till publik.

    Bokstavskombinationen förstår inte bättre.


    Du menar att "avskum" föredrar pop? Hur kom du fram till den briljanta slutsatsen?
  • Gert
    Äldre 1 Jul 22:54
    FDFMGA skrev 2016-07-01 22:49:02 följande:
    Ja, det har jag ingen uppfattning om. Det är möjligt att Rataxes är mer aktiv än du.

    Fyndigt med hallelujasekt om nattmössorna, hursomhelst.

    Bland utopier måste det vara den tokigaste av dem alla, nattmössestaten alltså.
    Med hallelujasekten menas regeringens väckelsemöte om integration i höstas där de sjöng hallelujasånger. Barockt tyckte många om det.
    Give ´em Hell!
  • Äldre 1 Jul 22:59
    Rataxes skrev 2016-07-01 22:22:28 följande:
    Här skylls inte på Zara, det enbart konstateras att artisten i fråga har en förmåga att locka till sig avskum till publik.

    Bokstavskombinationen förstår inte bättre.
    "Vad är det förresten hos den där Zara Larsson som lockar fram så många sexövergrepp hos publiken? Obegripligt. En hatisk person som lyckas locka fram sexförbrytare?" Så skrev du.

    Låter som en klockren beskyllning. Varför håller du Zara Larssson ansvarig för en mans övergrepp på kvinna? Varför förstår du inte bättre?



Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?