• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • FDFMGA
    Gert skrev 2016-07-03 16:19:40 följande:
    Nej, vad du missuppfattar saker och ting hela tiden. Min dagbok har jag i min byrålåda och i den skriver jag för hand. Det förstår väl vem som helst att man inte kan skriva för hand på FL. 

    Jisses. (S)ekten har det inte lätt just nu.
    Det blir nog bra det där, Gert.

    Hursomhelst är det kul att läsa att Sverige har bäst rykte av alla länder i hela världen.

    Åkessonarnas kackande verkar inte ha någon större påverkan utanför avpixlat.

    Heja SverigeSolig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • nihka
    FDFMGA skrev 2016-07-03 11:40:23 följande:

    Att Sverige toppar listan över länder med världens bästa rykte är naturligtvis en konsekvens av bland annat socialdemokratins inflytande över Sveriges utveckling.

    Som svensk och socialdemokrat blir jag stolt - och det är ju också mycket vi sverigevänner kan vara stolta överSkålwww.expressen.se/nyheter/sverige-toppar-listan-over-landerna-med-varldens-basta-rykte/


    48 000 personer från G8 länderna har tyckt till och lilla Sverige går om Kanada i år och kniper förstaplatsen. Härligt!
  • SmalaSara
    Världsmedborgare skrev 2016-07-03 14:53:57 följande:
    Skulle inte förvåna mig det minsta, om de senaste uppmärksammade sexövergreppen är precis lika organiserade/framkallade av tokhögern, som det visat sig vara tidigare.
    Uppläggen verkar vara samma, så det är svårt att inte göra den jämförelsen.

    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
    Har "tokhögern" "framkallat" sexövergrepp? Ett mkt märkligt påstående. Vad menas med "tokhögern"? Och vad menas med "framkalla"?

    Har du någon källa på det?
  • FDFMGA
    nihka skrev 2016-07-03 17:55:55 följande:
    48 000 personer från G8 länderna har tyckt till och lilla Sverige går om Kanada i år och kniper förstaplatsen. Härligt!
    Ja, vilket gott betyg på vårt land från befolkningen i världens viktigaste länder.

    Jag antar att du som jag har läst till leda påståenden från Åkessons klan att Sverige är ett skräckexempel för andra länders invånare.

    I vanlig ordning har de sverigehatande klientelet fel. Gert ger en förklaring till att det kan toka till sig så fullständigt. Hen läser inte pk-sektens medier, det vill säga hen hämtar sin desinsformation från ställen som Ekerohs rasistiska kloak utpissat.

    Så här kan det då te sigTomte
    FDFMGA skrev 2016-07-03 11:40:23 följande:

    Att Sverige toppar listan över länder med världens bästa rykte är naturligtvis en konsekvens av bland annat socialdemokratins inflytande över Sveriges utveckling.

    Som svensk och socialdemokrat blir jag stolt - och det är ju också mycket vi sverigevänner kan vara stolta överSkålwww.expressen.se/nyheter/sverige-toppar-lista.../


    Världens bästa rykte hos vilka? Våldtäktsmän?
    FDFMGA skrev 2016-07-03 12:38:06 följande:
    Nej, du kan läsa i länken vilka som tillfrågats.

    Åkessonssektens onanistiska syn på våldtäkter är inte relevant i sammanhanget.

    Men starta gärna en tråd om hederskulturen inom SD-klanen där unga kvinnor utmålas som horor.

    Symptomatiskt förresten att ni åkessonare inte kan glädjas över att Sverige har världens bästa rykte.
    Nej, jag läser inte PK-sektens propagandaorgan, oavsett om det är Expressen, Aftonbladet, DN m.m. 
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Rataxes
    SmalaSara skrev 2016-07-03 18:15:23 följande:
    Har "tokhögern" "framkallat" sexövergrepp? Ett mkt märkligt påstående. Vad menas med "tokhögern"? Och vad menas med "framkalla"?

    Har du någon källa på det?
    Hen presenterar aldrig några källor, endast vaga påståenden som "allmänt känt" och "alla vet".

    Antagligen tillhör karlstadspolisen den hemliga nazistsekt som Åkessonarna döljer för allmänheten.
    Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
  • Speakers Corner
    nihka skrev 2016-07-03 17:55:55 följande:
    48 000 personer från G8 länderna har tyckt till och lilla Sverige går om Kanada i år och kniper förstaplatsen. Härligt!
    Ljuvligt och välförtjänt.
    Vi bor i ett förbaskat bra land, även om det finns gnällspikar som vill få oss att tro annorlunda.
    Och nu när vi har rätt regering (det vill säga) en vänsterregering i högsätet kommer det bara bli bättre.
    Synd att en del väljer att fokusera på enbart det negativa, inget land är perfekt.
    Men som synes så är Sverige ett väldigt, väldigt bra land att leva i.
    Tror man något annat så saknar man nog perspektiv på hur livet kan te sig för dom inte haft lika stor tur som vi svenskar har.
    Vi har mycket att vara stolta över och vi har råd att vara generösa mot dom som har det svårare.
    Allt annat är bara småaktig missunnsamhet. 
  • Världsmedborgare
    Rataxes skrev 2016-07-03 15:03:30 följande:
    Karlstadpolisen har redan gett sin version av det inträffade.
    Lämna tillbaks din kristallkula, pengarna tillbaks om du har kvittot kvar. Den fungerar inte.
    Lite väl tidigt att uttala sig om det, eftersom övergreppen fortsätter, så inte så genomtänkt att uttala sig innan vi sett slutet på den här omgången av sexövergrepp.
    Tycker även det liknar vad som hände förra gången, men som sen alltså visade sig vara helt fel.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • nihka
    FDFMGA skrev 2016-07-03 19:20:39 följande:
    Ja, vilket gott betyg på vårt land från befolkningen i världens viktigaste länder.

    Jag antar att du som jag har läst till leda påståenden från Åkessons klan att Sverige är ett skräckexempel för andra länders invånare.

    I vanlig ordning har de sverigehatande klientelet fel. Gert ger en förklaring till att det kan toka till sig så fullständigt. Hen läser inte pk-sektens medier, det vill säga hen hämtar sin desinsformation från ställen som Ekerohs rasistiska kloak utpissat.

    Så här kan det då te sigTomte
    Världens bästa rykte hos vilka? Våldtäktsmän?
    Nej, jag läser inte PK-sektens propagandaorgan, oavsett om det är Expressen, Aftonbladet, DN m.m. 
    Det kanske står på Avpixlat att G8-panelen bestod av våldtäktsmän och att man inte tillfrågat några kvinnor. Eller om det står så på FriaTider eller Nordfront där de tunga nassarna hänger.

    I Expressen rapporterades det iaf att 48 000 personer från G8 länderna har tyckt till och lilla Sverige går om Kanada i år och kniper förstaplatsen i listan med länder med världens bästa rykte. W00t, w00t!


  • FDFMGA
    nihka skrev 2016-07-03 19:42:32 följande:
    Det kanske står på Avpixlat att G8-panelen bestod av våldtäktsmän och att man inte tillfrågat några kvinnor. Eller om det står så på FriaTider eller Nordfront där de tunga nassarna hänger.

    I Expressen rapporterades det iaf att 48 000 personer från G8 länderna har tyckt till och lilla Sverige går om Kanada i år och kniper förstaplatsen i listan med länder med världens bästa rykte. W00t, w00t!


    Mm, även i Dagens Industri som publicerade ursprungsnyheten. 

    Funderar på vad som är den svenskaste visa jag vet just nu. Något ska man ju lyssna på för att fira att Sverige är det land som har bäst rykte i hela världen, men jag kommer inte på något passande.

    Tror jag tar den här:



    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Världsmedborgare
    SmalaSara skrev 2016-07-03 18:15:23 följande:
    Har "tokhögern" "framkallat" sexövergrepp? Ett mkt märkligt påstående. Vad menas med "tokhögern"? Och vad menas med "framkalla"? Har du någon källa på det?
    Källor finns på Nätet eller så kan du göra som jag, följa vad som sägs hos de utländska nyhetskanalerna som finns tillgängliga för alla, sen du kan välja vilken du vill tro på.
    Men nog borde du känna till t.ex de polacker som var här för ett tag sedan och stod för bråk och allehanda skit, alla med kopplingar till den svenska (Europeiska) tokhögern och även den organiserade brottsligheten.

    Och inte tror du väl på fullt allvar, att när det plötsligt uppstår en hel rad med (sex)brott som samtliga pekar ut flyktingar uppstår slumvis, spontant och i massupplaga?

    I så fall är du väldigt naiv och ovetande om, att det är den typen av brott kan vi se i flera länder där fiender till de flyktingar vi har tagit hand om här i Sverige är de som blir utsatta.
    Och att det används för att skapa motsättningar i Sverige (Europa) som är avsedda att peka ut flyktingar som anhängare till Daesh/Is och vara terrorister, är inget som kan komma som nån nyhet eller överraskning för någon längre.
    Inte heller att det finns samband mellan tokhögern, den organiserade brottsligheten och hur märkligt det än kan tyckas, islamska extremister.

    Och det var högst nån vecka sedan som vi fick veta, att de vapen som beslagstog hos en av IS-anhängarna i Belgien, var köpta och levererade av den organiserad brottsligheten.

    Till slut då, du kan omöjligt ha missat, att just den organiserade brottsligheten ofta rekryterar bland flyktingarna, det har det talats om ett flertal ggr, och är idag så välkänt att det kanppast kan ha undgått någon.

    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?