• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Gert

    Gustav Fridolin är Sveriges svar på Boris Johnson, sa Jan Björklund. Haha!


    Give ´em Hell!
  • FDFMGA
    FDFMGA skrev 2016-07-03 19:58:03 följande:
    Mm, även i Dagens Industri som publicerade ursprungsnyheten. 

    Funderar på vad som är den svenskaste visa jag vet just nu. Något ska man ju lyssna på för att fira att Sverige är det land som har bäst rykte i hela världen, men jag kommer inte på något passande.

    Tror jag tar den här:


    " target="_blank">

    Eller den härSolig



    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Världsmedborgare
    Rataxes skrev 2016-07-03 19:30:10 följande:
    Hen presenterar aldrig några källor, endast vaga påståenden som "allmänt känt" och "alla vet".

    Antagligen tillhör karlstadspolisen den hemliga nazistsekt som Åkessonarna döljer för allmänheten.
    Helt rätt, eftersom jag själv anser "källor" på tok för opålitliga och lätta att manipulera, så jag brukar i regel låta er läsare själva välja vad ni vill tro, eller själva söka efter sanningen.
    Då behöver jag bara stå för vad jag själv skriver, vilket är långt enklare och mer rakryggat, än att trassla in mig i osäkra källhänvisningar och försvara vad andra påstår är sanningen.

    Jag tror på det jag skriver, så jag känner absolut inget behov att framföra någon annans "sanningar", iaf inte om dom inte helt överensstämmer med mina egna, men då kan jag ju lika gärna använda egna ord, vilket alltså är vad jag gör.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Speakers Corner skrev 2016-07-03 19:30:18 följande:
    Ljuvligt och välförtjänt.
    Vi bor i ett förbaskat bra land, även om det finns gnällspikar som vill få oss att tro annorlunda.
    Och nu när vi har rätt regering (det vill säga) en vänsterregering i högsätet kommer det bara bli bättre.
    Synd att en del väljer att fokusera på enbart det negativa, inget land är perfekt.
    Men som synes så är Sverige ett väldigt, väldigt bra land att leva i.
    Tror man något annat så saknar man nog perspektiv på hur livet kan te sig för dom inte haft lika stor tur som vi svenskar har.
    Vi har mycket att vara stolta över och vi har råd att vara generösa mot dom som har det svårare.
    Allt annat är bara småaktig missunnsamhet. 
    Hade gnällspikarna bott i ett annat land, alltså den typen av land dom så hett eftertraktar, ja då¨hade käften på dom varit igentäppt för länge sen, och det enda dom hade fått använda den till, hade varit att slicka röven på sina fångvaktare.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Gert skrev 2016-07-03 20:03:28 följande:
    Gustav Fridolin är Sveriges svar på Boris Johnson, sa Jan Björklund. Haha!

    Där har han en poäng
    Men herr Björklund har igen börjat ge råd om hur Sverige ska förbättra sin skola, och vi gör nog bäst i att inte lyssna på det tramset, för han om någon ligger bakom den dålig skola vi har idag.
    Uppenbart har han missat den debatt som pågår om masterexamen ute i Europa, där man tycker att den har blivit så urvattnad att den tappat mycket av sitt värde, och inte längre kan anses uppnå tidigare status.., och just masterexamen är vad herr Björklund nu vill se i Sverige, för att förbättra den svenska skolan.


    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • SmalaSara
    Världsmedborgare skrev 2016-07-03 20:00:47 följande:
    Källor finns på Nätet eller så kan du göra som jag, följa vad som sägs hos de utländska nyhetskanalerna som finns tillgängliga för alla, sen du kan välja vilken du vill tro på.
    Men nog borde du känna till t.ex de polacker som var här för ett tag sedan och stod för bråk och allehanda skit, alla med kopplingar till den svenska (Europeiska) tokhögern och även den organiserade brottsligheten.

    Och inte tror du väl på fullt allvar, att när det plötsligt uppstår en hel rad med (sex)brott som samtliga pekar ut flyktingar uppstår slumvis, spontant och i massupplaga?

    I så fall är du väldigt naiv och ovetande om, att det är den typen av brott kan vi se i flera länder där fiender till de flyktingar vi har tagit hand om här i Sverige är de som blir utsatta.
    Och att det används för att skapa motsättningar i Sverige (Europa) som är avsedda att peka ut flyktingar som anhängare till Daesh/Is och vara terrorister, är inget som kan komma som nån nyhet eller överraskning för någon längre.
    Inte heller att det finns samband mellan tokhögern, den organiserade brottsligheten och hur märkligt det än kan tyckas, islamska extremister.

    Och det var högst nån vecka sedan som vi fick veta, att de vapen som beslagstog hos en av IS-anhängarna i Belgien, var köpta och levererade av den organiserad brottsligheten.

    Till slut då, du kan omöjligt ha missat, att just den organiserade brottsligheten ofta rekryterar bland flyktingarna, det har det talats om ett flertal ggr, och är idag så välkänt att det kanppast kan ha undgått någon.

    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
    Vill man hända dylika konspirationsteorier bör man ha väldigt gott på fötterna. Det har hittills inte framkommit öht något som tyder på att "tokhögern framkallat" sexbrott.

    Har du några bevis är det läge att presentera dem nu.

    Annars passar ett citat från "under det rosa täcket" av Nina Björk: "gör förtryckaren slaven till en bättre människa"?

    Svaret är "nej". Tål att tänkas på.
  • FDFMGA
    Världsmedborgare skrev 2016-07-03 20:13:14 följande:
    Hade gnällspikarna bott i ett annat land, alltså den typen av land dom så hett eftertraktar, ja då¨hade käften på dom varit igentäppt för länge sen, och det enda dom hade fått använda den till, hade varit att slicka röven på sina fångvaktare.
    Haha, så sant.

    Tyvärr är vi onödigt släpphänta mot den sverigefientliga hatflocken här. ja, självklart får de hata det land som föder dem - men att hot och hat numer regelmässigt riktas mot offentliga personer från extremister som triggats av hatsajterna är oacceptabelt.

    Intressant av Ola Larsmo om hoten mot yttrandefriheten

    tinyurl.com/jn2nrwl
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2016-07-03 10:54:27 följande:

    Tror du att det är många som anser att arbetslösa och sjuka också borde få göra jobbskatteavdraget? Anser du det?


    Varför tror du att socialdemokrater skulle tappa förtroendet för Stefan Löfven? Socialdemokraterna var mycket tydliga före valet att de inte skulle göra ändringar av jobbskatteavdraget och vad har man då att  bli besviken för?


    En socialdemokratisk statsminister som identifierar det han tycker är en orättvisa men som han sedan vägrar försöka korrigera med hänvisning till att "lagt kort ligger". Det är ändå ett ganska magstark uttryck för någon som menar sig stå på de svagas sida.

    En och annan sosse-pensionär med låg pension är säkert besviken på att han inte ens försöker kompensera dem, på något sätt.


  • Speakers Corner

    Den här tycker jag visar en del av det vackraste med Sverige.
    Vår generositet och solidaritet med som har det svårare.
    Vårt öppna och välkomnande sinne mot främlingar, en del kallar det naivt, jag kallar det styrka.
    Cynism är rädsla, rädsla gör en människa svag. 



  • Flash Gordon
    Rataxes skrev 2016-07-03 15:31:45 följande:
    300MSEK/år fram till 2040 för att köpa in utsläppsrätter som sedan ska förstöras. Dvs vaskning av pengar som får Schymans eldande av 100 000 att framstå som sansad.
    Fast de skulle börja betalas ut tidigast 2018, vilket betyder att efter nästa val (senast 2018) så kommer den nya regeringen att kunna stoppa dem.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?