• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • nihka
    Gert skrev 2016-07-05 17:23:11 följande:

    Hur kan denna inkompetenta regering ha kvar rikspolisidioten Dan Eliasson - eller 291:an Eliasson som han också kallas?

    Det är ett hån mot hela samhället att inte Stefan Löfven sparkar nollan.


    Hejsidåsi!
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2016-07-05 14:53:05 följande:
    Tror inte det går att komma längre ned på den skalan faktiskt.

    MP i en regering är ett rejält sänke när det gäller det här med förnuft. Ska möjligen vara Fi då ...
    Eller hur! Men tänk dig under skalan: SD. Nej, det går inte att föreställa sig och som tur är kan ingen av de andra riksdagspartierna det heller.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2016-07-05 18:30:06 följande:
    Hejsidåsi! smile2.gif
    Hm, har Gert ogillat rikspolischefen nu igen.

    Han är inte ensam - även Rataxes framför kritik mot Dan Eliasson.

    Bäva månde regeringen när FL:s vassaste pennor har vässat argumentenSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2016-07-05 18:54:31 följande:
    En som inte har förtroende för regeringen är artisten Naomi Pilgrim:

    www.svt.se/kultur/musik/vagrar-varma-publiken...

    Hon skulle ha uppträtt ikväll i samband med Stefan Löfvens tal i Almedalen men hon har nu hoppat av i protest mot regeringens politik.
    Är det dina åsikter hon framför: "Regeringen har gjort allt för att minska antalet människor som flyr hit. Det är en överjävligt dålig tidpunkt att fatta ett sånt beslut. Det måste finnas en annan lösning, det är så jag känner. Vi kan sätta människor på månen, vi har kapacitet".

    Då förstår jag att ditt förtroende för regeringen har minskat.

    Själv tror jag att det var ett nödvändigt beslut och det skadade inte mitt förtroende.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • nihka
    Kung Markatta skrev 2016-07-05 18:54:31 följande:

    En som inte har förtroende för regeringen är artisten Naomi Pilgrim:

    www.svt.se/kultur/musik/vagrar-varma-publiken-for-lofven-hoppar-av-i-protest

    Hon skulle ha uppträtt ikväll i samband med Stefan Löfvens tal i Almedalen men hon har nu hoppat av i protest mot regeringens politik.


    Ja, hon tycker flyktingpolitiken är för hård och ffa förhindrar familjer från att återförenas och därför har hon inte längre det förtroende för regeringen som hon hade. Hon säger att socialdemokraterna har frångått sina ideal.

    Kanske är det the Naomi Pilgrens of FL som sagt sitt i omröstningen i den här tråden. En överväldigande majoritet vill att det ska komma många fler flyktingar och till och med SDare skriver att de gläds åt det
  • nihka
    FDFMGA skrev 2016-07-05 19:06:34 följande:
    Själv tror jag att det var ett nödvändigt beslut och det skadade inte mitt förtroende.
    Sådana beslut har tagits tidigare och kommer så klart att tas igen.

    Världen är en föränderlig plats.
  • Världsmedborgare
    SmalaSara skrev 2016-07-05 15:52:05 följande:
    Jag vet. Men jag tycker den här teorin som världsmedborgaren för fram är så... Spännande - och lite rolig att göra spin-offs på.
    Du är väldigt välkommen att göra det, vem vet, du kanske triggar någon att börja rota runt på Nätet och hittar saker som vi alla missat, vilket är precis min önskan och tanke genom det sätt jag debatterar, och får så mycket skit för från visst håll.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Tom Araya skrev 2016-07-05 16:03:25 följande:

    Förändringen har pågått under århundraden....
    sv.wikipedia.org/wiki/Reformationen

    Förövrigt är år 1700 316 år sedan, 1800 är 216 år sedan.

    Religiöst anpassad vård, religiösa anpassningar i skolan, religiösa anpassningar i arbetslivet (exempelvisen religiösa undantag i uniformsreglementen), religiösa friskolor...hade det inte varit för invandrad religion hade troligen omskärelse av pojkar likställts med motsvarande för kvinnor och alltså inte varit tillåtet idag. Det senaste jag läste var skolan som byggde bönerum. Det här är en avvikelse från det tidigare spåret mot ett mer sekulärt samhälle som vi tydligt har märkt under 1900-talet.



    Och vi ska inte glömma alla religiösa stollar som fortfarande finns i Sverige, stollar som inte är ett dugg bättre än de stollar som invandrar.
    Men så länge dom hålls för sig själva och vi håller ett öga på dom, och ser till att dom följer svensk lag, då kan dom få finnas och utöva sin religion.

    Om nån missat det, så gick det bara för ett litet tag seden en serie på SVT om sekter i Sverige.
    Se den, så finner ni att vi inte är så befriade från religiösa inhemska knäppgökar, eller så behöver ni bara kolla upp Livets Ord, den sekten kan ge vem som helst kalla kårar.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Gert skrev 2016-07-05 18:08:45 följande:
    Du svarade inte på frågan.

    Det glädjer mig att en överväldigande majoritet - 73% - har röstat "Nej, verkligen inte!" på frågan om de har förtroende för regeringen. 
    Nu vet vi ju att vi lever i världens bästa land, det har 48.000 utfrågade från 8 av världens mest inflytelserika länder röstat fram , så vad 338 personer tycker här på FL röstat för, ja det känns helt enkelt bara fjuttigt.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?