• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2017-01-19 13:07:40 följande:
    Socialdemokratisk ledarskribent applåderar AKB:s utspel:

    www.folkbladet.se/blogg/widardirekt/en-applad...

    FD får nog uppdatera listan på skrikhögersossar ännu en gång Glad
    Behövs inte.

    Widar Andersson räknar jag sedan länge som en av skrikhögerns ljudligaste röster.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA

    Som väntat säger också L nej till det brunblå alternativet.

    Det visste ju också Kinberg Batra att de skulle göra, men det finns ju en stark brun falang inom M och hon har nu gett dem lite stöttning.

    Intressant med moderaterna som under relativt få år gick från att vara ett renodlat högerparti till att under Reinfeldt bli ett mittenparti för att under Kinberg Batra vika av åt höger igen i riktning Åkesson.

    Många av oss som inte är alltför unga minns förmodligen de gamla moderaterna och hur mycket hat det fanns inom det partiet. Jag tror inte att Kinberg Batras rantande efter Åkesson kommer att locka tillbaka dessa, snarare att hennes velande innebär att hon kommer att tappa till såväl SD som L och C.

    www.svd.se/just-nu-liberalerna-kommenterar-m-utspelet/om/det-nya-politiska-laget


    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2017-01-19 13:00:24 följande:
    Precis! Snart kanske C är det största Allianspartiet,
    Ja, det obehagliga med eett sånt här spel för galleriet är väl hur straka krafter det lär finnas inom M som vill ha ett brunblått alternativ i politiken. 

    Kinberg Batra visste ju att hon skulle få nej från C och L och lär ju också föstå att flykten av väljare till C (och L) lär tillta efter detta men inte desto mindre gjorde hon utspelet av internpolitiska skäl.

    Frågan är väl om M på sikt kommer att assimileras in i SD eller om det blir integration och det nya pariet blir MSD, Moderata SverigeDemokraterna eller SDM, SaDoMasochisterna.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Abegayle70
    FDFMGA skrev 2017-01-19 14:21:57 följande:
    Ja, det obehagliga med eett sånt här spel för galleriet är väl hur straka krafter det lär finnas inom M som vill ha ett brunblått alternativ i politiken. 

    Kinberg Batra visste ju att hon skulle få nej från C och L och lär ju också föstå att flykten av väljare till C (och L) lär tillta efter detta men inte desto mindre gjorde hon utspelet av internpolitiska skäl.

    Frågan är väl om M på sikt kommer att assimileras in i SD eller om det blir integration och det nya pariet blir MSD, Moderata SverigeDemokraterna eller SDM, SaDoMasochisterna.
    SDM

    Nä, jag gillar inte alls det här. Ser gäran en alliansregering, men utan brunt.
    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • FDFMGA
    Abegayle70 skrev 2017-01-19 14:23:27 följande:
    SDM smile2.gif

    Nä, jag gillar inte alls det här. Ser gäran en alliansregering, men utan brunt.
    Ser ogärna en alliansregering men så länge den inte ligger men Åkesson och hans järnrör kan jag uthärda utan svårigheterSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Tom Araya
    Världsmedborgare skrev 2017-01-19 07:24:29 följande:
    SD:s vilja är inte folkets vilja, den ligger med all tydlighet hos regeringen + Alliansen.

    Angående folkets vilja, så bör Alliansen göra som dom bl.a utlovat i SVT, att lyssna mer på folket, och då ändra ståndpunkt vad gäller vinster i välfärden.
    Sd borde representera folkets vilja utefter valresultat i lika hög grad som för andra partier, eller hur tänkte du nu? Ingen har väl röstat för en allians, särskilt inte en blocköverskridande sådan!?

  • Tom Araya
    Tom Araya skrev 2017-01-19 19:15:35 följande:
    Sd borde representera folkets vilja utefter valresultat i lika hög grad som för andra partier, eller hur tänkte du nu? Ingen har väl röstat för en allians, särskilt inte en blocköverskridande sådan!?
    Som fortsättning på den diskussionen...

    Totalsvängningen: Väljarnas nya agenda spelar SD i händerna
    NYHETERtis 17 jan 2017
    Väljarna tycker i dag att andra frågor toppar den politiska dagordningen än de gjorde i valet.
    Den nya agendan överensstämmer med Sverigedemokraternas. Men inte med regeringens.

    www.aftonbladet.se/a/08prg
  • Tom Araya
    Kung Markatta skrev 2017-01-12 15:43:57 följande:
    Ja, så har det ju aldrig tidigare gått till! Glad
    Jo, men i tyvärr allt lägre grad. I industriområdena byggs inga nya spår, däremot rivs en del gamla upp, medan andra ligger kvar oanvända.
  • Tom Araya

    En blocköverskridane politik vore väl fantastiskt....plocka ihop den sämsta kombinationen av alla delar... :)

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?