• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • FDFMGA
    plasmafysik skrev 2019-01-23 18:49:24 följande:
    S regerar oavsett valresultat. Men det är V och MP som besstämmer - oavsett valresultat.
    Nja, det var många fel i en kort mening, snudd på rekord, kanske.

    Nej, S regerar inte oavsett valresultat.

    Nej, MP:s inflytande kommer att marginaliseras ytterligare jämfört med förra mandatperioden då deras inflytande var försumbart.

    V kommer att bli helt utan inflytande, till skillnad från förrra mandatperioden då de hade ett oproportionerligt inflytande på regeringspolitiken.
  • plasmafysik
    FDFMGA skrev 2019-01-23 18:57:45 följande:
    Nja, det var många fel i en kort mening, snudd på rekord, kanske.

    Nej, S regerar inte oavsett valresultat.

    Nej, MP:s inflytande kommer att marginaliseras ytterligare jämfört med förra mandatperioden då deras inflytande var försumbart.

    V kommer att bli helt utan inflytande, till skillnad från förrra mandatperioden då de hade ett oproportionerligt inflytande på regeringspolitiken.
    Jo, S regerar oavsett valresultat numera, detta enligt DÖ.

    MP säkerställer att islamismen överrider sunt förnuft. Man kan säkert höja bensinskatter, flygskatter, trängselskatter, stänga Bromma flyplats, försena förbifart Stockholm o.s.v o.s.v

    V säkerställer att inga inkomstskatter sänks
  • Flash Gordon
    RebeckaZ70 skrev 2019-01-23 10:29:44 följande:
    De verkar inte se något som helst problem med att deras företrädare poserar med kartor där Israel inte existerar, eller att de deltar i demonstartioner där det sprids antisemitism. Det verkar helt normalt att ta emot och posera med medaljer som delas ut till terrorister och mördare. "Kära systerparti" till en terrorist och förintelseförnekare. Ett ungdmosförbund där antisemitism verkar vara en merit.

    Om man inte visste bättre kunde man tro att det var NMR som beskrevs.
    Det kommer ifrån Palestinarörelserna på 60- och 70-talen. Vänsterrörelser där palestinierna var offer och de förtryckta. Israel (dvs i praktiken judar) och USA var förövarna.

    I över 50 år (ett halv sekel!) har vänstern och dess medlemmar och politiker marinerats i en kultur som gradvis blivit allt grövre. Där man likt den kokande grodan vant sig med allt grövre och grövre saker. Antisemitism och islamism har idag normaliserats i partier som S, MP och V.

    Därför kan Hillevi Larsson obehindrat fortsätta som riksdagspolitker för S trots att hon stoltserar med en plakett med en karta där Israel är utlånat.

    Därför kan SSU i Malmö vara ett näste av judehatare.

    Därför kan Löfven kalla Fattah för "kära systerparti", Svenskt bistånd gå till att avlöna jude-mördare och vår nya demokratiminister hylla islamister som "demokrater".

    Allt detta och mycket, mycket mer därtill - utan att de behöver stå till svars för det.

    .
    Det är inbakat i deras politiska DNA och allt härrör sig från Palestinarörelserna.
  • plasmafysik
    Flash Gordon skrev 2019-01-23 22:36:01 följande:

    Ska vi addera att den nya MP-ministern Åsa Lindestam ombesörjde bidrag till "Islamic Relief" när hon var Stockholmspolitiker?

    Islamic Relif som alltså är en del av Muslimska Brödraskapets sfär och som anklagas för att slussa pengar vidare till Hamas ...

    uvell.se/2019/01/21/islamic-relief-och-mp-ministern/

    .
    Alltså 3,5 år TILL med detta ...


    Den regering vi fått är MYCKET värre än någon kunde ana.

    Nåväl, de som röstat rödgrönt är de som kommer drabbas hårdast.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2019-01-23 09:28:49 följande:
    Förmodligen ganska lite.

    Sådan där hår, på vita, brukar hållas ihop av en blandning av fett, smuts och vax.

    Läsvärt: axess.se detgodasamhallet.com ledarsidorna.se
    Fördomarna flödar igen ser jag. Dreads hålls oftast ihop utan några produkter och tvättas en gång i veckan.

    Har du läst dig till den här fördomen i din rasseartikel?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • plasmafysik
    nihka skrev 2019-01-23 23:20:55 följande:
    Fördomarna flödar igen ser jag. Dreads hålls oftast ihop utan några produkter och tvättas en gång i veckan.

    Har du läst dig till den här fördomen i din rasseartikel?
    Jag bedömer att det skadar milön i onödan
  • nihka
    plasmafysik skrev 2019-01-23 23:42:39 följande:
    Jag bedömer att det skadar milön i onödan
    Absolut. Rasseartiklar skadar miljön i onödan.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • plasmafysik
    nihka skrev 2019-01-23 23:47:52 följande:
    Absolut. Rasseartiklar skadar miljön i onödan.
    Det har du helt rätt i. Hur kan jag hjälpa bekämpa rasismen? Förstår den inte.
  • RebeckaZ70

    Så rätt beskrivet.
    Därför kan Sverige ha en utrikesminister som uttrycker sig som "Judarna kampanjar mot mig", "Jag vet inte hur de resonerar" om frågan varför fler och fler av Malmös judar väljer att flytta till Israel, och väljer att koppla Israel/"Palestina" konflikten till terrordåden i Paris.
    Den ledande socialdemokraten i Malmö tyckte att judarna i staden fick skylla sig själva så länge de inte tog avstånd från Israel.  

    Sedan har man det andra regeringspartiet, med antisemiter som Kaplan, Hansen, och det förra språk (hel)röret Gahrton som förutom att ha haft samröre med Ahmed Rami som drev den antisemitiska Radio Islam, även sa att Kaplans avgång var en sionistisk komplott.

    Socialdemokraten Viola Furubjelke stödde det nazistiska hamas. Samma terrororganisation som Jan Hjärpe kallade religiös socialdemokrati. Samma Hjärpe som försvarade Ahmed Rami när han åtalades för hets mot folkgrupp.

    Samma socialdemokrater som skränar om ett annat partis bruna rötter har svårt att se det egna bruna. Som att skylla skitlukten på någon annan när man själv har byxorna fulla.

    Nedan, de religiösa socialdemokraternas flagga?

    Religiösa socialdemokrater?


    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?