• Äldre 9 Apr 19:38
    36552 visningar
    13 svar
    13
    36552

    Hjälp mig gå från orange till askblont hår!!!

    Hej! Jag hade för bara 3-4 dagar sedan väldigt rött hår, men blev helt plötsligt less och bestämde mig för att bleka det blont istället. Nu vet jag att röda pigment är sjukt pissiga att få ur håret, men jag har haft i 2 paket LorealParis SuperBlondeCremeAvfärgning + 1 paket av samma fast starkare blekning. Nu har jag ljusgult hårbotten och är fortfarande lika orange i längderna, trots 3 intensiva avfärgningar. Jag har googlat som en galning efter lösningar på denna jävla Pippi-frisyr jag är fast med, men jag har läst fel verkar det som. Jag köpte Loréals silverschampo (som sägs vara riktigt bra) + Revlon Nutria Color Creme 1002 (platinum white), och jag har tvättat håret med dessa produkter 2 gånger nu. Den andra gången hade jag i både schampot och balsamet längre än vad som står på flaskorna, men jag ser ingen. Skillnad. Alls. Det är alltså violetta toner i dessa produkter, men enligt någon jävla färgnisse här ute på nätet så ska jag använda något med BLÅ toner i för att få bort den orangea färgen. Och hur mycket jag än letar, så hittar jag ingen länk eller något till silverschampon med blå färg, så är det - snälla - någon här som vet hur jag ska gå till väga? Vart hittar jag detta blåa mirakelschampo, och har ni tips på vad jag annars kan göra för att bli ljust askblond? Är det förresten svårare för håret att "bearbeta" en blekning om man gjort flera under en väldigt kort period, alltså en vecka? 
    Jag undviker helst att gå till frisörer, då de lär göra exakt samma sak som jag fast tar mycket mer betalt för det. Är innerligt tacksam för hjälp här på nätet istället. 

    Tack på förhand!


    Kolla på skiten. Ser ju helt loco ut.

  • Svar på tråden Hjälp mig gå från orange till askblont hår!!!
  • audio
    Äldre 9 Apr 21:23
    #1

    Sorry går inte utan att förstöra hålet helt och det blir bara pippigult. Färga över och låt det växa ut. Silver schampo slår lätt över till grönt.


    Gå och dö. Ärligt talat jag bryr mig inte (Ta det inte personligt)
  • audio
    Äldre 9 Apr 21:24
    #2
    audio skrev 2015-04-09 21:23:56 följande:

    Sorry går inte utan att förstöra hålet helt och det blir bara pippigult. Färga över och låt det växa ut. Silver schampo slår lätt över till grönt.


    håret Glad
    Gå och dö. Ärligt talat jag bryr mig inte (Ta det inte personligt)
  • Äldre 9 Apr 21:27
    #3

    måste säga att jag gilla det. färgerna smälter ihop väldigt fint. tyvärr vet jag inte hur du ska få det bra.

  • Äldre 9 Apr 22:00
    #4

    Joico har ett silverschampo för orange hår och ett för gult. Vet dock inte om det biter på ditt hår eller bara gör det slitet tyvärr.

  • Äldre 10 Apr 09:42
    #5

    Varför inte sätta i en askblond färg?

  • Ruh
    Äldre 10 Apr 09:47
    #6

    Det är nog för mörkt för att silvershampoo ska göra någon skillnad.

    Gjorde typ lika förut, slutade med ett dyrt besök till frissan.. (1600

  • Tjej18
    Äldre 10 Apr 09:48
    #7

    Tyvärr men när håret är i det oreanga stadiet finns inget mer att göra än att antingen fortsätta bleka håret eller sätta i en brun färg. Om du fortsätter bleka så kommer håret antagligen gå sönder. Det bästa du kan göra är att låta håret vila iaf 3 veckor, sedan bleka en gång och sedan göra samma igen tills du är nöjd. Silverschampoo funkar ENDAST på gult hår, då det tar bort GULA toner. / frisör

  • Tue 21 Feb 2023 13:32
    #8

    Hej! 
    Det du behöver är Manic panics blekning som finns att köpa på t.ex bluefox.se..har alltid fått mitt mörkfärgade hår avfärdat till en vit ton med inslag av gult. Sen färgat askblond efter å resultatet har blivit topp varje gång. 

    Nu igår gjorde ja en blekning med den som du har blekt med från affären, och fick pippi orange hår, och inte ens den askblonda färgen fixa det. Så nu får ja göra om å göra rätt och beställt manic panics blekning igen 👌 den sliter inte heller på håret. Men klart den bästa ever! 

  • Thu 16 Mar 2023 18:56
    #9

    Skulle säga att det behövs en till blekning+ en blue toner.

  • Thu 16 Mar 2023 18:59
    #10

    Moods blekning och sedan extra ljus isblond toning över. 

  • Thu 16 Mar 2023 19:01
    #11

    Eller du ville vara askblond. Beror på hur askblodn du menar? Mood har iallafall en extra ljus askblond också har jag för mig som är jättebra. En vanlig askblond finns med, men det är lätt att det blir brunt om man använder för mörk toning. Bara ett tips, råkade själv göra så en gång. Håret suger åt sig färg jättemycket när det är blekt. Så jag hade tagit extra ljus askblond om jag vore du.

  • Thu 16 Mar 2023 19:02
    #12

    Jag hade nog inte vågat bleka det igen, det kan gå av eller bli jätteslitet. Jag hade satsat på en ljusbrun färg, antingen toning eller hårfärg. Det bleks ju under sommaren av solen, så då blir det väl antagligen blont då.

    En sån färg tänker jag att du kan ha: www.apotea.se/garnier-olia-light-brown-6-0 

  • Thu 16 Mar 2023 19:03
    #13
    GrönVindruva skrev 2023-03-16 19:02:31 följande:

    Jag hade nog inte vågat bleka det igen, det kan gå av eller bli jätteslitet. Jag hade satsat på en ljusbrun färg, antingen toning eller hårfärg. Det bleks ju under sommaren av solen, så då blir det väl antagligen blont då.

    En sån färg tänker jag att du kan ha: www.apotea.se/garnier-olia-light-brown-6-0 


    Fast när jag ser ditt hår en gång till så måste du nog bleka de mörkaste partierna så det inte blir fläckigt efter du färgat.
Svar på tråden Hjälp mig gå från orange till askblont hår!!!