• Ananas

    Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

    Hej!
    Jag plussade i måndags och är nu gravid efter mitt fjärde IVF-syskon-försök. Har en son sedan tidigare, född 2012, som kom till på första IVF-försöket. Jag har ett tidigt missfall i bagaget och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

    Jag hoppas ni är fler som vill hänga med här?

    Kram

  • Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
  • Cyanea

    Jag var förresten på Åhléns idag för att för första gången titta på bebiskläder! Jag blev helt tårögd av att gå omkring och ta i de små kläderna <3 

    Jag tyckte att de hade ett väldigt bra utbud, för det fanns mycket ekologiskt och det allra mesta var ganska könsneutralt. Ingen uppdelning mellan pojk- och flickkläder. Och massor med fint!!! 

    Snacka om att man blir sugen på att storhandla på en gång :D Men det är ju ingen brådska, så jag får hålla mig lite till ;) 

  • Ananas

    Cyanea: Åhléns har mkt fint & jag gillar Newbie från Kappahl också.


    Jag har gått igenom lite av storebrors första kläder idag och inser att jag nog inte kommer behöva köpa någonting innan lillebrors ankomst! Fast jag kommer nog inte kunna låta bli.... 

  • Linda8110
    Cyanea skrev 2015-09-20 15:26:43 följande:
    Hihihi!!! Häftigt!!! Det är underbart när man ÄNTLIGEN kan dela med sig lite av miraklet man ständigt bär med sig <3 
    Linda8110 skrev 2015-09-20 11:36:15 följande:Haha åh vad häftigt!!! Jag har inte känt något alls på ett dygn drygt så jag har ju såklart panik haha
    INGEN PANIK - fy dig ;) Det är så vissa dagar. Jag har haft ett helt gäng av dem, ibland ett par-tre stycken i följd. Fy farao vad rädd jag blir varje gång, men det är ju som det ska. Har börjat känna rörelser innanför blygdbenet och ända uppe i naveln, så uppenbarligen flyttar hon på sig rätt mycket från dag till dag. Ibland sparkar de åt andra håll än framåt mot ens mage, och då känns inte ett smack. Så no worries :) 

    Jag följer barnvagnsdiskussionen med stort intresse, tycker själv att det är supersvårt men har inget alls att bidra med mer än att jag är nyfiken på era erfarenheter och tankar. Har mest varit inne på Emmaljunga eller Britax, men har egentligen ingen aning. Har inte provkört någon än och har tänkt skjuta på att beställa en till ca v. 30. 
    Det är bra att du taggar ner mig lite haha men nu får gärna pyret göra sig tillkänna haha! Jag låg i alla möjliga hopkrupna positioner igår kväll för att något NÅGOT skulle kännas, men nej... Ja du kan ju tänka dig hur jag såg ut haha! Min sambo suckade åt mig att tagga ner ;)

    Fin mage du har!
  • Cyanea
    Linda8110 skrev 2015-09-21 05:31:15 följande:
    Det är bra att du taggar ner mig lite haha men nu får gärna pyret göra sig tillkänna haha! Jag låg i alla möjliga hopkrupna positioner igår kväll för att något NÅGOT skulle kännas, men nej... Ja du kan ju tänka dig hur jag såg ut haha! Min sambo suckade åt mig att tagga ner ;)

    Fin mage du har!
    Sötaste skitunge - inte oroa din mamma! Men som sagt, det är såpass tidigt att du inte ska behöva känna varje dag. Är du orolig ändå (vilket man ju faktiskt är ibland även om man vet bättre) - ring MVC och be om råd. Kanske kan du få lyssna lite på hjärtat eller något. Ibland (dock inte varje dag) kan min man höra hennes sparkar även om jag inte känner dem. Ni kanske kan prova det? Men bli inte orolig om han inget hör, det gör som sagt inte min man heller. 

    Tack så mycket :D Jag är väldigt förtjust i den ;) 
  • Linda8110
    Cyanea skrev 2015-09-21 13:01:07 följande:
    Sötaste skitunge - inte oroa din mamma! Men som sagt, det är såpass tidigt att du inte ska behöva känna varje dag. Är du orolig ändå (vilket man ju faktiskt är ibland även om man vet bättre) - ring MVC och be om råd. Kanske kan du få lyssna lite på hjärtat eller något. Ibland (dock inte varje dag) kan min man höra hennes sparkar även om jag inte känner dem. Ni kanske kan prova det? Men bli inte orolig om han inget hör, det gör som sagt inte min man heller. 

    Tack så mycket :D Jag är väldigt förtjust i den ;) 
    Jag börjar gilla min kula också faktiskt :) I alla fall med kläder på haha
  • Cyanea

    Jodå - bilden är med!!! Och vilken fin kula :D Den är ju alldeles alldeles lagom och rund <3 

  • Linda8110
    Cyanea skrev 2015-09-21 17:28:23 följande:

    Jodå - bilden är med!!! Och vilken fin kula :D Den är ju alldeles alldeles lagom och rund <3 


    Haha bara jag som inte ser den! Men men, tack <3
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015