• Ananas

    Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

    Hej!
    Jag plussade i måndags och är nu gravid efter mitt fjärde IVF-syskon-försök. Har en son sedan tidigare, född 2012, som kom till på första IVF-försöket. Jag har ett tidigt missfall i bagaget och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

    Jag hoppas ni är fler som vill hänga med här?

    Kram

  • Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
  • Linda8110
    Cyanea skrev 2015-09-24 16:58:45 följande:

    Tack, Linda8110, du är så klok och har så rätt. 

    Kom nyss hem från Östra, och det har gått jättebra! De började med vanligt UL för att se så Liten mådde bra, och det gjorde hon! Lagom med fostervatten, hjärtat slår fint och hon låg och grejade hela tiden <3 

    Efter det gjordes VUL för att dokumentera själva tappen. Den var stängd och såg fin ut :D Just tappen och fostervattnet är en ny noja jag har. Jag får för mig att jag läcker vatten så fort det är mer flytningar än normalt, och när jag får lite ont nertill tror jag att det är tappen som öppnar sig...! Jag skäms bara jag skriver det, det är så dumma tankar, men så är det. 

    Så, som tack för att jag ställde upp i studien fick jag alltså ett extra UL med bedömning av Litens allmäntillstånd samt två fina foton att ta hem! Bra deal tycker jag :D 



    Liten var inte riktigt med på att ta en bild i profil, så det här var det bästa BM fick till ;) Hon ligger och håller om näsan XD (huvudet till höger). 



    Vink-vink hälsar Liten till alla fina människor härinne :D <3 


    Så härligt!!!

    Haha precis samma nojja som jag har ;)
  • Cyanea
    Poffa skrev 2015-09-24 18:24:21 följande:

    Idag har vi äntligen gjort RUL. Allt såg toppen ut. Så härligt att veta att allt som vi kan få reda på just nu ser bra ut. Vi har dock en egensinnig liten unge. Visade inte upp sig alls! Så fortfarande ingen aning om det är en kille eller tjej. Vi fick inte heller några fina profilbilder. Kan bara konstatera att härliga ungen brås på sina föräldrar.


    Hahaha!!! Busunge ;) Grattis till fint RUL!!! Hehe, ja, extra ultraljud har man väl aldrig tackat nej till ;) De kanske kan kika på kön vid nästa kontroll om ni har tur? 
    Linda8110 skrev 2015-09-24 19:04:16 följande:
    Så härligt!!!

    Haha precis samma nojja som jag har ;)
    Haha - jag som trodde att det bara var jag! Skönt att höra att man kanske inte är så knäpp som man tror, men tråkigt att det är ännu en som nojar över det. 
  • Linda8110
    Cyanea skrev 2015-09-24 19:12:15 följande:
    Hahaha!!! Busunge ;) Grattis till fint RUL!!! Hehe, ja, extra ultraljud har man väl aldrig tackat nej till ;) De kanske kan kika på kön vid nästa kontroll om ni har tur? 
    Linda8110 skrev 2015-09-24 19:04:16 följande:Så härligt!!!

    Haha precis samma nojja som jag har ;)
    Haha - jag som trodde att det bara var jag! Skönt att höra att man kanske inte är så knäpp som man tror, men tråkigt att det är ännu en som nojar över det. 
    Vi kan konstatera att vi är lika knäppa ;)
  • Love is everything

    Grattis till finfina ultraljud!!

    Känner av lillpojken hela tiden, vilken skillnad från förra gången! Känns utanpå och han krånglar ordentligt, hickar nästan varje dag. Vilket mirakel man bär på! ❤️

  • Linda8110
    Love is everything skrev 2015-09-24 20:13:08 följande:

    Grattis till finfina ultraljud!!

    Känner av lillpojken hela tiden, vilken skillnad från förra gången! Känns utanpå och han krånglar ordentligt, hickar nästan varje dag. Vilket mirakel man bär på! â¤ï¸


    Åh jag vill också! Känner fortfarande bara kittel, men det kommer väl ;)
  • Ananas

    Grattis till era UL! Vad mysigt!
    Jag känner också av bebis mkt nu. Det blir så mkt mer verkligt att det faktiskt bor någon i min mage då. 

    Hur länge planerar ni att jobba? Jag planerar att vara ledig en månad innan BF. Mest för att jag vill vara lite ledig över jul & nyår och att det då inte är mkt ide att gå tillbaka innan bebis kommer LÄNGTAR!

  • Love is everything

    Planerar också att gå hem innan jul, tidigast är ju 28 nov för mig (graviditetspenning) och jag hade tänkt jobba så länge det var möjligt... Men det skiljer ju inte så mycket där emellan. Blir kanske runt lucia eller veckan efter. Ska kolla med jobbet hur de tänker, går ju inte omplacera riktigt.

  • Love is everything

    Hur högt går eran livmoderkant? Tycker den varit kring navelhöjd länge, men nu känner jag den ca 8 cm över, känns som högt... Iofs är han ju ganska stor, men hur ska den få rum och växa 17 veckor till?! :-O

  • Lady1986

    Grattis till fina ultraljud! :) Jag kommer att söka havandeskapspenning. Hoppas verkligen att jag får p.g.a. foglossning och att jag arbetar med de yngre barnen, och då går jag i mitten på december isf.

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015