• Äldre 24 Sep 20:24
    6398 visningar
    10 svar
    10
    6398

    Isbjörn of Sweden vinteroverall

    Hej

    Fick hem sonens vinteroverall idag, isbjörn of Sweden Penguin. Han är 17 månader och beställde stl 86. Ser ut att passa perfekt nu. Exakt vid armar, lite längre i benen. Är dock osäker om jag ska byta till 92. Satsa på 86 som passar bra nu eller byta till en stl som kommer vara lite för stor?

    Tack.

  • Svar på tråden Isbjörn of Sweden vinteroverall
  • Äldre 24 Sep 20:26
    #1

    Byt storlek, han växer ju under vintern samt att du vill väl att han ska kunna ha ett underställ?

  • Äldre 24 Sep 20:35
    #2

    Du ska såklart byta redan nu. Han kommer ha vuxit ur den innan vintern är slut.

  • Äldre 24 Sep 22:24
    #3

    Tack för svar! Men vågar man köpa en stor overall som han ska ha om ca 2 månader? Så mkt kan han väl inte växa? Får plats med underställ, det är mer längden i armarna som är rätt så exakt. Hur har ni gjort, köpt en overall i en storlek som passade eller köpte ni en stl för stor?

  • Anonym (Förlä­nga)
    Äldre 24 Sep 22:27
    #4

    Går det inte att förlänga ärmarna på den? Det trodde jag gick på alla Isbjörn, eller blandar jag ihop den med någon annan?

  • Äldre 24 Sep 22:51
    #5

    Det går att förlänga ärmarna

  • modsey
    Äldre 25 Sep 07:32
    #6

    Jag skulle vilja varna för isbjörn. Har haft dem tre år och två av de åren har tyget missfärgat i muddar o alla sömmar. Det är som om det svarta färgat det gröna eller blå så det sett smutsigt ut. Ena året fick jag nya som samma sak hände med. Vet flera som upplevt detta.

  • Äldre 6 Mar 16:29
    #7

    De har rea nu på Campadre på bland annat Isbjörn overaller. Köpte en till sonen till nästa vinter för halva priset.
    Gick också via Refunder och fick tillbaka 4%, men som ny medlem för man 8% tillbaka plus 50kr i bonus.

  • Äldre 6 Mar 19:26
    #8
    +1
    Jondna skrev 2016-03-06 16:29:54 följande:

    De har rea nu på Campadre på bland annat Isbjörn overaller. Köpte en till sonen till nästa vinter för halva priset.

    Gick också via Refunder och fick tillbaka 4%, men som ny medlem för man 8% tillbaka plus 50kr i bonus.


    Tack för tips! Vilken stl satsade du på, 1-2 stl större ön vad sonen har nu? Vi köpte en i år i stl 86 och sitter jättebra. Läste att man kan förlänga den, kan den passa nästa år eller köpa stl 98 på rea?
  • Anonym (Jondn­a)
    Äldre 6 Mar 19:45
    #9

    Vi kollade mot hans kurva och beräknade efter det. Nu har han 98 i overallen vi tog 110. 
    Älskar Campadre alltid bra dealer på barnkläder, vi har redan köpt skor till nästa vinter Sen får man cashback via Refunder.

    Campadre-länk
    Refunder-länk

  • Äldre 6 Mar 22:04
    #10

    Toppentips!

    Köpte en ny nu när vår tvååring behöver en ny för nästa vinter. Fick tillbaka runt 150kr via din refunder-länk, tack för det !!!!Flört

Svar på tråden Isbjörn of Sweden vinteroverall