• Gweny

    Vi som väntar sladdisar 2016

    Här kan vi samlas som är gravida igen och har barn som är några år äldre.
    Hoppas på fler än mig, detta känns nästan som att börja om igen.

    Jag är 34 år och har barn som är 8 & 11 år. Är min sambos 1a, så känns jättespännande att få börja om igen. Har BF 11 Juni. 

  • Svar på tråden Vi som väntar sladdisar 2016
  • Grus grus
    almasmamma skrev 2015-11-21 16:10:38 följande:

    Nu vet jag inte hur gamla ni är alla, men jag upplever att jag är mycket mer "sliten" i kroppen denna graviditet. Ont i bäckenet och underlivet redan (v 16) åderbråck, blödningar, sammandragningar ja you name it! Hur känner ni? jag är ju inte 24 längre men att det skulle vara SÅ stor skillnad att vara gravid vid 37 trodde jag inte 


    Håller med fullständigt! Kommer verkligen inte rekommendera detta till dottern sen.
    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • BeccaBus

    Hej! Jag (31år) och mannen (38år) är beräknade till 19/5 med vårt andra barn! Vår dotter kommer fylla 9år nästa år när bebis föds. Vi va helt säkra på att ett barn räckte.. ända fram till i somras.. Så nu börjar vi om:) Måste bygga ut huset också då vi planerade planlösningen för ett barn bara. Men det får man ta:)

  • Pyltet

    Hej,

    Jag är 32, min man är 35 (hans första) jag har sen tidigare 2 pojkar 11&13 år. Vår lilla sladdis är beräknad till februari 2016. Spännande och lite läskigt ju närmare vi kommer förlossningen :)

  • Gweny
    BeccaBus skrev 2015-11-22 07:48:31 följande:

    Hej! Jag (31år) och mannen (38år) är beräknade till 19/5 med vårt andra barn! Vår dotter kommer fylla 9år nästa år när bebis föds. Vi va helt säkra på att ett barn räckte.. ända fram till i somras.. Så nu börjar vi om:) Måste bygga ut huset också då vi planerade planlösningen för ett barn bara. Men det får man ta:)


    Ja jag trodde också det var klart och gjorde mig av med allt för några år sen. Hinner ni bygga ut innan h*n väntas? Vi har själva precis köpt hus med rum som räcker, skönt nog.
  • BeccaBus

    Ja jag trodde också det var klart och gjorde mig av med allt för några år sen. Hinner ni bygga ut innan h*n väntas? Vi har själva precis köpt hus med rum som räcker, skönt nog.

    Vi kommer inte satsa på att hinna utan känner inte att det är så akut, bebisen har gott om plats med spjälsäng osv i vårt sovrum så länge. Vi har också gjort oss av med allt:) Men lite kul att köpa nytt också, händer ju en del på 9år..

  • valkyrian

    Jag är i lite sämre fysiskt skick än mina tidigare graviditeter också, har gått och fått både uretrit samt hypoteros sedan jag födde mina två andra vid 16- och 20 års ålder.

    Är nu 27 år och mår rätt dåligt pga hypoterosen och att ständigt ha ont i urinrör och blåsa. Detta gör att jag helt enkelt har mindre motståndkraft mot humörsvägningar, foglossning och sömnlösa nätter. Dessutom är jag ständigt orolig över hur dessa tillstånd påverkar bebis.

    Är i v16 nu, ser fram emot RUL om lite mer än tre veckor. Vill verkligen höra att allt är bra då jag är toknojjig denna graviditet. Allt allt allt verkar ju farligt och jag undviker verkligen allt allt allt.

    Jag är i alla fall bättre tränad denna grav så alltid ngt :)

  • Gweny

    Valkyrian>> jag har också fått hypotyreos, sen jag fick mina första. Så lite orolig om allt utvecklas bra. Får lämna prov varje månad. Du med? Hur hög dos tar du?

  • Grus grus

    Har också fått hypotyreos. Har varit sjukskriven i höst men jobbar nu 50%.


    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • valkyrian
    Gweny skrev 2015-11-23 17:11:46 följande:

    Valkyrian>> jag har också fått hypotyreos, sen jag fick mina första. Så lite orolig om allt utvecklas bra. Får lämna prov varje månad. Du med? Hur hög dos tar du?


    Ja jag är också orolig. Lämnade första provet i v 9, fick svaret i v 10, då hade jag för låg dos (100 mg), fick gå upp till 125 mg. På torsdag ska jag lämna nästa prov, är i v 16. Önskar de tog detta mer på allvar och hade tagit prov redan strax efter pluset, borde gått till läkaren. O ja.. 6 v sen jag ökade dosen nu då. Hoppas dom säger att jag ligger bra vid nästa prov men det känns inte så.
    Grus grus skrev 2015-11-23 18:38:12 följande:

    Har också fått hypotyreos. Har varit sjukskriven i höst men jobbar nu 50%.


    Det skulle jag också behövt vara när jag var som värst tror jag. 

    Hur länge har ni medicinerat? 
     
Svar på tråden Vi som väntar sladdisar 2016