• themia

    En käftsmäll till undergångsprofeterna

    Från dagens ledare i DN

    www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-vad-sa-du-gar-sverige-bra-det-kan-inte-stamma/

    Citat:
    "Enligt SCB har BNP/capita, alltså välståndet per person, stigit med hela 52 procent mellan 1993 och 2014, rensat för inflation. Under samma period ökade befolkningen med 1 miljon, från 8,7 till 9,7 miljoner."

    "
    Vi växer för närvarande snabbt och är som land rikare än någonsin. Vår välståndsutveckling de senaste decennierna överträffar alla förväntningar. Statsskulden är låg i ett internationellt perspektiv."

    Ni som tjatar om att invandringen får Sverige att gå under, läs och begrunda

  • Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna
  • Dorian Ertymexx
    Konstatera skrev 2016-10-01 18:27:47 följande:
    Detta är inte hederskultur. Det är ingen som tvingar tjejer att sminka sig eller gå i högklackat. Det väljer dem själva. En muslimsk kvinna som inte ville bära slöja kan inte bara ta bort slöjan, men en svensk kvinna som inte vill gå i högklackat kan givetvis välja att gå runt i sneakers istället utan att möta motstånd från nära och kära.

    Vad gäller kläder så är nog killar snarare än mer diskriminerade. En man kan knappast klä sig i kjol, medan en kvinna kan bära i princip allt vi män klär oss i. Kanske inte kalsonger, men i övrigt går det mesta bra. Vad dillar du om egentligen?

    Det är alldeles uppenbart att du inte tänkt till.


    Det är lika mycket tvång med smink som med slöja. Tro inte annat.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • K Kalle
    Dorian Ertymexx skrev 2016-10-04 13:26:05 följande:
    Det är lika mycket tvång med smink som med slöja. Tro inte annat.
    En kvinna som vägrar sminka sig blir inte misshandlad av sin far, hotad med tvångsgifte eller att bli dödad. Har aldrig hört talas om det. Själv slutade jag sminka mig när jag började jobba för det tog för mycket tid. Ingen har hotat mig för att jag slutat sminka mig och killar har jag fått ändå.
  • Flash Gordon
    Dorian Ertymexx skrev 2016-10-04 13:26:05 följande:
    Det är lika mycket tvång med smink som med slöja. Tro inte annat.
    Är det så i din värld?
  • Dorian Ertymexx
    K Kalle skrev 2016-10-04 14:09:21 följande:
    En kvinna som vägrar sminka sig blir inte misshandlad av sin far, hotad med tvångsgifte eller att bli dödad. Har aldrig hört talas om det. Själv slutade jag sminka mig när jag började jobba för det tog för mycket tid. Ingen har hotat mig för att jag slutat sminka mig och killar har jag fått ändå.
    Blir hon inte? VET du det? För jag vet kvinnor som tvingats sminka sig just för att de hade blåmärken att dölja.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Anton Chigurh
    Dorian Ertymexx skrev 2016-10-04 13:26:05 följande:
    Det är lika mycket tvång med smink som med slöja.

    Tro inte annat.
    Nu får du fan i mej skärpa till dig, Dorian !!!
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Ascendere
    Dorian Ertymexx skrev 2016-10-04 13:26:05 följande:

    Det är lika mycket tvång med smink som med slöja. Tro inte annat.


    Say what?
  • nattuv
    Dorian Ertymexx skrev 2016-10-04 16:10:26 följande:
    Blir hon inte? VET du det? För jag vet kvinnor som tvingats sminka sig just för att de hade blåmärken att dölja.
    Fast då är det inte sminktvånget som kommer först utan misshandeln. I en hederskultur (där sminkning hade varit en del av hedersbegreppet) hade det varit tvärs om.
  • K Kalle
    Dorian Ertymexx skrev 2016-10-04 16:10:26 följande:
    Blir hon inte? VET du det? För jag vet kvinnor som tvingats sminka sig just för att de hade blåmärken att dölja.
    De blev inte slagna för att de inte sminkade sig, de sminkade sig för att de blivit slagna. Alltså inte samma sak som när en kvinna blir misshandlad för att hon INTE har slöja!
  • K Kalle

    I Sverige kan man välja att bara topless utan att för den skull riskera att bli misshandlad eller mördad av manliga släktingar. Man kan till och med bada nakenbad. Det är inte heller praksis att det är OK att våldta kvinnor som badar på nakenbad.

  • felix le chat
    Dorian Ertymexx skrev 2016-10-04 16:10:26 följande:
    Blir hon inte? VET du det? För jag vet kvinnor som tvingats sminka sig just för att de hade blåmärken att dölja.
    Så blåmärkena kom av att hon vägrade sminka sig ?
    Har ytterst svårt att ta dej seriöst. 

Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna