• Äldre 6 Dec 10:00
    365539 visningar
    6259 svar
    -20 +6
    6259
    365539

    En käftsmäll till undergångsprofeterna

    Från dagens ledare i DN

    www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-vad-sa-du-gar-sverige-bra-det-kan-inte-stamma/

    Citat:
    "Enligt SCB har BNP/capita, alltså välståndet per person, stigit med hela 52 procent mellan 1993 och 2014, rensat för inflation. Under samma period ökade befolkningen med 1 miljon, från 8,7 till 9,7 miljoner."

    "
    Vi växer för närvarande snabbt och är som land rikare än någonsin. Vår välståndsutveckling de senaste decennierna överträffar alla förväntningar. Statsskulden är låg i ett internationellt perspektiv."

    Ni som tjatar om att invandringen får Sverige att gå under, läs och begrunda

  • Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna
  • Fri 30 Sep 2022 14:28
    Padirac skrev 2022-09-30 07:43:43 följande:
    .. det ger mer effekt att skylla på (den tidigare) regeringen Tomte
    Med tanke på att regeringarna Löfven/Anderssons handgångne hens ägnat åtta år åt att skylla på tidigare regeringar så pekar valresultatet på att effekten varit ytterst begränsad.
  • Fri 30 Sep 2022 20:44
    Padirac skrev 2022-09-30 07:43:43 följande:
    Se där, efter att konstant ha gnällt över att regeringen skyller på tidigare regeringar istället för att göra någonting har det nu blivit den rådande strategin för SDs varmare..

    .. det ger mer effekt att skylla på (den tidigare) regeringen Tomte
    Hur skall man kunna eventuellt skylla på den nuvarande regeringen menar du, så här 19dagar efter valet?
    Så hur skulle någon av partierna i högerblocket kunna göra något "åt saken" 19dagar efter ett val  anser du?


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Fri 30 Sep 2022 21:06
    EnAnonumius skrev 2022-09-30 20:44:03 följande:
    Hur skall man kunna eventuellt skylla på den nuvarande regeringen menar du, så här 19dagar efter valet?
    Så hur skulle någon av partierna i högerblocket kunna göra något "åt saken" 19dagar efter ett val  anser du?


    Du får fråga hur Flash hur han lyckades Tomte

    - du hittar inlägget lite längre upp där denne skribent drar fram det kort som skrikhögern och de bruna anklagat de tidigare icke bruna regeringarna för att dra fram.
  • Fri 30 Sep 2022 23:31
    Padirac skrev 2022-09-30 21:06:52 följande:
    Du får fråga hur Flash hur han lyckades Tomte

    - du hittar inlägget lite längre upp där denne skribent drar fram det kort som skrikhögern och de bruna anklagat de tidigare icke bruna regeringarna för att dra fram.
    Så kom det barnsliga ordet "skrikhögern" också.

    Ja jag har läst hans inlägg,. Han skyller ju knappast på "den nya" regeringen.

    Alltså S, MP, V och C sitter kvar, som regering, fram till den nya regeringen kan bildas och ta över. Det har inte skett ännu. 
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • theoth­erone
    Fri 30 Sep 2022 23:50
    EnAnonumius skrev 2022-09-30 23:31:33 följande:
    Så kom det barnsliga ordet "skrikhögern" också.

    Ja jag har läst hans inlägg,. Han skyller ju knappast på "den nya" regeringen.

    Alltså S, MP, V och C sitter kvar, som regering, fram till den nya regeringen kan bildas och ta över. Det har inte skett ännu. 
    Flash kommer aldrig, aldrig, ALDRIG skriva att högern gör något fel eller dåligt. Enligt honom är allt S och MP:s fel, oavsett. Han är en megafon för högerpropaganda.
  • Sat 1 Oct 2022 04:14
    theotherone skrev 2022-09-30 23:50:34 följande:
    Flash kommer aldrig, aldrig, ALDRIG skriva att högern gör något fel eller dåligt. Enligt honom är allt S och MP:s fel, oavsett. Han är en megafon för högerpropaganda.
    Och det finns ju flera vänstermänniskor i denna tråden som aldrig heller kommer att erkänna att vänstern kan göra fel och är en megafon för vänstern.
    Så vad var din poäng, med att försöka svartmåla Flashen på det sättet du gör här?

    Dessutom så är det ju vänstern som styrt de senaste 2 mandatperioderna.

    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Sat 1 Oct 2022 06:00
    EnAnonumius skrev 2022-09-30 20:44:03 följande:
    Hur skall man kunna eventuellt skylla på den nuvarande regeringen menar du, så här 19dagar efter valet?
    Så hur skulle någon av partierna i högerblocket kunna göra något "åt saken" 19dagar efter ett val  anser du?

    Den nuvarande regeringen är fortfarande socialdemokratisk. 

    Ännu har Ulf inte fått tillstånd att börja städa upp.
    Blå och gul
  • Sat 1 Oct 2022 08:15
    EnAnonumius skrev 2022-09-30 23:31:33 följande:
    Så kom det barnsliga ordet "skrikhögern" också.

    Ja jag har läst hans inlägg,. Han skyller ju knappast på "den nya" regeringen.

    Alltså S, MP, V och C sitter kvar, som regering, fram till den nya regeringen kan bildas och ta över. Det har inte skett ännu. 
    Vem har sagt att det skylls på någon 'ny' regering?

    Läs inlägget jag refererade till igen. Solig
  • Sat 1 Oct 2022 09:24
    Flash Gordon skrev 2022-10-01 06:00:06 följande:
    Den nuvarande regeringen är fortfarande socialdemokratisk. 

    Ännu har Ulf inte fått tillstånd att börja städa upp.
    Ja?

    Det skrev ju jag i inlägg #5411 också..
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Sat 1 Oct 2022 09:30
    Padirac skrev 2022-10-01 08:15:22 följande:
    Vem har sagt att det skylls på någon 'ny' regering?

    Läs inlägget jag refererade till igen. Solig
    Läs mina frågor en gång till...

    Jag har aldrig via mina frågor hävdaat att du skulle sagt att det skylls på ny regering.

    Jag skrev "eventuellt kunna " i den frågan... Det är en jäkla signifikant skillnad mot det du påstår att jag skulle ha frågat, mot det jag faktiskt frågade.

    Så vad var din poäng om du hade någon?

    Din poäng kanske är den gamla vanliga som vänsterfolket sysslar med: uppmana andra att göra något de vägra att göra själva?
    Som i detta fall, du uppmanar mig att läsa men vägra att läsa själv.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna