• knutan83

    Bf aug/sept (2016) andra barnet.

    Hej hej hallå!

    Tänkte starta en tråd för oss gravida som väntar nr 2. Egentligen spelar det ingen roll när en ska ha utan bara om vi vill ventilera lite tankar om andra barnet/förlossning och grejer.

    Själv är jag lite nervös redan för förlossningen. (Är bara i v6) gick två veckor över och blev igångsatt. Och har hört att man kan gå över andra graviditeten också om man har samma pappa osv.

    Nåja, vore iaf roligt om det är någon mer som vill följas åt under graviditeten. :)

  • Svar på tråden Bf aug/sept (2016) andra barnet.
  • Ems85

    Hejsan!

    Plussade idag, dagen innan bm.

    Har inte haft några som helst symtom eller känningar testade mest för att jag hoppades :)

    Är 30 år och bor i Trollhättan har sen innan en son som fyller 1 år på söndag.

  • knutan83

    Vad kul! Känslan när det testet visar positivt är oslagbar! :)

    Har ni alla planerade barn eller någon som fått en välkommen överraskning?

  • Lamb

    Hej!

    Är beräknad till 2/8 och har en son som är 1,5 nu.

    Första graviditeten mådde jag illa i en månad ungefär, men bara på morgonen. Nu har jag mått extremt illa sen vecka 6 och varit så dålig att jag blivit inlagd och fått dropp. Är i vecka 11 nu och kan iaf äta litegrann med hjälp av tabletter varje dag. Men hoppas verkligen att illamåendet ger sig snart.

  • knutan83
    Lamb skrev 2016-01-06 17:55:16 följande:

    Hej!

    Är beräknad till 2/8 och har en son som är 1,5 nu.

    Första graviditeten mådde jag illa i en månad ungefär, men bara på morgonen. Nu har jag mått extremt illa sen vecka 6 och varit så dålig att jag blivit inlagd och fått dropp. Är i vecka 11 nu och kan iaf äta litegrann med hjälp av tabletter varje dag. Men hoppas verkligen att illamåendet ger sig snart.


    Men fy din stackare!!! Det låter skitjobbigt! Håller tummarna att ditt illamående går över snarast!
  • Sussie01

    Hej jag tänkte också hoppa in här! :)
    Är gravid med  andra barnet i v9 (v10 på fredag) och har en dotter som tyvärr bor i himlen. Henne födde jag 2010.
    Nu vågar jag prova igen och är jätteglad över denna graviditet :D

    Jag har beräknat min förlossning till den 11:e augusti och det kommer vara plus/minus någon dag eftersom jag varit på vul  pga att jag hade lite blödningar i början. 
    Som flera av er andra skriver så är denna graviditet inte alls lik den tidigare då jag mår mycket mer illa nu till skillnad från sist när jag kräktes en gång under hela tiden. 
    Ska bli spännande och se hur detta utvecklar sig! :)

  • knutan83
    Sussie01 skrev 2016-01-06 20:11:24 följande:

    Hej jag tänkte också hoppa in här! :)

    Är gravid med  andra barnet i v9 (v10 på fredag) och har en dotter som tyvärr bor i himlen. Henne födde jag 2010.

    Nu vågar jag prova igen och är jätteglad över denna graviditet :D

    Jag har beräknat min förlossning till den 11:e augusti och det kommer vara plus/minus någon dag eftersom jag varit på vul  pga att jag hade lite blödningar i början. 

    Som flera av er andra skriver så är denna graviditet inte alls lik den tidigare då jag mår mycket mer illa nu till skillnad från sist när jag kräktes en gång under hela tiden. 

    Ska bli spännande och se hur detta utvecklar sig! :)


    Åh, beklagar!! Men grattis till plusset och att du vågar igen! Det kan inte alls varit lätt.

    Det känns fint att vi är ett litet gäng nu som får följas åt!
  • Sussie01
    knutan83 skrev 2016-01-06 20:27:05 följande:
    Åh, beklagar!! Men grattis till plusset och att du vågar igen! Det kan inte alls varit lätt.

    Det känns fint att vi är ett litet gäng nu som får följas åt!
    Nej det var nått som inte kan förklaras i ord :/  
    Tack så mycket, det ska bli roligt :)
  • Kela1981

    Hej!
    Jag hoppar gärna in här också :)
    34 år med sambo och en dotter på 1,5 och väntar nummer 2 den 18/8. Inskrivning på onsdag nästa vecka och nu vill jag bara att det här illamåendet ska gå över!
    Mådde inte alls illa med första så detta är lite nytt men det går väl över så småningom :)

  • TTH
    knutan83 skrev 2016-01-06 17:26:43 följande:

    Vad kul! Känslan när det testet visar positivt är oslagbar! :)

    Har ni alla planerade barn eller någon som fått en välkommen överraskning?


    Hejsan, hoppar in här :) 


    Plussade idag Skrattande Har en dotter hemma som fyller 5 i februari och denna lilla är beräknad runt slutet av augusti/början av september.


    Båda mina är välkomna överraskningar Glad

  • Jennska

    Hej! Studsar in här jag med!

    30 år och plussade på julafton. Inskrivning 18/1 , då kommer vi även göra ul eftersom det är lite osäkert vilken vecka jag är i. Om man ska utgå från den blödning bm tycker (dvs inte den sista innan plus som tydligen var för nära inpå, så går jag in i v 9 imorgon. Antingen stämmer det,eller så är det mindre. Återstår att se! Men aug/sept lär ju stämma alla gånger! ;) OM det lilla överlevt. Fick en blödning på nyårsafton, som bm tyckte var harmlös. Rädd är man ändå! Hoppas verkligen på ett litet tickande hjärta den 18e!

    Dottern kommer ha hunnit fylla 5 år när det är bf.

    Vi bor i ulricehamn :)

Svar på tråden Bf aug/sept (2016) andra barnet.