• Regnbågsdröm

    IVF mars/april

    Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

  • Svar på tråden IVF mars/april
  • Nicka
    Ivfsyskon skrev 2016-03-23 21:51:00 följande:

    Äggplock imorgon med uppstigning kl 4! Uppe på det har jag lyckats få bihåleinflammation! Så ont i bihålorna så jag döööör! Kommer knte kunna sova många timmar i natt.


    Lycka till och krya på dej!
  • Regnbågsdröm
    Nella79 skrev 2016-03-23 19:58:40 följande:

    [quote=76468601][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2016-03-23 18:19:31 följande:[/quote-nick]

    Märkligt. Det är ju det man ska kolla på ultraljuden. När äggblåsorna är mellan 18-20 är de redo att plockas. Men dina kanske fortfarande var under 10, då är det inte alltid de nämner storlek har jag hört. Lycka till imorgon!

    [/

    Tyckte inte alls om den nya läkare. Vi hade en annan första gången på planeringsmöte. Den nya pratade mest för sig själv som att jag vet allt om Ivf . Det är våran första Ivf så är både nervös och rädd. Men imorgon kommer jag att ställa massa frågor till honom


    Hoppas ni får träffa en bättre läkare nu då. Och ställ alla frågor du vill. De är där för att svara. <3
  • BK1986

    För alla er här som gjort flera försök: hur mådde ni både fysiskt och psykiskt andra gången? Bättre eller sämre än första?

    Hittills har jag mått galant sedan jag återhämtat mig från första gångens besvikelse och bara varit positiv och glad. Men nu börjar jag känna alla tankar om orättvisa igen, och funderar om det kommer vara lika tungt denna gång...

  • Sjöblomman
    BK1986 skrev 2016-03-24 07:34:19 följande:

    För alla er här som gjort flera försök: hur mådde ni både fysiskt och psykiskt andra gången? Bättre eller sämre än första?

    Hittills har jag mått galant sedan jag återhämtat mig från första gångens besvikelse och bara varit positiv och glad. Men nu börjar jag känna alla tankar om orättvisa igen, och funderar om det kommer vara lika tungt denna gång...


    För mig har det varit ungefär samma varje gång. Positiv i början, negativa tankar under sprayning och sen positiv från ruvning. Det går verkligen upp och ner men det är fantastiskt hur hoppet alltid återvänder! Kram
  • Nella79

    Storlek på äggblåsor är mellan 11 och 18 :) ikväll ska jag ta ovitrell och ÄP blir på lördag . Så spännande :)

  • Regnbågsdröm
    BK1986 skrev 2016-03-24 07:34:19 följande:

    För alla er här som gjort flera försök: hur mådde ni både fysiskt och psykiskt andra gången? Bättre eller sämre än första?

    Hittills har jag mått galant sedan jag återhämtat mig från första gångens besvikelse och bara varit positiv och glad. Men nu börjar jag känna alla tankar om orättvisa igen, och funderar om det kommer vara lika tungt denna gång...


    Jag mådde generellt sett bättre än första försöket. Rent fysiskt. Jag tror att det har att göra med att man har koll på hur allt funkar också. Men psykiskt var det nog jobbigare. Men man förtränger så enkelt. Det är väl på det viset man överlever antar jag.
  • Regnbågsdröm
    Nella79 skrev 2016-03-24 09:30:12 följande:

    Storlek på äggblåsor är mellan 11 och 18 :) ikväll ska jag ta ovitrell och ÄP blir på lördag . Så spännande :)


    Härligt! Stort lycka till!
  • zasu

    Kom lite blödningar igår och idag på TD testade jag negativt. Är så ledsen, känns så tungt.

  • Regnbågsdröm
    zasu skrev 2016-03-24 10:19:02 följande:

    Kom lite blödningar igår och idag på TD testade jag negativt. Är så ledsen, känns så tungt.


    Lider med dig. Vet hur det känns. Bryt ihop innan det är dags att komma igen. Kram! <3
  • Sjöblomman
    zasu skrev 2016-03-24 10:19:02 följande:

    Kom lite blödningar igår och idag på TD testade jag negativt. Är så ledsen, känns så tungt.


    KRAM
Svar på tråden IVF mars/april