• Regnbågsdröm

    IVF mars/april

    Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

  • Svar på tråden IVF mars/april
  • Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-04-03 12:26:00 följande:
    Var det gonal-F?

    Jag har haft 225 från början och fått 11, 14, 15 och nu 10 ägg. Antar att jag inte är svårtstimulerad men undrar över den relativt höga dosen.
    Gonal-f hade jag första försöket ja. Började som sagt på 200. Ökade sedan till 300 och slutligen 450. Först då började det hända saker. Fick ut 7 ägg, 4 mogna och 3 befruktade. Men inget klarade delningen, så ingen insättning.

    Sedan gick vi över på menopur försök 2. Startade på 450 direkt, men sprutade närmare två veckor då också precis som första försöket. Fick ut 4 mogna ägg. 3 befruktade. Ett tillbaka. De andra två såg de direkt att de inte skulle klara sig till frysen. Men min "problematik" och anledningen till att vi gör IVF är att jag har som de beskrev det "få ägg". Så, att vi inte får ut mer än såhär är nog bara att acceptera.

    Jag vet inte hur de bedömer vilken dos de börjar med faktiskt. Det är mycket man har dålig koll på, även om man ofta tycker att man blivit en expert
  • Regnbågsdröm
    Ivfsyskon skrev 2016-04-03 12:42:38 följande:

    Tjuvtestade tvärminus idag på ruvardag 8. Det gjorde jag även när jag var gravid med vår dotter och då visade det plus redan då. Hoppaet är ute. :(


    Vad tråkigt. Men tänk såhär, du vet att du kan bli gravid. Du har en dotter! Med andra ord - det kommer att funka! Hon får snart sitt syskon och ni er efterlängtade bebis. Man får bryta ihop, man behöver det. Men man kommer igen! Jag är säker på att ni gör det! Kram!
  • Regnbågsdröm
    linoa131 skrev 2016-04-03 13:23:02 följande:

    Jag har mitt andra ultraljud imorgon och kommer antagligen få spruta otrivelle. Hur är det med det, betyder det att man slutar spruta alla andra eller fortsätter man ändå med gonalF och orgalutran till ägguttag? Det kommer de säkert berätta för mig imorgon men sprutorna gör så ont att jag längtar verkligen att äntligen få sluta med det. Värsta är att den med blodförtunnande kommer jag behöva fortsätta med hela graviditeten om jag skulle bli gravid. Det är den värsta, gör så ont både nålen och medlet...


    När du tar ovitrelle så är det den du tar - det är ju den som ska framkalla ägglossningen, då det är en ägglossningsspruta. Den tar du först när hormonsprutorna gjort sitt klart och äggblåsorna är tillräckligt stora. Så du slipper de andra sticken när du ska ta ovitrelle Förutom om du har något blodförtunnande som du säger att du alltid ska ta. Det där kan jag ingenting om. Men hormonsprutorna slutar man med.
  • Nicka
    Ivfsyskon skrev 2016-04-03 12:42:38 följande:

    Tjuvtestade tvärminus idag på ruvardag 8. Det gjorde jag även när jag var gravid med vår dotter och då visade det plus redan då. Hoppaet är ute. :(


    Styrkekram till dej!
  • Nicka

    Idag började jag med ägglossningssticka,ganska nervös och idag känner jag mej så trött o off!
    Hoppas verkligen Letrozolet gjort sitt och att omslaget kommer denna månad och snart!

  • Sjöblomman
    Ivfsyskon skrev 2016-04-03 14:04:24 följande:

    Tack! Just nu är det bara svart. Trodde verkligen på denna gången. :(


    Kram!
  • Sjöblomman
    Nicka skrev 2016-04-03 14:53:05 följande:

    Idag började jag med ägglossningssticka,ganska nervös och idag känner jag mej så trött o off!
    Hoppas verkligen Letrozolet gjort sitt och att omslaget kommer denna månad och snart!


    Heja!
  • Lixom

    Ivfsyskon > åh så tråkigt att höra, men hoppas att allt hopp för denna omgång ändå inte är ute.

    Linoa131 > Hoppas många äggblåsor ser fina och stora ut!

    Nicka > lycka till!

    Regnbågsdröm > hoppas denna nya omgång ger dig fina ägg!

    Själv har jag fått besked från kliniken att tre ägg befruktades.... Önskar såååå mycket att de ska ha utvecklat sig fint tills imorgon då insättning är planerad!!!

    Började med lutinus idag, på klinikens uppmaning. Såg på bipacksedeln att de säger att man ska börja samma dag som äggplock? Undrar då varför kliniken tyckte idag räckte?

    Vill ju att slemhinnan ska vara fin imorgon så ägg får bra miljö.....

  • Lixom

    Sjöblomman > hur har det gått för dig?

    Hur går det för er som ruvar? , gissar det är lurigt att försöka tänka på annat och vara helt som vanligt...

Svar på tråden IVF mars/april