• Regnbågsdröm

    IVF mars/april

    Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

  • Svar på tråden IVF mars/april
  • Regnbågsdröm
    Emmet1976 skrev 2016-04-12 09:48:07 följande:

    Idag var jag på min första kontroll (dag 6) och läkaren tyckte det såg lovande ut. :)
    Hon hittade 5 stycken och jag ska på återbesök på fredag igen. Började med den andra sprutan igår kväll. Den kändes mer obehaglig...
    Jag glömde fråga om det bildas fler om man kompletterat ned sprutan som förhindrar äl? Kan jag ev utveckla fler sålänge jag använder Gonal? Min dos är på 300.
    Hur många folliklar brukar man få om man är runt 40 år? (Jag fyller 40 i höst...)

    Många tankar som rörs sig i huvudet nu...


    Som folk skrivit innan, det är individuellt så omöjligt att svara på. Men ja, visst kan det bildas fler. Dock inte säkert att de hinner växa till sig så de blir tillräckligt stora.
  • Nicka

    Då är vi hemma,åkte klockan 9 imorse och hemma igen klockan 19.30 lång dag och många timmar i bilen.fick tillbaka en fin Blastocyst som höll på att kläckas :) Embryologen sa att den kläckts till ca 60%
    Så nu äntligen är jag ruvare igen :) :)

  • Sjöblomman
    Nicka skrev 2016-04-12 20:07:45 följande:

    Då är vi hemma,åkte klockan 9 imorse och hemma igen klockan 19.30 lång dag och många timmar i bilen.fick tillbaka en fin Blastocyst som höll på att kläckas :) Embryologen sa att den kläckts till ca 60%
    Så nu äntligen är jag ruvare igen :) :)


    Grattis! Håller tummarna!
  • BK1986
    Nicka skrev 2016-04-12 20:07:45 följande:

    Då är vi hemma,åkte klockan 9 imorse och hemma igen klockan 19.30 lång dag och många timmar i bilen.fick tillbaka en fin Blastocyst som höll på att kläckas :) Embryologen sa att den kläckts till ca 60%

    Så nu äntligen är jag ruvare igen :) :)


    Grattis! Passa på att mysa och njut av ruvningen! :)
  • Nicka
    BK1986 skrev 2016-04-12 20:20:18 följande:
    Grattis! Passa på att mysa och njut av ruvningen! :)
    Tack :)
    Ska försöka njuta så mycke de går!
  • Utflykt i verkligheten
    linoa131 skrev 2016-04-12 16:39:04 följande:

    Utflykt i verkligheten och Sjöblomman, efter hur många dagar fickni tillbaka era eembryon? 2 eller 5 dagar? Idag fick jag veta att endast ett embryo av alla andra 6 kunde frysas. då undrar jag såklart om det hade varit bättre att frysa embryon dag 2..fast jag har ju läst om att blastocytodling gav så bra resultat, vad ska man lita på?


    Jag fick tillbaka ett 2-dagars. Vi har aldrig fått något till frysen.

    Vad jag har förstått så finns det de kliniker som inte anser att det gör någon skillnad att återföra och/eller frysa in 2-dagars eller blastocyster. Att de anser att det är bättre att embryona får komma in i livmodern så snart som möjligt istället. Kvalitén syns redan då menar de.
Svar på tråden IVF mars/april