• Regnbågsdröm

    IVF mars/april

    Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

  • Svar på tråden IVF mars/april
  • Sjöblomman
    Gummianka skrev 2016-04-14 15:03:57 följande:

    Sjöblomman. Hur orkar man fortsätta? Jag har vart sååå nere sen jag fick mens och då har jag bara gjort en.

    Äveb om mam ej får några till frysen på tre ivf försök får man ej mer försök då?


    Nej, tre IVF är det som räknas. Frysen är bara en eventuell bonus. Vet att vissa ställen räknar ett frysförsök som 0,5 IVF men det är som sagt olika.

    Ja du, man orkar på något vis!! Det finns ju tyvärr inget alternativ. Man bryter ihop och sen växer hoppet igen inför nästa försök.

    KRAM
  • Sjöblomman
    BK1986 skrev 2016-04-14 16:24:53 följande:

    Då har vi fått prata med läkaren. Av 9 ägg hade 6 varit mogna. De kunde inte se att det var något fel på spermierna och det enda som var skumt med äggen är att vissa är "korniga". Läkaren visste dock inte om det hade någon betydelse.

    Nu vill de prova långa protokollet eftersom det enligt läkaren ger bättre äggmognad. Ska spraya med suprecur. Var det Suprecur ni sa var slut hos leverantörerna?

    Vi får börja direkt på denna blödning eftersom jag inte är gravid. Nu är jag bara i valet och kvalet om jag verkligen orkar köra direkt. Är så trött och slut efter denna vår.


    Ja, det är ett svårt val. Samtidigt är det så viktigt att försöka känna efter. Kram
  • Regnbågsdröm
    BK1986 skrev 2016-04-14 16:44:58 följande:
    Det är precis det jag funderar på. Samtidigt betyder det att vi måste vänta till efter sommaren och det känns så långt bort.

    Mannen säger att jag får bestämma eftersom det är jag som far mest illa av allt detta. Men det är svårt att veta hur man känner. :/
    Förstår att det är svårt. Men långt protokoll är ju också just långt. Du börjar inte med sprayen förrän typ 20 dagar efter mensen. Så risken är att du ångrar dig om ni inte kör igång nu, eftersom ni får vänta så himla länge annars
  • BK1986
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-14 18:00:04 följande:

    Förstår att det är svårt. Men långt protokoll är ju också just långt. Du börjar inte med sprayen förrän typ 20 dagar efter mensen. Så risken är att du ångrar dig om ni inte kör igång nu, eftersom ni får vänta så himla länge annars


    Jo precis. Man nu blir jag fundersam. Jag ska börja med sprayen mensens första dag. Det blir nästa helg. Men det kanske har att göra med att mina blödningar är så oregelbundna?

    Ja, det är så jag tänker också. Läkaren sa att förväntat äggplock i slutet av maj/början av juni. Här gör de också både UL och blodprov efter 2 veckor med spray för att se att man är nedreglerad.
  • linoa131
    ivfbullen skrev 2016-04-14 14:28:33 följande:

    Så många tråkiga besked här :(

    Här kommer tyvärr ett till....

    Vi har gjort tabben att flytta från ett län till ett annan (pga jobb) under IVF behandlingen utan att tänka på att det påverkar vår IVF.. När vi fick reda på att vi inte får vara kvar i vår klinik om vi gör flyttanmälan så drog vi ut på det så länge det gick. Vi sålde inte huset direkt osv. Men givetvis gjorde vi en eftersändning på vår post så att vi inte går miste om den. Vad gör då skatteverket? Jo de folkbokför oss nu på vår nya adress utan att fråga oss först och så med ett beslut som ska gälla med omedelbar verkan!

    Pratade med vår klinik idag och de kollade på folkbokföringen och yes, det stämde, skatteverket har bytt direkt. Så blir jag nu inte gravid med denna lilla embryo (är på ruvardag 8) så måste vi påbörja en ny resa med ny väntetid hos vårt nya län!

    Är så sjukt ledsen!!!


    Det här låter sjukt oacceptabelt, jag blir så arg. ..Hur kan man göra såhär mot människor? Går det inte att överklaga?
  • Regnbågsdröm
    linoa131 skrev 2016-04-14 19:07:44 följande:
    Det här låter sjukt oacceptabelt, jag blir så arg. ..Hur kan man göra såhär mot människor? Går det inte att överklaga?
    Fast vad ska de överklaga? De har ju flyttat. Egentligen gör ju folkbokföringen helt rätt som skriver de på den adress de bor på. Eller har jag missuppfattat? Sen är det ju sjukt olyckligt att det ställer till det med sjukvården. Verkligen. Så ska det ju inte behöva vara.

    Det är som med det mesta annat, att det är så jäkla olika från klink till klinik. Det gillar jag inte heller. (Som svar till BK1986 också) Men lycka till oavsett vad du bestämmer dig för! Stor kram!
  • Sarah32

    Ja, jag kommer hinna med ett försök innan sommaren om mensen fungerar, vilket jag verkligen hoppas! Den är alltid regelbunden annars, så jag hoppas att vi fortfarande är överens, kroppen och jag. Mentalt skulle det kännas lite lättare än att behöva vänta till augusti, men oavsett hur det blir så är det bara att hänga i.

    Har haft min deppdag idag, nu på kvällen kom min älskling och hämtade mig så åkte vi ner på stan och åt kvällsmat. Är så lycklig och tacksam att man har en stöttande andra hälft i detta:)


    Regnbågsdröm skrev 2016-04-14 15:37:36 följande:

    Ja det är tufft, men man klarar det. Man måste klara det! Jag greppar efter halmstrån av hopp hela tiden nu för att inte lägga mig ner och dö, typ. Vi får se på måndag vad som sägs. Läkaren ville ju trots allt inte avbryta direkt, så får försöka tänka på det.

    Men du hinner med ett försök till innan sommaren om mensen kommer som den ska? Vänta och se. Kommer den inte så får din kropp vila över sommaren. Det gör ont när jag tänker på att jag kanske måste det. Men samtidigt kan det kanske vara bra både fysiskt och psykiskt. Jag vet inte. Men man klarar det också om man måste <3


  • Regnbågsdröm
    Sarah32 skrev 2016-04-14 19:35:23 följande:

    Ja, jag kommer hinna med ett försök innan sommaren om mensen fungerar, vilket jag verkligen hoppas! Den är alltid regelbunden annars, så jag hoppas att vi fortfarande är överens, kroppen och jag. Mentalt skulle det kännas lite lättare än att behöva vänta till augusti, men oavsett hur det blir så är det bara att hänga i.

    Har haft min deppdag idag, nu på kvällen kom min älskling och hämtade mig så åkte vi ner på stan och åt kvällsmat. Är så lycklig och tacksam att man har en stöttande andra hälft i detta:)


    Förstår att du vill köra nu. Så känner ju jag också. Man vill köra på hela tiden. Komma snabbare till målet liksom, det är ju rätt självklart.
    Det dumma i processen med alla hormoner är ju att mensen kan bli helt fucked up. Men jag hoppas verkligen att din är som den ska och kommer som den ska! Håller tummarna!

    Ja, hade man inte haft sin andra hälft hade det nog aldrig gått. Det är tur att man är två om det här <3
  • Fame
    BK1986 skrev 2016-04-14 16:24:53 följande:

    Då har vi fått prata med läkaren. Av 9 ägg hade 6 varit mogna. De kunde inte se att det var något fel på spermierna och det enda som var skumt med äggen är att vissa är "korniga". Läkaren visste dock inte om det hade någon betydelse.

    Nu vill de prova långa protokollet eftersom det enligt läkaren ger bättre äggmognad. Ska spraya med suprecur. Var det Suprecur ni sa var slut hos leverantörerna?

    Vi får börja direkt på denna blödning eftersom jag inte är gravid. Nu är jag bara i valet och kvalet om jag verkligen orkar köra direkt. Är så trött och slut efter denna vår.


    Jag hade inga problem att få ut det, alla apotek här omkring hade hemma. Är vanlig behandling för andra sjukdomar :)

    Jag blir djävulskt trött av sprayen. Det är säkert individuellt men förra gången blev jag sjukskriven efter ett par veckor o klarade bara att jobba 50% (med verklig ansträngning) o nu är jag inne på tredje dagen och fick lägga mig och vila två timmar på lunchen för att kunna ta mig igenom sista rycket på jobbet. Nu är det ju en kort tid och alla reagerar olika men visst är det tröttsamt med hormoner.. på många vis. 
Svar på tråden IVF mars/april